AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #1 Skrevet 21. mars 2013 Jeg liker det lyst og fint, men med hvite vegger så kan en jo vaske seg ihjel med barn i hus. Hvordan gjør andre det? Merker og striper etter ivrige barn som leker og bor her. Lys sofa som er mer flekkete en lys.....uff. Går konstant med den filla og gnikker og gnir. Male hele huset grått??? Anonym poster: 9761b8680533d97a693ea206c22ab051
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #2 Skrevet 21. mars 2013 Vaske må en uansett hvilke farve,men med barn så vises det ekstra godt på lyse vegger. Anonym poster: 8041c21480a9b5c51e65eb71ba93efce
Gjest Fleecejakke Skrevet 21. mars 2013 #3 Skrevet 21. mars 2013 Hvorfor klisser ungene deres oppetter veggene? Det har jeg aldri opplevd og klarer faktisk ikke se som et problem. Dersom det er slik at ungene klarer å sette flekker på veggene så må man jo eventuelt lære dem at det behøver de ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #4 Skrevet 21. mars 2013 Hvorfor klisser ungene deres oppetter veggene? Det har jeg aldri opplevd og klarer faktisk ikke se som et problem. Dersom det er slik at ungene klarer å sette flekker på veggene så må man jo eventuelt lære dem at det behøver de ikke. Det samme tenkte jeg... Har hvite vegger, og de er fortsatt like hvite. Det har muligens skjedd at jeg har tørket bort gris fra veggene (husker ikke), men det skjer i alle fall VELDIG sjelden. Anonym poster: d6902ed852fec71e574cacb143e6fb0d
Antlers Skrevet 21. mars 2013 #5 Skrevet 21. mars 2013 Jeg valgte å droppe barn slik at jeg kan ha hvite vegger uten å måtte bekymre meg, men det er vel kanskje ikke et alternativ for deg nå? Jeg tror cluet er å omgi seg med flest mulig gjenstander som faktisk kan brukes. Kanskje den hvite stoffsofaen er mer din stil enn den svarte pvc-sofaen, men hvilken sofa egner seg best for familiekos? Nå er du jo allerede den stolte eier av en flekkete, lys sofa, men gjør det så mye, da? Dekk over med noen fine pledd og puter, eller et slikt avtagbart trekk, så kan du heller kjøpe ny når barna blir litt eldre og litt mindre grisete. Mer fancy med litersmål i glass, men mer praktisk med litersmål i plast, osv... Klart det er viktig med samtaler om hva som er greit og hva som ikke er greit (sko i sofaen, tegning på veggen, etc), men barn er barn, og da er sjansen stor for at du en eller annen gang finner syltetøyflekker i taket, zalo i vaskemaskinen, eller et kosteskaft inni TV-skjermen. Det blir jo litt hva du gjør det til og. Rabler lillegutt på veggen så kan du kjøpe en fin gullramme til å henge rundt og kalle det abstrakt kunst (ingen som ser forskjell uansett - garantert). Du kan også ta noen enkle forholdsregler: 1: Be til Gud og påpek at du har hørt at han går for å være barmhjertig. 2: Sett vekk det du er mest redd for, gjerne på et loft, inntil videre. 3: Sett av litt penger som du kan bruke om uhellet først er ute. 4: Pust rolig og senk skuldrene! Det går seg til etterhvert. 3
Ciara Skrevet 21. mars 2013 #6 Skrevet 21. mars 2013 Men flekkene er jo der samme hvor mye eller lite de synes. Like greit at de synes så man får vasket det bort. Da snakker jeg selvsagt om veggene, hvit sofa er det verre med
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #7 Skrevet 21. mars 2013 Så dere med barn har ikke problemer med flekkete karmlister, dører ect? Ikke dirkete på veggene, men f.eks på barnerommet der en stol kan gnikke seg inntil veggen og lage merke. Nå er veggene hvite eller krem her, så ja det synes. Nå får de ikke spise rundt i hele huset da, men likevel så må jeg vaske dører, lister og karmer nesten daglig her. Har tepper i sofaen, men de klarer å få til flekker uansett, da av klær. Anonym poster: 9761b8680533d97a693ea206c22ab051
Ciara Skrevet 21. mars 2013 #8 Skrevet 21. mars 2013 Vi har absolutt slike flekker, ja. Dører, dørkarmer, trappegelender - steder vi knapt måtte vaske før vi fikk barn. Man kan saumfare kåken i en meters høyde og finne de merkeligste merker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå