AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #1 Skrevet 21. mars 2013 Fordi han ikke har utdannelse eller VGS. Jeg møtte ham på fest og vi ble kjent. Han skal på voksenopplæring og ta generell studiekompetanse slik at han kan studere. Pr dags dato mener venninnen min at han er en taper og at jeg kan få bedre. Jg synes det er sårende og stygt av henne å dømme han kun pga utdannelse, jobb og status, som person ser hun ham ikke i det hele tatt. Han er snill, omtenksom, en god og smart person. Han droppet ut av VGs fordi faren hans døde og han rotet seg borti feil miljø. Han er 24 nå, fått ryddet opp i livet, gleder seg til å starte skolen og ønsker å utdanne seg innen it og jobbe med datamaskiner, som han er utrolig flink med. Jeg er så forelsket i ham, og jeg er lei av a min venninne forteller meg at jeg kan score bedre osv. Hva kan jeg i for å henne til å holde kjeft? Hun dømmer alle etter jobb og utdannelse og ser ned på fagbrev eller ufaglærte, er lei hennes holdninger nå! Anonym poster: f22c863cacd5273d2a0ec3ba835ce88c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #2 Skrevet 21. mars 2013 Hørtes ut som en veldig dårlig venninne! Hun burde jo være glad på dine vegne når du har fått deg kjæreste og er forelsket. Samme hva han jobber med så lenge du liker han og han er en bra person! Uansett så har han jo tenkt til å begynne å studere etterhvert :-) Har hatt noen sånne venninner selv, eller liknende kommentarer til min kjæreste, og er bare å svare de! ;-) Anonym poster: b5a21715d7c7e6d09950ec53e6aab413
Gjest Skrevet 21. mars 2013 #3 Skrevet 21. mars 2013 Vanskelig å si. Siden hun ikke har på seg rosa briller, så er hun kanskje OBS på saker som du ikke ser. Eller kanskje hun er dømmende. Enkelte er dømmende. Mange som "skal fikse opp i livet sitt" uten at det skjer mye mer enn at de prater om hvor bra det skal bli, og hvor klare de er for en forandring. Feil miljø og den slags kan henge veldig hardt igjen. Om du hadde sett at hun gjorde en tabbe i forhold til menn, ville du ikke prøvd å si noe? Jeg synes du skal respektere det hun mener, og være oppmerksom på ting hun peker på. Om hun har rett, så kan du spare deg mye fortvilelse. Har andre kommentert noe? 1
Alina X Skrevet 21. mars 2013 #4 Skrevet 21. mars 2013 Drit nå i hva hu sier da. Jeg har en suksessrik vennine som er butikksjef, godt utdannet, eier egen leilghet og bil og er 2 år yngre enn meg(jeg er 25, hun er 23) og jeg selv jobber deltid, hatt noe utdannelse,leier og har ikke lappen, og jeg får til stadighet høre spm a la "jobber du fremdeles der?" "har du begynt å studere da?" "skal du kjøpe leilighet snart?" osv....hun spør jo på en hyggelig måte, men det er jo undertoner som gjør at jeg forstår hun ser litt ned på meg, så greit at jeg ikke ser henne alt for ofte da, MEN jeg bryr meg ikke særlig om hva hun sier heller, fordi jeg VET at faren hennes betalte bil og lappen, og foreldrene la inn egenkapital til leiligheten hennes. Butikken hun er sjef i er det tanta som eier, så den eneste oppnåelse hun egentlig har gjort selv, er å studere......men jeg KAN komme med stikkommentarer a la "ja, det er ikke alle som får alt betalt" eller "ja, noen får servert hele livet på et sølvfat" etc....men jeg gidder ikke, for jeg VET hvor hun kommer fra og hvem hun er...... Poenget er uansett at du skal drite i henne, og hvis det irriterer deg mye, kan du be henne passe sine egne saker og ikke legge seg oppi ditt forhold. Ha litt spisse albuer og ikke irriter deg over det i stillhet. er hun singel?mange single venniner er flinke til å hakke på forhold venninene er i. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #5 Skrevet 21. mars 2013 Problemet med min venninne r at hun rangerer alle mennesker etter utdannelse... Hun kan si feks " han var en bra fyr, så har han en veldig godt betalt jobb selv om han ikke har utdannelse. Eksen min var utdannet, men han hadde dårlig betalt jobb" Og " tenk å sitte i kassa på Rimi hele dagen, finnes det ne mer meningsløst, folk skulle vært tvunget til å studere" Så om min venninne ser noe med ham so faktisk er å sette fingeren på, nevner hun det ikke annet enn hennes vanlige verdivurdering av mennesker, etter utdannelse. Inntekt og jobb... Anonym poster: f22c863cacd5273d2a0ec3ba835ce88c
Gjest Skrevet 21. mars 2013 #6 Skrevet 21. mars 2013 Problemet med min venninne r at hun rangerer alle mennesker etter utdannelse... Hun kan si feks " han var en bra fyr, så har han en veldig godt betalt jobb selv om han ikke har utdannelse. Eksen min var utdannet, men han hadde dårlig betalt jobb" Og " tenk å sitte i kassa på Rimi hele dagen, finnes det ne mer meningsløst, folk skulle vært tvunget til å studere" Så om min venninne ser noe med ham so faktisk er å sette fingeren på, nevner hun det ikke annet enn hennes vanlige verdivurdering av mennesker, etter utdannelse. Inntekt og jobb... Anonym poster: f22c863cacd5273d2a0ec3ba835ce88c Men om du vet at det er det som stikker under, og ikke at det er en reell bekymring for deg, da driter du i henne. Om hun ikke oppfører seg, så bruker du mindre tid med henne.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #7 Skrevet 21. mars 2013 Men om du vet at det er det som stikker under, og ikke at det er en reell bekymring for deg, da driter du i henne. Om hun ikke oppfører seg, så bruker du mindre tid med henne. Er litt trist, er glad i denne venninna, men selv om jeg har snakka med henne om det, så klarer hun ikke å skjerpe seg." Utdannelse er viktig, blabla, utdannelse er alfa omega, bla bla. Folk uten utdannelse KAN være greie, men man vet aldri, blabla" Gud jeg er lei den preikinga..... Anonym poster: f22c863cacd5273d2a0ec3ba835ce88c
Amarinda Skrevet 21. mars 2013 #8 Skrevet 21. mars 2013 Hva slags bakgrunn har han da? Hvis han har en belastet fortid vil jeg kanskje tro at hun bare er ute etter å passe på deg. Men uansett, hvis du vil ha henne til å slutte mde negative kommentarer ville jeg bare sagt rett ut at du er klar over at han har denne bakgrunnen, og du synes det er veldig synd at hun skal drive å snakke nedlatende om han til deg. Si at hvis hun har slike meninger kan hun holde de for seg selv.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #9 Skrevet 21. mars 2013 Drit nå i hva hu sier da. Jeg har en suksessrik vennine som er butikksjef, godt utdannet, eier egen leilghet og bil og er 2 år yngre enn meg(jeg er 25, hun er 23) og jeg selv jobber deltid, hatt noe utdannelse,leier og har ikke lappen, og jeg får til stadighet høre spm a la "jobber du fremdeles der?" "har du begynt å studere da?" "skal du kjøpe leilighet snart?" osv....hun spør jo på en hyggelig måte, men det er jo undertoner som gjør at jeg forstår hun ser litt ned på meg, så greit at jeg ikke ser henne alt for ofte da, MEN jeg bryr meg ikke særlig om hva hun sier heller, fordi jeg VET at faren hennes betalte bil og lappen, og foreldrene la inn egenkapital til leiligheten hennes. Butikken hun er sjef i er det tanta som eier, så den eneste oppnåelse hun egentlig har gjort selv, er å studere......men jeg KAN komme med stikkommentarer a la "ja, det er ikke alle som får alt betalt" eller "ja, noen får servert hele livet på et sølvfat" etc....men jeg gidder ikke, for jeg VET hvor hun kommer fra og hvem hun er...... Poenget er uansett at du skal drite i henne, og hvis det irriterer deg mye, kan du be henne passe sine egne saker og ikke legge seg oppi ditt forhold. Ha litt spisse albuer og ikke irriter deg over det i stillhet. er hun singel?mange single venniner er flinke til å hakke på forhold venninene er i. Skjønner frustrasjonen din, og skjønner hva du mener, takk for innspillet. Nei, hun er ikke singel, hun er sammen med en dritrik kar med masse penger, det eneste hun ikke kommenterer er økonomi, for det har hun ike peiling på selv, og det vet hun. Ellers handler det om jobb, status osv. Anonym poster: f22c863cacd5273d2a0ec3ba835ce88c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #10 Skrevet 21. mars 2013 Hva slags bakgrunn har han da? Hvis han har en belastet fortid vil jeg kanskje tro at hun bare er ute etter å passe på deg. Men uansett, hvis du vil ha henne til å slutte mde negative kommentarer ville jeg bare sagt rett ut at du er klar over at han har denne bakgrunnen, og du synes det er veldig synd at hun skal drive å snakke nedlatende om han til deg. Si at hvis hun har slike meninger kan hun holde de for seg selv. Fyll og fest og tull, men ikke dop, det var er dårlig miljø med festing og drikking, men han snudde ryggen til det og begynte hos psykolog hvor han endelig fikk hjelpen han trengte. Ja, det er vel enest alternativ, be henne passe egne saker og meninger. Anonym poster: f22c863cacd5273d2a0ec3ba835ce88c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #11 Skrevet 21. mars 2013 Det er mange som roter det til i ungdommen, men som ender opp skikkelige folk. Det er gjerne i begynnelsen av tjueårene at man skjønner at man må skjerpe seg. Nesten alle i min omgangskrets drev med ganske hard festing med mye rus i ungdommen. Det har blitt folk av oss også etter hvert. Kun et par som ikke har fullført utdannelse etter vgs og det slutt med utagerende festing for mange år siden. Anonym poster: 1bf3d658c6834836afb50648c708826a
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #12 Skrevet 21. mars 2013 Og " tenk å sitte i kassa på Rimi hele dagen, finnes det ne mer meningsløst, folk skulle vært tvunget til å studere" Anonym poster: f22c863cacd5273d2a0ec3ba835ce88c Men hvordan mener hun at vi skal få betalt for varene da? Tenk om alle sammen hadde topp utdanelse og jobbet som sjef. Da ville det ikke blitt mange å sjefe over. Også måtte man selv ha vasket toalettene og vasket kontoret. Anonym poster: e67e713684257c98c4216e91c0b64786 5
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2013 #13 Skrevet 21. mars 2013 Neste gang hun lirer fra seg sånne fraser får du spørre henne; Hva om de som jobber på Rimi ikke hadde gjort det, da hadde ikke du fått kjøpt mat. Rørleggeren som har fagbrev som hun ser ned på, da trenger hun ikke ringe han neste gang hun har problemer med at vannspruten står ut av skapet..., elektrikeren som kan fikse strømmen hennes.... Alle kan ikke jobbe som aksjemeglere, toppsjefer osv, alle gjør en god jobb, alt fra kassadama på rimi og søppeltømmeren, til grundere og aksjemelgere/ adm.direr rundt om for at vi skal få bo i det flotte landet vårt!! Skamme seg skulle hun!!! Alle jobber er like viktige!!
Gjest mann Skrevet 21. mars 2013 #14 Skrevet 21. mars 2013 mener venninnen min at han er en taper og at jeg kan få bedre. . Anonym poster: f22c863cacd5273d2a0ec3ba835ce88c Typisk kvinneting. En mann vil aldri si slikt til en annen mann om kjæresten jobber i butikk. Og det er slike holdninger som gjør at en tømrer lar legen være i fred og går for hjelpepleieren. Man forventer at "legens" venniner kommer til å heve øyenbrynene og hun derfor ikke vil innlate seg med en lavere på rangstigen. Hva er greia egentlig. ser kvinner ubevisst etter forsørgere selv om de tjener penger selv??
frøkna Skrevet 21. mars 2013 #15 Skrevet 21. mars 2013 Venninna di for nesten finne i seg at hun ikke styrer hvem du er sammen med. Syns ikke en jobb på rimi er så ille heller? I tillegg planlegger han jo å utdanne seg mer!! Hva er problemet liksom? Jeg var sammen med en mann som min venninne ikke godtok, men hun holdt det for seg selv etter å ha sagt det en gang. Jeg visste det jo, men det ble aldri snakket om bortsett fra den ene gangen..
Avalon Skrevet 21. mars 2013 #16 Skrevet 21. mars 2013 Be henne passe sine egne saker! Dessuten er nok ikke alle som jobber i matbutikk uten utdannelse! Flere jobber ved siden av utdannelse feks. Og uten folk som jobber i matbutikk, hadde vi ikke hatt matbutikker. Så hvis hun vil avskaffe det får hun samtidig anskaffe seg ein gård med dyr og dyrke sine egne råvarer!
Sommee Skrevet 21. mars 2013 #17 Skrevet 21. mars 2013 Neste gang hun lirer fra seg sånne fraser får du spørre henne; Hva om de som jobber på Rimi ikke hadde gjort det, da hadde ikke du fått kjøpt mat. Rørleggeren som har fagbrev som hun ser ned på, da trenger hun ikke ringe han neste gang hun har problemer med at vannspruten står ut av skapet..., elektrikeren som kan fikse strømmen hennes.... Alle kan ikke jobbe som aksjemeglere, toppsjefer osv, alle gjør en god jobb, alt fra kassadama på rimi og søppeltømmeren, til grundere og aksjemelgere/ adm.direr rundt om for at vi skal få bo i det flotte landet vårt!! Skamme seg skulle hun!!! Alle jobber er like viktige!! Bra kommentar. Skulle gjerne tatt en prat med hun venninna til TS...hehe, har hatt en sånn diskusjon eller to tidligere med folk som mangler sosial innsikt. Det er de færreste av de med høy utdannelse som tjener veldig bra, og samtidig har man da masse stuidelån, så det er ikke et must mtp. inntekt. Potensiale for høy inntekt i arbeidslivet er som regel høyest om man starter noe selv, men høy inntekt har igjen veldig lite, eller ingenting med f. eks. lykke å gjøre. 1
Gjest Beano Skrevet 21. mars 2013 #18 Skrevet 21. mars 2013 Hater folk som venninnene dine. Argh. Hvis jeg var deg fortell henne nøyaktig det du skriver her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå