Gå til innhold

Planting av løk - tulipan i hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, som som årene går, prøver man med godt mot igjen og håper på grønne fingre en vakker dag  :tilber:

Jeg satte noen løker av typen "Brilliant star" i en gammel vaskekum jeg fant som noen hadde hevet. La en avispapir i bunn, hadde jord oppi og la en svartsekk over før jeg bar de ned i kjelleren i september. Månedene gikk og de ble glemt, helt til nå nylig da jeg skulle rydde litt... Og der var plantene.

Men dårlig samvittighet over de bortglemte løkene pakket jeg de opp, og jommen hadde det ikke kommet opp grønne, lange blader på de.  :^:

Men gleden var kort...

Tok den med opp og satte de på verandaen.... Det skulle jeg jo ikke ha gjort, for nå er de blitt gule og henger. Jorda er frosset og jeg skammer meg  :o

Finnes det noen håp for disse? Og hva gjør jeg med de nå? Frister å ta de med inn og synge til de, men....  :roll:

Prøver å lese meg opp på nettet, men finner ingen løsning. Håper noen kan hjelpe meg..

Sendt fra min iPad

Skrevet

Antagelig ikke, men du får bare se tiden an. Har du hage kan du grave dem ned når telen gir seg. Da kommer de kanskje til neste år.

Skrevet (endret)

Jeg satte forresten to store halvtønner med løk i flere lag i bakhagen i fjor høst. Alt ser ut til å ha frosset i stykker i løpet av vinteren. Ca 70 løk. Neste vinter skal disse tønnene stå innendørs i en kjølig kjeller og så skal jeg plante løken der rett over Jul.

Man prøver og lærer.

Endret av skrue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...