Gå til innhold

Kroppstemperaturen min stiger!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste ukene har har kroppstemperaturen min steget veldig!

Jeg har alltid vært den som fryser og må kle meg dobbelt av de andre. Nå lufter jeg hele tiden og blir svett av ingenting.

Noen som vet hva slikt kan komme av?

Anonym poster: 5689e9ee183a27184239321a70b90ae2

Skrevet

Dette kan komme av mange forskjellige ting.

Tror det er lurt at du tar en tur til legen for å ta en undersøkelse, spesielt hvis det vedvarer.

Jeg kjenner flere som har slitt med dette. Noen har hatt sykdommer der de har kommet i tidlig overgangsalder og noen har hatt stoffskifteproblemer. Det kan jo være at du har en underliggende betennelse eller infeksjon i kroppen? Jeg vet også at kroppstemperaturen kan svinge litt i løpet av menstruasjonssyklusen (hvis du er kvinne da... ;))

Men mest sansynlig er det ingenting feil med deg. Bare lurt å få det sjekket...

Lykke til :)

Skrevet

Er du i førtiårene kan det være opptakten til overgangsalderen.

I noen veldig sjeldne tilfeller kan også overgangsalderen slå til allerede i slutten av tyveårene, men det er ekstremt sjelden.

Har du lagt merke til om du har fått samme "problemet" på denne tiden av året tidligere?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir 21. Og sist jeg var hos legen, for ca 3-4 mnd siden så sa alle blodprøver at jeg var frisk..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd dette før. I det hele tatt.

Skrevet (endret)

De siste ukene har har kroppstemperaturen min steget veldig!

Jeg har alltid vært den som fryser og må kle meg dobbelt av de andre. Nå lufter jeg hele tiden og blir svett av ingenting.

Noen som vet hva slikt kan komme av?

Hva mener du med steget veldig? Har du målt og sett at den faktisk er høyere enn den er til vanlig, eller bare du kjenner deg varm? Har du faktisk feber? Har den steget fra 37,0 til 38,0 eller bare det oppleves sånn? I så fall: har du andre infeksjonstegn?

Endret av reiseglad
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg være gravid?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, jeg har ingen temp måler hjemme. Men jeg får plutselige hetetokter, spesielt på kvelden og er utrolig varm hele dagen. Jeg lufter, og min ellers varme kjæreste fryser.

Skrevet

Da må du faktisk kjøpe et temperaturmål og måle om du har feber. Og ja, du kan være gravid.

Gjest Thymus
Skrevet

Ved vanlige, typiske hetetokter er det ikke vanlig med feber. Feber og hetetokter er ofte symptomer på helt forskjellige ting, så det er essensielt at du får målt temeraturen med et termometer.

Du kan jo være gravid, det er lett å sjekke i så fall. Om det ikke er det og dette fortsetter å plage deg, så kan du jo gå til legen igjen. I så fall er det ekstra viktig at du har målt temeraturen på forhånd (:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...