Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er muslim. Men jeg finner ikke motivasjon til å be 5 ganger om dagen. Mest fordi jeg føler meg så skitten. At mine synder aldri vil bli tilgitt. Hvordan skal jeg vite om han har tilgitt meg? Kan noen hjelpe meg så jeg kommer på den rette veien igjen?

Synden jeg gjorte var å kysse en gutt. Har så dårlig samvittighet. Kommer jeg noen gang til Jannah? hvordan kan jeg vite om jeg kommer eller ikke? Det at jeg ikke vet gjør at jeg mister troen..

Anonym poster: ea120505259defbb127b0b130941fb65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er muslim. Men jeg finner ikke motivasjon til å be 5 ganger om dagen. Mest fordi jeg føler meg så skitten. At mine synder aldri vil bli tilgitt. Hvordan skal jeg vite om han har tilgitt meg? Kan noen hjelpe meg så jeg kommer på den rette veien igjen?

Synden jeg gjorte var å kysse en gutt. Har så dårlig samvittighet. Kommer jeg noen gang til Jannah? hvordan kan jeg vite om jeg kommer eller ikke? Det at jeg ikke vet gjør at jeg mister troen..

Det er ikke nødvendig å be 5 ganger om dagen for at dine synder skal bli tilgitt. Du er et fritt menneske, ikke la islam, religionen din, bestemme over livet ditt! Husk at du er Guds barn, ikke slave! Gud hater religionene!

Og kan du fortelle meg når ble det å kysse en gutt eller jente synd!? Pokkers religion. Så strengt! Hør her: Religionen (islam) syntes det er synd å kysse noen. Men er det synd ifølge Gud? Igjen sier jeg deg; Du er skapt i fri vilje av Gud! Gud er kjærlighet og å kysse noen er å nyte kjærligheten. Gud liker det. Det Gud ikke liker er religionen, som skal bestemme alt!

At du har dårlig samvittighet pga du kysset en gutt skjønner jeg ikke noe på. Hvorfor får du dårlig samvittighet av å nyte kjærlighet?

Å be om tilgivelse for din synderne kan du bare gjøre en gang.

Ikke la islam bestemme over livet ditt.. Det er ditt liv!

:)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke nødvendig å be 5 ganger om dagen for at dine synder skal bli tilgitt. Du er et fritt menneske, ikke la islam, religionen din, bestemme over livet ditt! Husk at du er Guds barn, ikke slave! Gud hater religionene!

Og kan du fortelle meg når ble det å kysse en gutt eller jente synd!? Pokkers religion. Så strengt! Hør her: Religionen (islam) syntes det er synd å kysse noen. Men er det synd ifølge Gud? Igjen sier jeg deg; Du er skapt i fri vilje av Gud! Gud er kjærlighet og å kysse noen er å nyte kjærligheten. Gud liker det. Det Gud ikke liker er religionen, som skal bestemme alt!

At du har dårlig samvittighet pga du kysset en gutt skjønner jeg ikke noe på. Hvorfor får du dårlig samvittighet av å nyte kjærlighet?

Kunne man gitt innlegg minus-poeng ville jeg gitt ditt ett. Jeg er ikke muslim men jeg respekterer at mennesker har forskjellig tro og syn på livet. TS ber om hjelp med motivasjon til å be til Allah, ikke til Yahweh, Jehova, eller Elohim. Å misjonere for noen som ber om hjelp blir bare så galt.

Anonym poster: c5d399093da3c8e5101521a96448ecb3

Skrevet

Kunne man gitt innlegg minus-poeng ville jeg gitt ditt ett. Jeg er ikke muslim men jeg respekterer at mennesker har forskjellig tro og syn på livet. TS ber om hjelp med motivasjon til å be til Allah, ikke til Yahweh, Jehova, eller Elohim. Å misjonere for noen som ber om hjelp blir bare så galt.

Allah, Yahweh, Jehova eller Elohim er egentlig den samme ene Gud.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Såvidt jeg vet står det i Koranen at Allah er nådig :) Englene på hver side av skuldrene dine teller både gode og onde gjerninger, så det er vel bare til å trø til med gode gjerninger for å veie opp for det du angrer på.

Anonym poster: eca772a06acca701c000896f3f05bcd9

• Liker 2
Skrevet

Signerer dette! Greit mok å ha en tro, men ikke la den styre hele livet ditt... Vi gjør da alle feil. Se på osama bin laden og de andre idiotene, de var da muslimer de og, men de var ansvarlige for at mange liv ble tatt. For meg er det den verste synden, ikke et kyss. Kyss er å vise kjærlighet, og kjærlighet er da ikke en synd..

• Liker 2
Skrevet

Er du sikker på at KG er det rette stedet å spørre om allah vil tilgi deg? kanskje du bør besøke islam.no? der har de en diskusjonsforum, og du får kanskje de svarene du vil høre.

AnonymBruker
Skrevet

Spør en Imam eller en lærd. Dette er et feil sted å spørre. Har ikke dere muslimer et miljø? Det er eneste du får vite her er det motsatte av det din tro sier. Er du muslim forresten? Hadde jeg vært muslim ville jeg aldri stilt det spærsmålet her

Prøv forumet på islam,no

Lykke til!

Anonym poster: f3a00662bea121c63304cae253f14e2d

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at KG er det rette stedet å spørre om allah vil tilgi deg? kanskje du bør besøke islam.no? der har de en diskusjonsforum, og du får kanskje de svarene du vil høre.

KG er vel ikke et rasist-forum? Muslimer har like mye rett til å være her som alle andre har!

Skrevet

KG er vel ikke et rasist-forum? Muslimer har like mye rett til å være her som alle andre har!

Herre... Det jeg mente var AT hun kunne få bedre svar på et forum der folk har peiling om islam, og i islam.no så kan folk mye om islam enn det majoriteten på kg kan.

• Liker 1
Skrevet

Signerer dette! Greit mok å ha en tro, men ikke la den styre hele livet ditt... Vi gjør da alle feil. Se på osama bin laden og de andre idiotene, de var da muslimer de og, men de var ansvarlige for at mange liv ble tatt. For meg er det den verste synden, ikke et kyss. Kyss er å vise kjærlighet, og kjærlighet er da ikke en synd..

Alle mennesker har en tro, du inkludert. Om du ikke er religiøs, så har du likevel en tro her i livet. Hva den enn går ut på. Det er mange som er religiøse som gjøre feil, ber de det ene og det andre, det er også mange ikke-religiøse som gjør feil ved å begå det ene eller det andre. Bare å se på Stalin, Lenin, Hitler, Osama Bin Laden og mange tusener av mennesker i dag(ettersom jeg regner abort som drap på uskyldig liv).

Denne tråden ble ikke lagd for at vi skulle diskutere religion, folkens!

TS her mener å få råd på hva han kan gjøre for å få lyst til å be igjen. Så la oss holde oss til tema og gi dette rådet(eller disse rådene) da..! A er vanskelig med det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt råd er å be om tilgivelse, tilgi deg selv og så gå videre her i livet. Om du mener du trenger å be fem ganger om dagen, så starter du med det igjen etter at du har tilgitt deg selv. Skjønner du hva jeg mener?

Jeg har selv opplevd hvor vanskelig det kan være å kjempe mot seg selv for å få gjort det man mener er riktig gjøre. Noen ganger fylles våre hoder med mange unnskyldninger for hvorfor vi ikke skal høre det vi mener er riktig, eller hvorfor vi skal gjøre det vi egentlig mener er feil.

Disse tankene kommer alltid til å være der. Heldigvis er det mulig å kaste en slik tanke på dør, og nekte å høre på den, det er mulig å kjempe imot og å gjøre det du mener er riktig selv om dine egene tanker går imot.

Så, stå på med din tro. Og hvis ikke kamp hjelper, hvis alt dette tar troen fra deg.. Ja, da er det bare å si ifra så kan jeg sikkert hjelpe deg. :-)

Anonym poster: f1e95492ab1ecf1c349129ad1666c78d

• 4 måneder senere...
Skrevet

Denne tråden er gammel, men jeg kan gi mine tips til andre brødre/søstre i denne situasjon.

Å be 5 fard-bønner om dagen og kanskje noen sunnah-bønner er vanskelig når du ikke setter tid til det, men inshaAllah med litt press og motivasjon så går det supert.

Bønnen er vår mulighet til å komme nærmere Allah, takke og spørre om tilgivelse. Vi er pålagt dem fordi Allah vet vi klarer dem, og for å gi oss pause fra en krevende hverdag til å minnes det viktige i livet. For å be for en god helse og tro, om tilgivelse for de som er her og de som har forlatt oss. For å be at de som er muslimer skal mestre denne dunya (verden). Og for å be at de som ikke er skal bli veiledet til riktig vei.

Sett på en alarm til disse tidene du har æren av å be, og sett av f.eks 5-10 minutter hver gang for bønn, så du ikke stresser med å bli ferdig. Det tar bare 30 minutter om dagen kjære søsken, men gir uendelig med goder for oss senere! Vi må være ydmyk over den sjansen Allah har gitt oss for å be om tilgivelse, noe mange før oss nå ønsker at de kunne fått gjort.

InshaAllah klarer vi dette, for Han gir oss ikke annet enn for vårt beste. Og Allah vet best.

• Liker 1
Skrevet

Hvilken adhan skal vi følge? Når vi ikke kan høre bønnerop (bor i Bergen)?

Anonymous poster hash: 0ffdf...92c

Skrevet

Jeg vet ikke kjære søsken, men en god start er vel å oppsøke en lokal moske og få oppgitt tiden. Eller så finnes det mange nettsider som regner ut omtrent adhan tid, så da kan du inshaAllah gi din intensjon til Allah og følge dem.

Ellers har Profeten (fred være med ham) fortalt dette om når bønnetid er. MashaAllah er det gjort enkelt for oss ved å se på naturen rundt:

Maghrib - når selve solkulen ikke er synlig ved horisonten.

Isha - når det røde 'etterskinnet' av sola ikke er synlig ved horisonten i vest lenger.

Fajr - når du ser det hvite skinnet begynne å stige over horisonten i øst, altså like før soloppgang.

Dhur - når sola er høyest på himmelen ved formiddag, altså så mye 'rett over deg' som mulig.

Asr - når skyggen til et objekt er like langt som høyden av objektet.

InshaAllah kan vi klare dette og gjøre Allah den Opphøyde fornøyd med innsatsen. Ya salam.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...