Gjest muslim Skrevet 21. mars 2013 #1 Skrevet 21. mars 2013 Jeg er muslim derfor kan jeg ikke kysse før ekteskapet. Jeg har funnet en norsk gutt som jeg elsker.. høyere enn alt. Men han vil ikke være sammen med meg om vi ikke kysser han sier han elsker meg for høyt til å ikke kysse meg Han vurdert å forlate islam.. men islam er mitt hjerte. Så vil ikke det. Dessuten det er dødstraff for å forlate islam. Jeg kommer til å bli drept. Den jeg elsker får jeg ikke.. det er helt forferdelig.. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, måtte bare få det ut..
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #2 Skrevet 21. mars 2013 Du får finne deg en muslimsk gutt. Anonym poster: e8699f7f309e1a79e9c3564a96026914 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #3 Skrevet 21. mars 2013 Man kan ikke se på en person om personen er ukysset eller ikke, så kyss i vei. Om det er Allah du er redd for, så synes jeg det er dumt, for jeg mener at man ikke skal være redd sin Gud. Jeg tror at din Gud (jeg er kristen og jeg tror egentlig at Koranen og bibelen har samme Gud) vil forstå det veldig godt. Ting i dag er ikke som før på den tiden da Koranen og Bibelen ble skrevet. Anonym poster: 0f80de3af588a532a9e7401bea48c443 3
I Grosny Skrevet 21. mars 2013 #4 Skrevet 21. mars 2013 (endret) Jeg er muslim derfor kan jeg ikke kysse før ekteskapet. Jeg har funnet en norsk gutt som jeg elsker.. høyere enn alt. Men han vil ikke være sammen med meg om vi ikke kysser han sier han elsker meg for høyt til å ikke kysse meg Han vurdert å forlate islam.. men islam er mitt hjerte. Så vil ikke det. Dessuten det er dødstraff for å forlate islam. Jeg kommer til å bli drept. Den jeg elsker får jeg ikke.. det er helt forferdelig.. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, måtte bare få det ut.. Sånn jeg har forstått det så er det slettes ikke straffbart å forlate Islam, bortsett fra i ekstreme miljøer som bruker de verste sharialovene. Tror du virkerlig at dine nærmeste er så ekstreme? Kan du snakke med din mor om alt? Eller bør du skjule skumle ting for henne? Jeg vet ikke. Du vet kanskje. Jeg tror du skal være litt forsiktig med din kjære. Hvis han elsker deg nok, så kan han vente til bryllupet. Hvis han bare leker med deg, så gidder han ikke å vente. Kanskje dere skal gifte dere ganske snart? Men hva om det blir skilsmisse? Mister du status i familien din da? Du kan jo spørre din mor om hvilke religiøse regler som er viktige, og hvilke man kan glemme litt. Mange muslimer drikker alkohol, og halalslaktet mat spiser de bare hjemme. I de aller fleste religioner så gjør folk ganske mange "feil". Kanskje det ikke er så farlig å gjøre feil som du tror? Blant de kristne så er det ofte de som ser mest hellige ut som lyver mest. Det finnes mange regler om løgn i forskjellige kulturer. Noen mener at løgn er synd. Noen mener at det er synd dersom løgn blir avslørt. Noen mener at løgnere er dårlig mennesker. Noen mener at de som har blitt lurt og løyet for er dumme. Det jeg mener er at dersom det tillates og gjøre en del feil i Islam, så kan du ha det bra selv om du er muslim, slik de kristne har det bra selv om de er kristne. Endret 21. mars 2013 av I Grosny 1
yes2yes Skrevet 22. mars 2013 #5 Skrevet 22. mars 2013 (endret) Nok om det. Til trådstarter: det er virkelig ikke lett å konvertere, og det bør du heller aldri gjøre for et menneske. Skal man først gjøre det bør det være etter religiøs overbevisning. Har man troen på sin religion så konverterer man ikke, for da finnes ikke en riktigere religion. Nå vet jeg ikke hvor strenge din omgangskrets er på praktisering, men i tillegg til at dere ikke kan være seksuelt aktive før ekteskap så kan ikke en muslimsk kvinne gifte seg med en ikke-muslim. Han er rent nødt til å konvertere, noe han absolutt ikke bør uten å være religiøst overbevist, eller så er det å legge forholdet bort. Venner kan man forbli. Vent og se om du finner noen som både deler din tro og din kjærlighet, og som du ikke vil komme i slike dilemmaer med. Han her bør du nok glemme, med mindre du velger han over din religiøse tro. Det er helt opp til deg. Sitering og svar til slettet innhold fjernet. Tekola, mod. Endret 22. mars 2013 av Tekola 1
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2013 #6 Skrevet 22. mars 2013 Jeg er muslim derfor kan jeg ikke kysse før ekteskapet. Jeg har funnet en norsk gutt som jeg elsker.. høyere enn alt. Men han vil ikke være sammen med meg om vi ikke kysser han sier han elsker meg for høyt til å ikke kysse meg Han vurdert å forlate islam.. men islam er mitt hjerte. Så vil ikke det. Dessuten det er dødstraff for å forlate islam. Jeg kommer til å bli drept. Den jeg elsker får jeg ikke.. det er helt forferdelig.. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, måtte bare få det ut.. Kyss han !! kjærlighet er ikke en synd
Gjest Tekola Skrevet 22. mars 2013 #7 Skrevet 22. mars 2013 (endret) Avsporinger, krenkende innlegg og svar til dette er fjernet. Tekola, mod. Endret 22. mars 2013 av Tekola
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2013 #8 Skrevet 22. mars 2013 Jeg er muslim derfor kan jeg ikke kysse før ekteskapet. Det er noe du kan bestemme selv. Tro det eller ei. Jeg kjenner INGEN muslimer som ikke har kysset før ekteskapet. Akkurat like lite som jeg kjenner kristen som ikke har kysset før ekteskap. Skjønner godt at han vil slå opp om du ikke en gang vil kysse. Det får være grenser for hvor langt han skal strekke seg, om du ikke er villig til å tøye en eneste grense.
Wonders Skrevet 22. mars 2013 #9 Skrevet 22. mars 2013 Ikke vær lei deg. Det er flott at du har ting som er hellige for deg. Har du søsken? Kunne du snakket med dem? Venninder... Hør hva likesinnede tenker og føler. Jeg vet ikke alle foreldrene er like enkle å snakke med, men start en dialog...La de vite at du har tanker og følelser...Alt for mange ganger er det kommunikasjon som ødelegger da det mangler helt... 3
Sokkesko Skrevet 22. mars 2013 #10 Skrevet 22. mars 2013 Jeg har vært sammen med en mannlig muslim. Han visste fra starten av at jeg ikke ville konvertere til hans religion (jeg har ingen religion, men likevel). Vi kunne fint gjøre ting før ekteskap. Greit nok, han ville vi skulle gifte oss, sånn at han slapp å føle dårlig samvittighet, eller hva enn han tenkte angående det. Sånn som jeg forstår det, ser mange muslimer på sex som noe skittent.. Han vasket seg etter hver gang. Ja, vi "giftet" oss på hans vis, via telefonen. Hvor ekte dette var, vet jeg ikke. Men hele forholdet var falskt, fra hans side.. Han hadde følelser for bestevenninna mi, noe han alltid vil ha. Men det bryr meg ikke så mye lenger nå Poenget mitt med dette, er at det er forskjellig fra person til person. Man må gjøre det som føles riktig for en selv. Men kyssing burde ikke være noe problem før ekteskapet, uavhengig av religionen man har Det er jo kjærlighet, og jeg trodde Gud/Allah er for kjærlighet? 2
I Grosny Skrevet 22. mars 2013 #11 Skrevet 22. mars 2013 (endret) Jeg har vært sammen med en mannlig muslim. Han visste fra starten av at jeg ikke ville konvertere til hans religion (jeg har ingen religion, men likevel). Vi kunne fint gjøre ting før ekteskap. Greit nok, han ville vi skulle gifte oss, sånn at han slapp å føle dårlig samvittighet, eller hva enn han tenkte angående det. Sånn som jeg forstår det, ser mange muslimer på sex som noe skittent.. Han vasket seg etter hver gang. Ja, vi "giftet" oss på hans vis, via telefonen. Hvor ekte dette var, vet jeg ikke. Men hele forholdet var falskt, fra hans side.. Han hadde følelser for bestevenninna mi, noe han alltid vil ha. Men det bryr meg ikke så mye lenger nå Poenget mitt med dette, er at det er forskjellig fra person til person. Man må gjøre det som føles riktig for en selv. Men kyssing burde ikke være noe problem før ekteskapet, uavhengig av religionen man har Det er jo kjærlighet, og jeg trodde Gud/Allah er for kjærlighet? Men er det sånn at menn har mer aksept enn kvinner for å bryte regler? Det er iallfall mitt inntrykk, basert på kunnskapsløst øyemål. Endret 22. mars 2013 av I Grosny 1
Sokkesko Skrevet 22. mars 2013 #12 Skrevet 22. mars 2013 Jeg forstår ikke helt hva du vil frem til nå. Hvis du kan fordype det mer, så kanskje jeg skjønner hva du mener
I Grosny Skrevet 22. mars 2013 #13 Skrevet 22. mars 2013 (endret) Jeg forstår ikke helt hva du vil frem til nå. Hvis du kan fordype det mer, så kanskje jeg skjønner hva du mener Jeg mener at din x muligens hadde aksept for å gjøre ting med deg som det hadde vært uakseptabelt at hans søster gjorde med din bror. Dette mønsteret kan du se på stranda i Tyrkia, der alle vakre blondiner blir kurtisert av muslimske menn, mens ingen blonde gutter blir kurtisert av muslimske kvinner. Dette mønsteret hadde man trolig også i det kristne Norge, men i en mye, mye svakere grad. Endret 22. mars 2013 av I Grosny 3
Løvefrøken Skrevet 22. mars 2013 #14 Skrevet 22. mars 2013 Kjæresten bør respektere din tro om han virkelig elsker deg...
Sokkesko Skrevet 22. mars 2013 #15 Skrevet 22. mars 2013 Det er mye mulig, ja. Han behandlet meg ikke med respekt, akkurat. Jeg klarte å komme meg ut av det etter maks 6 måneder. Så du har vel kanskje rett i det du sier og spør om. Om jeg ikke er helt på bærtur her nå. Altså, at jeg misforstår helt hva du sier
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #16 Skrevet 22. mars 2013 Om du er så konservativ i din livsførsel, så må du nesten finne deg en annen muslim å gifte deg med. For jeg vil vel tro at det er større saker enn "kysse/ikke kysse" dere vil støte på om dere innleder et seriøst forhold, både i forhold til barneoppdragelse, religionsutøvelse og andre større tema. I tillegg til at du faktisk ikke kan gifte deg med en ikke-muslim, så han vil måtte konvertere til noe han antagelig ikke har noen tro på for å "få deg". Han har med stor sannsynlighet også en helt annen livsførsel enn deg ift. festing, fritid, vennskap med annet kjønn etc. Dette kommer aldri til å funke. Anonym poster: d779f337e0001751515491db0e75e8eb 1
Gjest Tekola Skrevet 22. mars 2013 #17 Skrevet 22. mars 2013 Ryddet for avsporinger og krenkende innlegg. Tekola, mod.
Lille Li Skrevet 22. mars 2013 #18 Skrevet 22. mars 2013 Jeg er muslim derfor kan jeg ikke kysse før ekteskapet. Jeg har funnet en norsk gutt som jeg elsker.. høyere enn alt. Men han vil ikke være sammen med meg om vi ikke kysser han sier han elsker meg for høyt til å ikke kysse meg Han vurdert å forlate islam.. men islam er mitt hjerte. Så vil ikke det. Dessuten det er dødstraff for å forlate islam. Jeg kommer til å bli drept. Den jeg elsker får jeg ikke.. det er helt forferdelig.. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, måtte bare få det ut.. Finn deg en muslimsk mann da, det er jo ganske enkelt du skriver det selv, og det er det beste.
-Jiinxs- Skrevet 22. mars 2013 #19 Skrevet 22. mars 2013 Jeg er muslim derfor kan jeg ikke kysse før ekteskapet. Jeg har funnet en norsk gutt som jeg elsker.. høyere enn alt. Men han vil ikke være sammen med meg om vi ikke kysser han sier han elsker meg for høyt til å ikke kysse meg Han vurdert å forlate islam.. men islam er mitt hjerte. Så vil ikke det. Dessuten det er dødstraff for å forlate islam. Jeg kommer til å bli drept. Den jeg elsker får jeg ikke.. det er helt forferdelig.. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, måtte bare få det ut.. Må være flott å ha en slik religion, hvor du gir så mye og får tilbake ingenting. Kodus.
Gjest sara Skrevet 22. mars 2013 #20 Skrevet 22. mars 2013 jeg selv er muslim og ja jeg har både kysset og hatt sex før ekteskapet... jeg er selfølgelig ikke stolt men jeg håper jeg blir tilgitt for det jeg gjør og har gjort. jeg skal nå gifte meg med fyren jeg har vært sammen med. jeg er glad for hvor jeg har kommet selvom jeg har gjort ting jeg ikke burde gjøre men synes du burde prøve og se hva som skjer. kanskje det kan fungere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå