Populært innlegg Dragonfly84 Skrevet 21. mars 2013 Populært innlegg #1 Skrevet 21. mars 2013 (endret) I det siste har jeg tenkt en del på hvordan verden hadde vært hvis virkeligheten hadde vært som på KG, der folk liker voldsomme diskusjoner, ting kan bli framstilt litt svart/hvitt og det kan gå hett for seg. Og så begynte jeg å tenke på hvordan en arbeidsplass hadde vært hvis det hadde vært som på KG. Hva tror dere, er jeg inne på noe med den følgende historien? Tenk deg at du skal begynne i ny jobb. Første dag, og sjefen kommer deg i møte for å vise deg litt rundt der du skal jobbe. Dere går rundt i avdelingen, og du ser noen av dine nye kolleger i gangen. Ved vannautomaten står det to stykker og drikker vann, og den ene sier til den andre: “Jeg prøver å få i meg en del vann, vet du.” “Ja”, svarer den andre, “vann er sunt. Etter at jeg begynte å drikke mer vann har jeg faktisk gått ned i vekt”. Da hopper det fram en annen kollega og sier: “Hvor mye vann drikker du?? Det kan være farlig med for mye vann! Det er helsefarlig å gå ned i vekt ved hjelp av vanndrikking!” De nye kollegene dine blir stående og diskutere vann heftig mens dere går videre. Du blir vist til ditt nye kontor, og du spør hvem som har kontoret ved siden av. “Det er Beate Nilsen, men hun er sykmeldt nå. Vi vet faktisk ikke om hun kommer igjen”, sier sjefen trist. Da sniker det seg en kollega opp på siden av deg og hvisker deg i øret: “Vi tror hun bare snylter! Fetteren min jobber et sted hvor en faktisk endte opp på uføretrygd etter sykmelding, han fikk bare pengene rett i fanget. Sikkert det Beate holder på med også. Disse trygdesnylterne, altså.” Du kommer deg til slutt inn på kontoret, der du får begynt å jobbe litt, men etter en stund hører du noe bråk fra gangen, så du stikker hodet ut for å sjekke. Noen damer står og roper i munnen på hverandre om barnevognene sine, og det du plukker opp av all skrikingen er: “Du har jo ikke Emmaljunga en gang!” “Er bare en motesak!” “Gadd ikke bruke 9000 kr på vogn når jeg kunne kjøpe brukt på finn!” “Kun det beste for mitt barn!” "Bæresele er mye bedre for tilknytningens skyld!" “Du er bare misunnelig fordi jeg fikk en sovebaby!” "Jeg fikk hvert fall ei jente!" Endelig blir det lunsj, og du går til kantina. du setter deg ned ved siden av noen kolleger som diskuterer hyttebøker. Dette må da gå roligere for seg, tenker du. “Dere må da skjønne at det blir vanskelig for meg når det står om eksen hans i boka!”, sier en ung kollega mens tårene siler. “Det er dessverre ikke noe å gøre med. Deal with it”, sier en annen med steinansikt. “Hva skulle du gjort med det, a, slettet hele hukommelsen til kjæresten din for å bli kvitt alle spor?”, sier en tredje, mens noen av de andre humrer litt. “Du har hvert fall ikke en samboer som har slettet søkehistorikken fra laptopen sin!”, roper en fjerde forarget, og det får alle til å snu seg og gispe. Da kommer det, et kollektivt rop: “Dump ham! Dump ham! Han er utro, dump ham!” Etter litt mumling og trøsting av den som bør dumpe kjæresten fortsetter samtalen. “Vet du hva, jeg hørte noen bruke masse dopapir på do i stad”, sier noen sjokkert. “Hæ, hva ellers skal man gjøre da”, sier en annen. “Bruke vannkanne og hånda vel!” “Ææææsj!” “Nei, papir er æsj!” “Å bruke hånda er æsj!” “Denne samtalen er æsj...” Du orker ikke mer av denne samtalen og setter deg et annet sted. “Fin topp”, sier du til kvinnen du setter deg ved siden av for å starte en samtale. “Takk”, smiler hun. “Jeg er fornøyd med den, og jeg liker godt svart. Tror faktisk det er yndlingsfargen min”. “Farge??” sier hun på andre siden av bordet. “Svart er ikke en farge! Hallooo!” “Men toppen er jo veldig fin”, fortsetter du for å prøve å unngå at samtalen tar fyr. “Det er fullstendig irrelevant i denne sammenhengen! Svart er ingen farge!” “Du, nå var poenget bare at toppen er fin, du trenger ikke heve stemmen..”, prøver du deg. “HERSKETEKNIIIIIKK! Hun nye bruker hersketeknikk! Vi bør rapportere henne til sjefen!” “Slapp a, du a, såpass må du tåle”, hører du hun med toppen si før du kaver deg i retning døra. På vei tilbake til kontoret møter du på en dame som kommer stormende ut fra toalettet. “Du!”, sier hun opprømt. “Er dette en strek??” Hun dytter en graviditetstest opp i ansiktet på deg. “Er jeg gravid??” Du mumler noe vagt til svar før du tar turen til sjefens kontor for å si opp jobben. Endret 21. mars 2013 av Dragonfly84 64
Gjest Twelve12 Skrevet 21. mars 2013 #2 Skrevet 21. mars 2013 Hahaha så utrolig bra!!!! Nå lo jeg godt
Gjest Herr Heftig Skrevet 21. mars 2013 #5 Skrevet 21. mars 2013 (Vet ikke helt hva den smilien betyr, men det omtrent slik ansiktet mitt så ut, så beklager om den betyr noe stygt noe altså)
Gjest Bond Skrevet 21. mars 2013 #9 Skrevet 21. mars 2013 Er ikke alle arbeidsplasser sånn da? Men, fabelaktige observasjoner!
Pawn Hearts Skrevet 21. mars 2013 #11 Skrevet 21. mars 2013 Morsomste jeg har lest på lenge! I neste episode må du få med biologistene, de som fornekter sosiologien og psykologien og forklarer alt med biologiske forskjeller. Ti tommeltotter opp fra meg!
challenger Skrevet 21. mars 2013 #12 Skrevet 21. mars 2013 Fantastisk! Fortsett historien sier jeg bare! 3
encore Skrevet 21. mars 2013 #13 Skrevet 21. mars 2013 Hadde plusset det sånn hundre ganger om du hadde tatt med biomor og dokurver også 2
Gjest Odd Molly Skrevet 22. mars 2013 #19 Skrevet 22. mars 2013 (endret) Veldig bra Men sånn er de fleste arbeidsplasser, bare at det foregår litt mer i det skjulte. Fordi det er ute IRL - behersker folk seg noe... Etter 27 år i arbeidslivet- blant både kvinnedominerte og mannsdominerte arbeidsmiljø- så har jeg vært borte i det meste. Endret 22. mars 2013 av Odd Molly
Gjest Riskjeks Skrevet 22. mars 2013 #20 Skrevet 22. mars 2013 Mere, mere! Vil foreslå bryllupsforumet og religion/livssynsforumet for inspirasjon! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå