AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #1 Del Skrevet 21. mars 2013 Hva kan man jobbe med etter en slik utdannelse? Er dette en av de "ubrukelige" retningene? Jeg vil egentlig bare ta den fordi jeg trenger den for opptak til den masteren jeg ønsker, men om masterdrømmen går i dass, er jeg kvalifisert til noe som helst med den bacheloren? Anonym poster: 629daffe85941f87fd685c7c8868f026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #2 Del Skrevet 21. mars 2013 Det blir vel til hva du gjør det, som med alle andre "ubrukelige" utdannelser Hvilket språk tenker du? Du kan vel kanskje ta ppu og bli lærer, eller jobbe med oversettelse. Anonym poster: 20ab26df1fcd22c9fe31f18f88888688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #3 Del Skrevet 22. mars 2013 Med språkvitenskap så mener jeg lingvistikk. Altså hvordan språk er bygd opp, hvordan et menneske kan lære språk osv... Det står på universitetet sine sider at man kan jobbe med oversetting, informasjonsbransjen, offentlig forvaltning osv. Man blir nok god på å skrive. Men føler jeg kommer til å konkurrere med alle med journalistbakgrunn, som har hatt 90 deltidsjobber ved siden av studiene. Jaja, jeg tar bacheloren for å få opptaksgrunnlag til masteren jeg ønsker (som er litt i samme gate, men et konkret yrke) og alt håp for å få seg jobb med bare denne bacheloren er vel ikke ute. Kom gjerne med mer dere som har studert i samme gate! Anonym poster: 629daffe85941f87fd685c7c8868f026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #4 Del Skrevet 22. mars 2013 Jeg har mye lingvistikk i fagkretsen og jobber i offentlig forvaltning. Tekst og jus er vesentlige deler av jobben min. Det er ikke en selvfølge at man blir god til å skrive av å være god til å analysere! Derimot blir man nesten helt sikkert knallgod til å redigere Journalistspirer dukker opp i informasjonsbransjen, men ikke alltid i store flokker. Jeg har jobbet mye med informasjon uten å støte på særlig mange med journalistbakgrunn, den bransjen er mildt sagt brokete når det gjelder hvilken erfaring og utdannelse folk har. Jeg husker ikke hva universitetet reklamerte med at lingvister kunne bli da jeg tok graden min, men jeg skulle ikke i retning verken oversettelse eller undervisning og tok lingvistiske emner bare fordi jeg var interessert. Jeg har hatt god bruk for faget i nesten alle jobber jeg har hatt etterpå, ikke fordi jeg har hatt direkte relevante lingvistjobber, men fordi jeg har hatt bruk for metodene man lærer og kunnskapen om hvordan språk og tekst fungerer. Anonym poster: 6e203d5d72906b69617b3bd676107707 Anonym poster: 6e203d5d72906b69617b3bd676107707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 22. mars 2013 #5 Del Skrevet 22. mars 2013 Jeg tenker umiddelbart oppvekst og kultur, men vet dessverre ikke om noen konkrete jobber. Du må vel kanskje også ha noe pedagogikk for å få fulluttelling i den sektoren. Uansett er det vel som alle andre "tøysefag" (jeg synes ikke det er et tøysefag), du må være flink til å selge deg selv i stor grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fry Skrevet 23. mars 2013 #6 Del Skrevet 23. mars 2013 Personlig ville jeg bare hoppet på en slik retning hvis jeg hadde stort talent innenfor området. Det økonomiske klimaet i Norge er ikke nødvendigvis som nå når du er ferdig om 3-5-6 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #7 Del Skrevet 24. mars 2013 Personlig ville jeg bare hoppet på en slik retning hvis jeg hadde stort talent innenfor området. Det økonomiske klimaet i Norge er ikke nødvendigvis som nå når du er ferdig om 3-5-6 år. Jeg hadde ikke hoppet bare på noe med mindre jeg hadde en mål og mening bak nei. Målet er jo masteren som er et konkret yrke som det er mangel på i Norge idag (logoped), men man vet jo aldri om man kommer inn osv, så litt skummelt og belage seg totalt på den bacheloren. Jeg tror ikke jeg har guts til å gjøre det... TS Anonym poster: 629daffe85941f87fd685c7c8868f026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå