Karry Skrevet 21. mars 2013 #1 Skrevet 21. mars 2013 Jeg sliter med å klare å holde orden i papirer. Det er ikke så helt gale riktignok, mn jeg finner liksom aldri noe godt stystem og oppbevaringsløsninger. Og jeg må ha det lett og enkelt, ellers så begynner jeg raskt å slurve. Nå har jeg en skuff på kjøkkenet for regninger, men andre papirer ligger litt ymse. For det jeg trenger er å: - Sørge for at ubetalte regninger er ett sted - At betalte regninger er ett sted (kastes etter en stund) - At viktige dokumenter som forsikringsbevis, årsmeldinger/årsrapporter, skatteoppgjør, selvangivelse....(ok, det siste er vel nå kun elektronisk) andre avtaler etc ligger et sted - alt mulig som jeg ikke helt kan kaste men ikke vet hva jeg skal gjøre med som skriv fra miljøetaten, skriv fra borettslaget. Dokumenter som det kan være greit å kunne slå opp i. - Kvitteringer - Bruksanvisninger og garantier. Kanskje jeg egentlig burde ha et skap bare til disse tingene..... hva gjør dere?
Quilliam Skrevet 21. mars 2013 #2 Skrevet 21. mars 2013 Du kan jo bare kjøpe deg en perm, så kan du ha en del av permen til ubetalte regninger, en til betalte regninger, en til forsikringer osv. osv. Personlig har jeg alt dumpet oppi en eske.
Lace Skrevet 21. mars 2013 #3 Skrevet 21. mars 2013 Har en tavle for ubetalte regninger, en perm for papirer som skal spares på.
Malum Skrevet 21. mars 2013 #4 Skrevet 21. mars 2013 Jeg fikk et gammelt arkivskap som skulle kasseres. Det har hengemapper og alt - bare å arkivere i vei! Et arkivskap tar jo nokså stor plass, og jeg innser at det ikke passer inn hos alle (jeg spraylakket mitt, og det ble kult!), men synes du det høres ok ut synes jeg absolutt du skal ta deg en kikk på hva som ligger ute på finn.no, både på til salgs og gis bort. Det er så sinnssykt deilig å slippe papirer overalt, og bare gå i en skuff og vite akkurat hvor man skal finne det man trenger.
Pengebingen Skrevet 21. mars 2013 #5 Skrevet 21. mars 2013 Perm + skilleark + hullmaskin. I et kjøkkenskap faktisk der er alt.
Karry Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2013 Jeg fikk et gammelt arkivskap som skulle kasseres. Det har hengemapper og alt - bare å arkivere i vei! Et arkivskap tar jo nokså stor plass, og jeg innser at det ikke passer inn hos alle (jeg spraylakket mitt, og det ble kult!), men synes du det høres ok ut synes jeg absolutt du skal ta deg en kikk på hva som ligger ute på finn.no, både på til salgs og gis bort. Det er så sinnssykt deilig å slippe papirer overalt, og bare gå i en skuff og vite akkurat hvor man skal finne det man trenger. Jeg fikk et gammelt arkivskap som skulle kasseres. Det har hengemapper og alt - bare å arkivere i vei! Et arkivskap tar jo nokså stor plass, og jeg innser at det ikke passer inn hos alle (jeg spraylakket mitt, og det ble kult!), men synes du det høres ok ut synes jeg absolutt du skal ta deg en kikk på hva som ligger ute på finn.no, både på til salgs og gis bort. Det er så sinnssykt deilig å slippe papirer overalt, og bare gå i en skuff og vite akkurat hvor man skal finne det man trenger. Den der heier jeg på! Rett og slett fordi det gjelder å DUMPE NEDI. Jeg vet veldig godt med meg selv at jeg ikke klarer å vedlikeholde et system med mapper og hullemaskin. Er helt enig i at det er smart, men det er for mye greier til at jeg klarer å vedlikeholde det...... smart! Et arkivskap kan jeg ha på soverommet
Sugerøret Skrevet 21. mars 2013 #7 Skrevet 21. mars 2013 Jeg har hjemme arkiv mappe http://www.justesen.dk/image/cache/data/04UZ100601-490x327.JPG En for hver person i familien.Lettere å holde orden synes jeg
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #8 Skrevet 21. mars 2013 Jeg har en Foldermate fra Kontorspar, en liten koffert med mange, MANGE lommer til å legge papirer i. Kan kategorisere flere hundre dokumenter, og tar liten plass. Anonym poster: 8818ed285ed74e2e8ad1c4220df6899e
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #9 Skrevet 21. mars 2013 Jeg har hjemme arkiv mappe http://www.justesen....601-490x327.JPG En for hver person i familien.Lettere å holde orden synes jeg en sånn ja, perfekt Anonym poster: 8818ed285ed74e2e8ad1c4220df6899e
Dolce Skrevet 21. mars 2013 #10 Skrevet 21. mars 2013 3 tidsskriftsamlere i papp fra Ikea - 1 til ubetalte regninger - 1 til betalte regninger (tømmes innimellom) - 1 til annet som kan være "kjekt å ha" + 1 ganske tykk ringperm. Der setter jeg inn fra "kjekt å ha" tidsskriftsamleren når den er full - eller når jeg får ånden over meg.. Tidsskriftsamlerne er ganske fine, så de står i en hylle på kjøkkenet. Ringpermen ligger i en kommode på soverommet.
Gjest suphadupha Skrevet 21. mars 2013 #11 Skrevet 21. mars 2013 Jeg har en brevhylle eller hva man kaller det, med tre hyller. - 1 hylle til ubetalte regninger - 1 hylle ti betalte regninger (disse hiver jeg etter hvert, med mindre det er noe spesielt) - 1 hylle til diverse til "arkivering", se neste punkt Den tredje putter jeg ymse papirer som skal tas vare på, i påvente av "arkivering" i en slik: http://www.clasohlson.com/no/Pr311661000/Pr311661000 Her har jeg én mappe til "skatt", en til "lønn", en til "kvitteringer" osv.
Chien Skrevet 21. mars 2013 #12 Skrevet 21. mars 2013 Har kontor med hylleplass der jeg har diverse permer og mapper med regninger og viktige papirer.
Gjest Funky Punk Skrevet 21. mars 2013 #13 Skrevet 21. mars 2013 Alle ubetalte gir jeg til min mann, han setter de så i en perm så fort han har betalt Jaja, eller så betaler jeg det selv og så setter de i en perm selv. De går iallefall alle i en perm. Frem til da så ligger de på kjøkkenbenken, men så pleier ikke vi å vente en evighet med å legge de inn til betaling. Det gjør vi som regel samme dag vi får regningen. Så er det jo bare å sørge for at det er penger nok på regningskontoen.
cellar Skrevet 22. mars 2013 #14 Skrevet 22. mars 2013 Jeg har en perm, hvor alt går. Lønnsslipper, viktige kvitteringer, bankbrev, skattebrev ++.. Har hatt den i maaange år, og jeg har ikke hatt behov for perm nr. 2 enda Jeg pleier å slenge slike papirer i en skuff når jeg først får dem, og ca annenhver mnd får jeg ånden over meg og setter alt i permen, full kontroll!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå