AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #1 Skrevet 21. mars 2013 Jeg skal søke rentefritak hos Lånekassen (grunnet arbeidsledighet og aap) for halve 2011 og hele 2012. Jeg vet jeg må sende inn dokumentasjon og hva beløpsgrensene for inntekt er. Men jeg lurer på et par ting: - Det står at terminbeløpet mitt vil krympe etter dette, men finnes det noen måte å regne ut hvor mye? Jeg har betalt terminbeløpene hele veien selv om jeg har hatt ekstremt dårlig råd. - Jeg vet jeg må sende inn dokumentasjon på at jeg har vært arbeidsledig og gått på aap. Men må jeg også dokumentere inntekt, eller finner Lånekassen disse opplysningene selv? Jeg har funnet svar på det meste her, men ikke alt: http://www.lanekassen.no/nb-NO/Hovedmeny/Tilbakebetaling/Sletting-av-renter/ Anonym poster: a0f1cfdf518a0446958cac96d110df4d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #2 Skrevet 22. mars 2013 Når du søker rentefritak på grunn av arbeidsledighet og aap trenger du ikke å sende inn dokumentasjon. Lånekassen har inngått en datautvekslingsavtale med NAV som gjør at de henter opplysningene direkte fra NAV uten at du trenger å sende inn noe. Det samme gjelder inntekt, Lånekassen henter likningsopplysningene direkte fra skatteetaten. Anonym poster: c00be95d823a9fa1cc9abf8235c0c358
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #3 Skrevet 30. mars 2013 Takk for info! Tidligere måtte man dokumentere dette, men nå slipper man. Det visste jeg ikke. Kjekt i hvertfall. Så den andre biten: - Det står at terminbeløpet mitt vil krympe etter dette, men finnes det noen måte å regne ut hvor mye? Jeg har betalt terminbeløpene hele veien selv om jeg har hatt ekstremt dårlig råd. Noen som vet? Har søkt rentefritak nå, men er så nysgjerrig på dette at jeg gjerne skulle hatt en viss aning i forkant. Er det forresten noen som vet noe om behandlingstid på denne type søknader? TS Anonym poster: a0f1cfdf518a0446958cac96d110df4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå