Gå til innhold

Boston vs Cosy corner (sofa)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal etterhvert kjøpe ny sofa, og det står mellom Boston fra Bohus, og Modern Living Cosy fra Skeidar/Living

http://www.bohus.no/stue/sofaer/sofaer/boston-hjmendeavsl/

http://www.living.no/newsread/products/Detail_1.aspx?id=5169

Noen som har erfaring med noen av sofaene (vil gå for oppsettene i linkene jeg har sendt, vil ikke gjøre noen endringer), eller evnt har noen formening om fordeler/ulemper med disse to forskjellige modellene?

Anonym poster: b0068b4d2fbd4e47f828824ffd41336e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter litt..

AnonymBruker
Skrevet

Den fra Skeidar er ganske ny, så sikkert ikke mange som har erfaringer med den enda.

Anonym poster: 5dd2a957fd898693350c641ce7868296

Skrevet

Den fra Skeidar er ganske ny, så sikkert ikke mange som har erfaringer med den enda.

Tror ikke det stemmer, et vennepar har hatt denne i et par år. Men kan godt være at den er ny hos Skeidar.

Kosehjørnet i "cosy corner" er behagelig, men upraktisk i forhold til å strekke seg ordentlig ut, og den tar opp mye plass i sofaen bare for å romme en person (sittende). Men veldig lekker sofa!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde min Boston sofa i 2 år, og var veldig fornøyd :) Bare at den var litt for stor for min leilighet, så måtte selge den. Den var så god å ligge i, men ikke så god å sitte i, hehe... Ville heller gått for den under, den var stilig. Jeg kjøpte meg en modulsofa fra Møbelringen, den er i U form, og er så storfornøyd, den kommer jeg til å ha i mange mange år fremover. Om jeg kan komme med et tips til deg, kjøp aldri sofa på tilbud, det er ikke for ingenting at den er på tilbud. Jeg har gjennom mine år kjøpt 3 sofaer, som var på tilbud, fra skeidar, living og Ikea, og angret hver gang. Da sparte jeg heller penger hver måned, og bestemte meg for hvilken sofa jeg vil ha i mange år, og da gikk jeg for kvaliteten, dyr var den, men verdt hver eneste krone. Har hatt den i snart 4år, og like fornøyd. :)

Anonym poster: ef384812b12a8699765e4168f62ec26b

Skrevet

Løse puter blir fort enormt stygt! Ville styrt unna. Uansett hvor ofte vi snur de, blir de så stygge :/Vår er fra speider, men ikke samme modell :)

• Liker 2
Skrevet

Herregud, skulle stå Skeidar selvfølgelig :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde min Boston sofa i 2 år, og var veldig fornøyd :) Bare at den var litt for stor for min leilighet, så måtte selge den. Den var så god å ligge i, men ikke så god å sitte i, hehe... Ville heller gått for den under, den var stilig. Jeg kjøpte meg en modulsofa fra Møbelringen, den er i U form, og er så storfornøyd, den kommer jeg til å ha i mange mange år fremover. Om jeg kan komme med et tips til deg, kjøp aldri sofa på tilbud, det er ikke for ingenting at den er på tilbud. Jeg har gjennom mine år kjøpt 3 sofaer, som var på tilbud, fra skeidar, living og Ikea, og angret hver gang. Da sparte jeg heller penger hver måned, og bestemte meg for hvilken sofa jeg vil ha i mange år, og da gikk jeg for kvaliteten, dyr var den, men verdt hver eneste krone. Har hatt den i snart 4år, og like fornøyd. :)

Hva er galt med å handle på tilbud? Møbler på tilbud betyr jo ikke nødvendigvis at en vare er dårlig eller lite populær ;)

Hva gjør Boston til en sofa som ikke er god å sitte, er den for dyp?

Den under får samme skussmål av folk; nydelig å ligge i, men ikke god å sitte i fordi den er for dyp (altså man kan ikke sitte med bena i gulvet og samtidig få støtte i ryggen).

Herregud, skulle stå Skeidar selvfølgelig :)

Forstod det, haha :)

Løse puter vs faste puter; jeg har sett fordeler og ulemper med begge løsninger, ikke alt med faste puter som holder seg så flott heller. Hm, jeg får avvente og prøve meg litt frem!

AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med å handle på tilbud? Møbler på tilbud betyr jo ikke nødvendigvis at en vare er dårlig eller lite populær ;)

Hva gjør Boston til en sofa som ikke er god å sitte, er den for dyp?

Den under får samme skussmål av folk; nydelig å ligge i, men ikke god å sitte i fordi den er for dyp (altså man kan ikke sitte med bena i gulvet og samtidig få støtte i ryggen).

Forstod det, haha :)

Løse puter vs faste puter; jeg har sett fordeler og ulemper med begge løsninger, ikke alt med faste puter som holder seg så flott heller. Hm, jeg får avvente og prøve meg litt frem!

Ja, Boston-sofaen er alt for dyp dessverre! Hadde tenkt å kjøpe den, men ble frarådet det av et vennepar som har den. Hver gang vi er der, så må jeg sitte i sofaen med beina oppi, for å få god støtte til ryggen..

Anonym poster: d2cdaa183e7d32d24d8eb514ad7d511c

AnonymBruker
Skrevet

Men når man kan ligge i den når man ikke har besøk osv, er den bare suupergod!

Anonym poster: d2cdaa183e7d32d24d8eb514ad7d511c

AnonymBruker
Skrevet

Ja, den er for dyp å sitte i, det går ikke, men den var kjempegod å sitte i. Og enig med brukeren over om at putene i den er løse å stygge etter hvert. Får aldri dandert dem fint. Sofaen jeg har nå, som ble kjøpt på Møbelringen, ikke på tilbud, har også løse puter, men det er noe helt annet. Og selgeren sa at de sofaene som er på tilbud, er på tilbud av en grunn. Mens min måtte jeg vente på i 2mnd, for den produseres ikke som de på tilbud. De blir produsert etter bestilling. Dessverre så har jeg dårlig erfaring med møbler på tilbud, ville bare komme med et råd om å heller investere i en god sofa som du kan ha i mange år, enn med en på tilbud som du blir lei av etter 2år.

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det stemmer, et vennepar har hatt denne i et par år. Men kan godt være at den er ny hos Skeidar.

Kosehjørnet i "cosy corner" er behagelig, men upraktisk i forhold til å strekke seg ordentlig ut, og den tar opp mye plass i sofaen bare for å romme en person (sittende). Men veldig lekker sofa!

Det stemmer. Den er ny i Skeidar, men Living har hatt denenen god stund.

Når det gjelder løse puter, kan Modern Living også fåes med faste ryggputer. Det er en modulsofa så su bygger den slik du vil. Cosy corner er kun den gigantiske hjørnemodulen.

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer. Den er ny i Skeidar, men Living har hatt denenen god stund.

Når det gjelder løse puter, kan Modern Living også fåes med faste ryggputer. Det er en modulsofa så su bygger den slik du vil. Cosy corner er kun den gigantiske hjørnemodulen.

Men nå var det jo den utstillte modellen som var aktuell, ikke å bygge på med moduler. Jeg har vært og kikket litt i dag, og har slått fra meg cosy corner. Jeg er fortsatt litt usikker på Boston, blir ikke enig med meg selv.

Testet ut Linnea og Cobra hos Skeidar, begge hjørnesofa. Cobra er på tilbud til 6000 nå, men jeg likte nok Linnea bedre, og den kommer i en farge som jeg liker veldig godt.

Linnea

Cobra

Så også en sofa som er et partikjøp, som var helt grei. Eneste jeg har å utsette er at jeg skulle ønske at sjeselongen var lenger, og den kunne hatt bittelitt mykere komfort. Men absolutt en kandidat

Malva

Også har jeg lyst til å teste ut Tidafors

Når det gjelder møbler på tilbud er dårlige, så er jeg ikke enig i at det må være slik at det er et dårlig produkt av den grunn. Jeg har kjøpt møbler på tilbud mang en gang med god erfaring, alt fra sofa til madrass/seng. Jeg pleier tvert i mot å vente på tilbud, for å spare noen verdifulle tusenlapper...

AnonymBruker
Skrevet

Ja, den er for dyp å sitte i, det går ikke, men den var kjempegod å sitte i. Og enig med brukeren over om at putene i den er løse å stygge etter hvert. Får aldri dandert dem fint. Sofaen jeg har nå, som ble kjøpt på Møbelringen, ikke på tilbud, har også løse puter, men det er noe helt annet. Og selgeren sa at de sofaene som er på tilbud, er på tilbud av en grunn. Mens min måtte jeg vente på i 2mnd, for den produseres ikke som de på tilbud. De blir produsert etter bestilling. Dessverre så har jeg dårlig erfaring med møbler på tilbud, ville bare komme med et råd om å heller investere i en god sofa som du kan ha i mange år, enn med en på tilbud som du blir lei av etter 2år.

Det har ikke falt deg inn at selgeren prøver å få deg til å kjøpe dyrest mulig da? ;)

Er ikke alltid dyrere er bedre når det gjelder sofa gitt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer litt på Ektorp sofaen. Hadde den for mange år siden, og etter 1 års tid så var putene helt krøsta. Kunne så klart riste og ordne putene, men det ble mye dandering for at sofaen ikke skulle se smadret ut. Nå ser jeg at disse putene ikke lenger bruker fjær som fyll, men polyestrefibre. Vil det si at "smaddre-problemet" vil bli mindre?

AnonymBruker
Skrevet

Men nå var det jo den utstillte modellen som var aktuell, ikke å bygge på med moduler. Jeg har vært og kikket litt i dag, og har slått fra meg cosy corner. Jeg er fortsatt litt usikker på Boston, blir ikke enig med meg selv.

Testet ut Linnea og Cobra hos Skeidar, begge hjørnesofa. Cobra er på tilbud til 6000 nå, men jeg likte nok Linnea bedre, og den kommer i en farge som jeg liker veldig godt.

Linnea

Cobra

Så også en sofa som er et partikjøp, som var helt grei. Eneste jeg har å utsette er at jeg skulle ønske at sjeselongen var lenger, og den kunne hatt bittelitt mykere komfort. Men absolutt en kandidat

Malva

Også har jeg lyst til å teste ut Tidafors

Når det gjelder møbler på tilbud er dårlige, så er jeg ikke enig i at det må være slik at det er et dårlig produkt av den grunn. Jeg har kjøpt møbler på tilbud mang en gang med god erfaring, alt fra sofa til madrass/seng. Jeg pleier tvert i mot å vente på tilbud, for å spare noen verdifulle tusenlapper...

Bedre kvalitet på Linnea ifht. Cobra :-)

AnonymBruker
Skrevet

Bedre kvalitet på Linnea ifht. Cobra :-)

Har du hatt sofaene, eller jobber du på Skeidar? :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt sofaene, eller jobber du på Skeidar? :)

Jobber der :)

AnonymBruker
Skrevet

Jobber der :)

Takk for svar :)

Jeg og skjønner at Linnea har bedre kvalitet, men betyr det at Cobra er av dårlig kvalitet? Puter som faller sammen, stoff som nupper, i.e?

Jeg er også veldig nysgjerrig på den Malva sofaen, har du noen formening om den? Som du skjønner har jeg et budsjett :)

Skrevet

Vi har Cosy corner fra Living og er superfornøyd!

Den er fin å se på og veldig god å sitte i.

Vi er bare to så vi har ingen problemer med å legge oss rett ut i sofan begge to =)

Vi har også en relativt liten stue men, sofaen passet veldig godt inn allikevel. Den tar ikke over rommet på noe som helst måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...