Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

SLS-fri shampo har ikke funket, head n shoulders har ikke funket, ingenting funker!

Jeg er drittlei av at hodebunnen min er irritert og flasser, men jeg lurer på om det er fordi jeg har atopisk hud. Har noen tips til shampo som kanskje kan funke?

Anonym poster: f457c942c6ddf50a331de17559ac01d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker balsamen til head and shoulders. Kanskje du kan teste denne? For meg er balsam mye bedre enn shampo :)

Skrevet

En venninne av meg har sensitiv hodebunn, og hun bruker sjampo fra Pureology.

Skrevet

Jeg bruker den fra Aco, du får den på apoteket. Den er parfymefri og mild, jeg merket effekt fra aller første vask.

Jeg reagerer også på head and shoulders - og de fleste andre sjampoer.

Skrevet

Sikker på at det er flass og ikke tørr hodebunn? Tørr hodebunn har tendens til å bli irritert og klø en del. I såfall burde du gå over tilven mildere sjampo som ikke har parfyme i seg. Jeg ville gått til et apotek og spurt dem og hjelp :)

Skrevet

Anbefaler Selukos (selendisulfid) som kan kjøpes på apoteket. Den tar den soppen eller fungien pitysporum ovale som forårsaker flass. Head and shoulders burde også virke for den inneholder zinc pyrithione som også tar soppen. Om ingenting av dette hjelper så råder jeg deg til å snakke med fastlege om han/hun ikke kan skrive ut antifungi salve eller shampoo (Imidazole, Ketokonazole osv)

Fra engelsk wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dandruff

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Selukos (selendisulfid) som kan kjøpes på apoteket. Den tar den soppen eller fungien pitysporum ovale som forårsaker flass. Head and shoulders burde også virke for den inneholder zinc pyrithione som også tar soppen. Om ingenting av dette hjelper så råder jeg deg til å snakke med fastlege om han/hun ikke kan skrive ut antifungi salve eller shampoo (Imidazole, Ketokonazole osv)

Fra engelsk wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dandruff

Enig. Jeg hadde ikke egentlig flass, men seboreisk eksem i hodebunnen, og da funket selukos og fungoral veldig godt for min del.

Anonym poster: e64a0f503264515ad8a5941a176cf0dd

AnonymBruker
Skrevet

Fungoral fra apoteket funket for meg :)

Anonym poster: c5e36d2e6cc64aea86049623f8eb58a1

• Liker 1
Skrevet

Prøv den fra Vichy som du får kjøpt på apoteket! Den funker tvert!

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også tørr hodebunn. Hvilke shampoer er helt parfymefrie og uten silikon?

Anonymous poster hash: d2c54...3cc

Gjest RompeRusk
Skrevet (endret)

Jeg trodde i flere år at jeg hadde flass, og prøvde alt av flasssjampoer som fantes.

Kløen ga seg likevel ikke før jeg prøvde en mildere sjampo og balsam, samt hår og hodebunnskur med fukt. Viste seg å være tørr hodebunn. Kanskje det kan være verdt å teste ut? :)

Endret av RompeRusk
Skrevet

Hei!

Det billigste for deg kan være å ta balsam i selve hodebunnen og la den virke litt samtidig som du tar balsam i håret (masser den litt inn med fingertuppene). For meg hjelper dette, men det måtte noen hårvasker til før jeg så resultat. Og nei, jeg fikk ikke fortere fett hår selvom man skulle tro det.

Jeg har også prøvd Head'n Shoulders, fungural og apotek-sjampoer for tør hodebunn uten hell.

Verdt å prøve i allefall :)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...