Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Var ikke helt sikker på om dette burde ligge under seksualitet eller samliv. Men det er ment som et samlivsrelatert spørsmål. For mange jeg kjenner har sexlivet stoppet opp eller tatt slutt... Skaper dette problemer i forholdet?

Dette har ikke skjedd for meg, men jeg tror selv at dette ville vært et problem i vårt forhold om det skjedde. For meg går dette på fysisk kontakt generelt og hadde sexlivet stoppet helt opp, tror jeg kosing, kyssing og all form for fysisk kontakt generelt i forholdet hadde dødd ut... Men dette ville mye av den intime og gode kjemien mellom oss tatt slutt i lengden.

Er det så mange der ute som sliter med dette som jeg har fått inntrykk av? Når tok det eventuelt slutt i deres forhold? Har noen av dere klart å ta det opp og fått sexlivet opp og går igjen?

Endret av seaworld
Videoannonse
Annonse
Gjest Frigyda
Skrevet

Tja... Kan bare snakke for meg selv, vi har ikke hatt sex på 14 mnd. Vært sammen i 4 år.

Tror ikke vi kommer til å flerre klærne av hverandre med det første heller.

Hadde nok ikke vært sammen lenger om det ikke var for felles barn, og et godt vennskap.

Skrevet

Jeg hørte om en bok skrevet av en sånn Amerikansk guru, husker ikke hva den heter. Kjærlighetens gavespråk (?!) Essensen er at mennesker har forskjellige måter å utrykke kjærlighet. Noen bruker ord, andre matlaging, musikk, andre gestures, mens for noen så er sex en metode å utrykke kjærlighet.

Jeg kom frem til at sex er en måte jeg utrykker kjærlighet på, på samme måte andre bruker ord eller tjenester. Så for meg, som sex er en måte å utrykke kjærlighet ville et forhold uten sex aldri gått. Da hadde jeg følt meg helt tom.

• Liker 2
Gjest Sunheart
Skrevet

Kunne aldri ha vært i et forhold uten sex. Da blir det bare vennskap. Jeg vil være både venn og kjæreste med den jeg deler alt med ;)

• Liker 3
Skrevet

Var ikke helt sikker på om dette burde ligge under seksualitet eller samliv. Men det er ment som et samlivsrelatert spørsmål. For mange jeg kjenner har sexlivet stoppet opp eller tatt slutt... Skaper dette problemer i forholdet?

Dette har ikke skjedd for meg, men jeg tror selv at dette ville vært et problem i vårt forhold om det skjedde. For meg går dette på fysisk kontakt generelt og hadde sexlivet stoppet helt opp, tror jeg kosing, kyssing og all form for fysisk kontakt generelt i forholdet hadde dødd ut... Men dette ville mye av den intime og gode kjemien mellom oss tatt slutt i lengden.

Er det så mange der ute som sliter med dette som jeg har fått inntrykk av? Når tok det eventuelt slutt i deres forhold? Har noen av dere klart å ta det opp og fått sexlivet opp og går igjen?

Nei, ikkje noko sexliv mellom deg og din partnar. Partnaren din kjem til å ha sex med andre, og du kjem også til å finna nokon å ha sex med. Da har du til slutt ein heilt annan partnar.

Skrevet

Jeg hørte om en bok skrevet av en sånn Amerikansk guru, husker ikke hva den heter. Kjærlighetens gavespråk (?!) Essensen er at mennesker har forskjellige måter å utrykke kjærlighet. Noen bruker ord, andre matlaging, musikk, andre gestures, mens for noen så er sex en metode å utrykke kjærlighet.

Jeg kom frem til at sex er en måte jeg utrykker kjærlighet på, på samme måte andre bruker ord eller tjenester. Så for meg, som sex er en måte å utrykke kjærlighet ville et forhold uten sex aldri gått. Da hadde jeg følt meg helt tom.

"Kjærlighetens fem språk" av Gary Chapman.

Det er en tråd om den her på samliv og relasjoner.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er usikker. Sex er et av de få områdene jeg føler meg nyttig og anerkjent, så om det forsvant tror jeg at jeg hadde blitt relativt forvirret over hvorfor h'n i det hele tatt var sammen med meg.

Skrevet

Jeg er usikker. Sex er et av de få områdene jeg føler meg nyttig og anerkjent, så om det forsvant tror jeg at jeg hadde blitt relativt forvirret over hvorfor h'n i det hele tatt var sammen med meg.

Nå er jeg forvirret. Hvorfor er du i forholdet om du ikke føler det sånn?

Du skal jo føle at personen er glad i liker hele deg?! (Bortsett ifra et par irriterende uvaner. Det har jo alle.;) )

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Nå er jeg forvirret. Hvorfor er du i forholdet om du ikke føler det sånn?

Du skal jo føle at personen er glad i liker hele deg?! (Bortsett ifra et par irriterende uvaner. Det har jo alle. ;) )

Jeg er mer eller mindre singel ;)

Men nei, jeg fatter det ikke. Forstår heller ikke hvorfor jeg har venner, med unntak av de som jeg har en klar praktisk, seksuell, eller "hobbypsykolog" verdi hos. Og i et forhold er det jevnt over det seksuelle jeg kan bidra med noe "nyttig" :)

Skrevet

Jeg er mer eller mindre singel ;)

Men nei, jeg fatter det ikke. Forstår heller ikke hvorfor jeg har venner, med unntak av de som jeg har en klar praktisk, seksuell, eller "hobbypsykolog" verdi hos. Og i et forhold er det jevnt over det seksuelle jeg kan bidra med noe "nyttig" :)

Er det du som tenker sånn, eller der det de rundt deg som sier dette?

Uansett er selvfølelsen din alarmerende lav. Er du ikke glad i deg selv i det hele tatt?

Gjest Gjest
Skrevet

Er det du som tenker sånn, eller der det de rundt deg som sier dette?

Uansett er selvfølelsen din alarmerende lav. Er du ikke glad i deg selv i det hele tatt?

Jeg anser meg egen verdi "for meg selv" som 0 ja, all verdi jeg har kommer fra hva jeg kan bidra med til personer jeg er glad i og samfunnet generelt. Om det er det du sikter til som lav selvfølelse så har du trolig rett.

Glad i meg selv? Aner ikke hva det betyr, og det er egentlig ikke relevant. Jeg må leve med meg selv enten jeg vil eller ei :ler:

Skrevet

Jeg anser meg egen verdi "for meg selv" som 0 ja, all verdi jeg har kommer fra hva jeg kan bidra med til personer jeg er glad i og samfunnet generelt. Om det er det du sikter til som lav selvfølelse så har du trolig rett.

Glad i meg selv? Aner ikke hva det betyr, og det er egentlig ikke relevant. Jeg må leve med meg selv enten jeg vil eller ei :ler:

Wow. Dette er forferdelig å lese.

Du er en flott og utrolig verdifull person uten å gjøre noenting. Bare ved å være.

Har du vurdert å snakke med en psykolog om dette? For det du tror om deg selv er veldig, veldig galt.

Og jeg ønsker så sterkt at du skal være ordentlig glad i deg selv!

Fordi du fortjener det.

(Ts. Jeg har bedt moderator om å dele tråden, siden jeg avsporer temaet ditt veldig.)

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Wow. Dette er forferdelig å lese.

Du er en flott og utrolig verdifull person uten å gjøre noenting. Bare ved å være.

Har du vurdert å snakke med en psykolog om dette? For det du tror om deg selv er veldig, veldig galt.

Og jeg ønsker så sterkt at du skal være ordentlig glad i deg selv!

Fordi du fortjener det.

(Ts. Jeg har bedt moderator om å dele tråden, siden jeg avsporer temaet ditt veldig.)

Godt den blir delt, for jeg er ikke engang TS ;)

Eksistens er i seg selv verdiløst. Om jeg er en stein, eller en person som bare sitter og ikke påvirker andre positivt, så har jeg ingen verdi. Når jeg tenker meg om, blir jeg faktisk noe usikker på om dette er min selvfølelse, eller om det er et moralsk ståsted jeg har.

Uansett. Jeg er en fremmed for deg, og du er en fremmed for meg. Så hva du mener om meg er egentlig irrelevant. Hyggelig sagt, og du virker som en trivelig person, men det er ikke noe som endrer noe. For at en person skal kunne påvirke meg må det være noen jeg kjenner, og har tillit til, og jeg må ønske endringen selv ;)

Skrevet

Godt den blir delt, for jeg er ikke engang TS ;)

Eksistens er i seg selv verdiløst. Om jeg er en stein, eller en person som bare sitter og ikke påvirker andre positivt, så har jeg ingen verdi. Når jeg tenker meg om, blir jeg faktisk noe usikker på om dette er min selvfølelse, eller om det er et moralsk ståsted jeg har.

Uansett. Jeg er en fremmed for deg, og du er en fremmed for meg. Så hva du mener om meg er egentlig irrelevant. Hyggelig sagt, og du virker som en trivelig person, men det er ikke noe som endrer noe. For at en person skal kunne påvirke meg må det være noen jeg kjenner, og har tillit til, og jeg må ønske endringen selv ;)

Det er greit at vi ikke kjenner hverandre, og at mine meninger ikke betyr mye for deg.

Men det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om deg. (Uansett hva du mener om det. ;) )

Du sier at du ikke har en verdi i deg selv. Jeg er totalt uenig.

Og om det er din livsfilosofi eller selvfølelse, så betyr ikke det så mye.

Livet er så fantastisk mye bedre når du er glad i deg selv.

For meg virker det som om du forsøker å avvise meg før jeg rekker å avvise deg.

Har du egentlig tillit til noen? Sånn som du beskriver ditt forhold til andre tviler jeg egentlig på det.

Og ja, du har helt rett, det er du som må ville en endring for å endre deg.

Men det stopper ikke meg ifra å ønske at du skal ønske det.

For jeg unner deg så helhjertet å tørre å være glad i deg selv. Og å kun omgi deg med mennesker som også er glad i deg.

Det fortjener du. :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er greit at vi ikke kjenner hverandre, og at mine meninger ikke betyr mye for deg.

Men det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om deg. (Uansett hva du mener om det. ;) )

Du sier at du ikke har en verdi i deg selv. Jeg er totalt uenig.

Og om det er din livsfilosofi eller selvfølelse, så betyr ikke det så mye.

Livet er så fantastisk mye bedre når du er glad i deg selv.

For meg virker det som om du forsøker å avvise meg før jeg rekker å avvise deg.

Har du egentlig tillit til noen? Sånn som du beskriver ditt forhold til andre tviler jeg egentlig på det.

Og ja, du har helt rett, det er du som må ville en endring for å endre deg.

Men det stopper ikke meg ifra å ønske at du skal ønske det.

For jeg unner deg så helhjertet å tørre å være glad i deg selv. Og å kun omgi deg med mennesker som også er glad i deg.

Det fortjener du. :klem:

Jeg kan ikke styre dine følelser, og om det får deg til å føle deg bedre å bry om andre, så er det flott ;)

Det er to personer jeg har blind tillit til her i livet, i den forstand at jeg vet de aldri vil såre meg med vilje, eller forlate meg. En av de har jeg ikke snakket med på et par år, og den andre har jeg stort sett daglig kontakt med. Utover det, så kommer det an på hva du definerer som tillit. Jeg vet av erfaring at jeg må klare meg selv om jeg får problemer, men dette mer mer pga at de fleste jeg kjenner er betydelig svakere enn meg mentalt sett, og på toppen av det hele bor langt borte. Men det er mange som vet svært mye om meg, og som jeg stoler på ikke kommer til å bruke den informasjonen til å ødelegge livet mitt. Så ja, tillit er vanskelig å definere.

Personer som er glad i meg har jeg, merkelig nok, flere av :) I de tilfellene jeg ikke er til direkte nytte for de kan jeg ikke si jeg forstår hvorfor, men folk gjør mye rart. Synkronsvømming er like pussig, men så lenge folk har glede av det, og ikke skader andre, så er det ikke noe jeg legger meg opp i ;D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil veldig gjerne ha et forhold uten sex og vet at det kan være utrolig fint hvis det er med rette personen. Det kan være veldig tett, koselig og nært alikevel, men veldig vanskelig å finne en mann som vil ha et sånt forhold.

Anonym poster: 897295fbac41eca91ce91c34c87984ba

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan godt leve uten sex i veldig lange perioder uten at dette påvirker mine følelser for den andre. For sex er ikke noe som er så viktig for meg, jeg viser min kjærlighet på mange andre måter. Det å ikke ha sex med hverandre betyr ikke at paret er bare venner.

Det blir et problem hvis en som meg er i et forhold med en som mener at sex er svært viktig og har behov for samleie ofte. Da blir det fort konflikter for den ene kommer til å føle seg presset å ha sex oftere enn man selv vil og den andre kommer til å føle seg presset å ikke ha sex så ofte som man selv vil.

Anonym poster: fa9b309fde34c35f20ed47c85b7bad89

Gjest Gjest
Skrevet

Ville aldri gått med meg i hvertfall, da hadde jeg følt at jeg bodde ilag med kameraten min.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde klart det, men tror det hadde vært litt kjipt i lengden. Tror det er litt vanskeligere for menn om jeg ikke tar helt feil? Jeg verdsetter det mentale i et forhold og det følelsesmessige, å vise kjærlighet på andre måter. Noen ganger er den sensuelle øyekontakten mer enn nok. Har et avstandsforhold så det blir ikke så mye intimitet pga avstandsbarrieren. For meg er fantasien og den indre verden mye i fokus og jeg tror man kan elske noen på avstand uten å være på samme sted til samme tid. Sex uten kjærlighet har ingen mening for meg, men kjærlighet uten sex er mye mye sterkere! Jeg er en evig romantiker :)

Skrevet

Cargirl

Det stemmer ikke at det nødvendigvis er så mye verre for menn enn damer.

Det finnes utrolig mange tråder her inne fra fortvilte damer hvor mannen ikke vil ha (nok) sex.

For noen er sex veldig viktig, for andre ikke. Uansett kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...