Gå til innhold

Åååå, hvorfor klarer jeg ikke gå ned 2 forbanna kg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå e jeg såååå lei! I ett år har jeg jobbet baken av meg for å gå ned ca 2 kg, men kroppen vil ikke slippe de! Veier 60 kg og vil endatil 58, det burde da ikke være så vanskelig??!

Måtte bare få dette ut, er så frustrert!!

Anonym poster: 65808f62341dced932403098fb4ebeae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

60 kg er da ingenting :)

Anonym poster: 5c706e26ad9b5182507cb157791fa342

• Liker 1
Skrevet

Sånn er det med meg også! Utrolig irriterende. Er 167 høy og veier 58 kg. Skulle gjerne gått ned til 55 kg men det er ikke lett. Har normalt sunt kosthold og trener jevnlig. En dag veier jeg ca 55, neste dag 58...

Skrevet

To kilo?

Spiller de to kiloene noe rolle?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er akkurat det jeg driver med nå og skjønner godt hvorfor du vil gå ned. I mitt tilfelle ligger disse 2 kiloene godt plassert på mage og lovehandles. Dette gjør at kroppen min ser veldig uproposjonert ut siden jeg har en søylefigur, men er epleformet på magen.

Men det er ikke sikkert at du må ned i vekt. Jeg ble anbefalt å gå ned i fettprosent istede. (Bygge muskler i litt underskudd slik at jeg får mer muskler og mindre fett)

Nå har jeg gått ned 5cm rundt magen på 2 måneder, og 6 cm rundt livet, men jeg veier fortsatt det samme. Dette er jo pga muskler. Og jeg ser mye strammere ut på magen også.

Når jeg slanket meg før klarte jeg aldri å gå ned by the way. Det løsnet når jeg begynte å trene styrke og spise veldig sunt men mer mat.

Anonym poster: 7a66778483d1e8182f20788dbbb9479b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

To kilo?

Spiller de to kiloene noe rolle?

Jo, det er akkurat det det gjør. Har en grense på ca 59 kg som avgjør om buksene sikker bra eller ikke..nå får jeg en ubehagelig valk, og buksa sklir litt ned så den sitter dårlig over baken :s er ikke interressert i å bytte ut hele klesskapet mitt for 2 kg! De 2kg Vgjør også om jeg ser slank eller dvask ut :s

Er bare 163 så jeg kunne fint ha veid mindre enn 58 også,for et års tid siden veide jeg 55.

Anonym poster: b68ba1d4e6006875dfdc58e2484e8f29

AnonymBruker
Skrevet

Det er akkurat det jeg driver med nå og skjønner godt hvorfor du vil gå ned. I mitt tilfelle ligger disse 2 kiloene godt plassert på mage og lovehandles. Dette gjør at kroppen min ser veldig uproposjonert ut siden jeg har en søylefigur, men er epleformet på magen.

Men det er ikke sikkert at du må ned i vekt. Jeg ble anbefalt å gå ned i fettprosent istede. (Bygge muskler i litt underskudd slik at jeg får mer muskler og mindre fett)

Nå har jeg gått ned 5cm rundt magen på 2 måneder, og 6 cm rundt livet, men jeg veier fortsatt det samme. Dette er jo pga muskler. Og jeg ser mye strammere ut på magen også.

Når jeg slanket meg før klarte jeg aldri å gå ned by the way. Det løsnet når jeg begynte å trene styrke og spise veldig sunt men mer mat.

Ja, det kan være det er tung styrke som må til, men jeg har verken tid eller råd til treningsstudio. Trener styrke med manualer hjemme da, og jeg får definitivt resultater av det, men det meste fettet legger seg på rompe og lår og hofter, som er de samme områdene jeg trener mest, og det fører egentlig bare til at klærne blir enda trangere over baken. Virker som jeg får muskler uten at fettet slipper taket :s

Spiser ellers veldig sunt, og har levd på 1300-1500kcal i et år.... Blæh!!

( beklager sutringen :P )

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo spise mye mer, kroppen din tviholder på fettet når du ligger SÅ lavt på kcal.

Anonym poster: e19fddcca55b251f23fbc5c749e3af2c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo spise mye mer, kroppen din tviholder på fettet når du ligger SÅ lavt på kcal.

Anonym poster: e19fddcca55b251f23fbc5c749e3af2c

Det er da ikke SÅ lavt det! Det er ganske normalt for de på min høyde og vekt som skal ned. Spiser jeg mer legger jeg på meg. 2000kcal -500kcal som skal være det man skal ligge på for et sunt kosthold er 1500kcal, og når det ikke hjalp så måtte jeg trappe ned mer, uten at det har hjulpet heller. Og alle kalkulatorer jeg har brukt har regnet at jeg har en daglig behov for 1700-1800 for å holde vekten stabil... Så hva er som da er SÅ lavt med tallet mitt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan være det er tung styrke som må til, men jeg har verken tid eller råd til treningsstudio. Trener styrke med manualer hjemme da, og jeg får definitivt resultater av det, men det meste fettet legger seg på rompe og lår og hofter, som er de samme områdene jeg trener mest, og det fører egentlig bare til at klærne blir enda trangere over baken. Virker som jeg får muskler uten at fettet slipper taket :s

Spiser ellers veldig sunt, og har levd på 1300-1500kcal i et år.... Blæh!!

( beklager sutringen :P )

Husk at fett ikke kan bli til muskler. Så legger du på deg muskelmasse uten å gå ned legger musklene seg bare under fettet.

Jeg løper intervaller og trener hele kroppen for å minske muskelmasse, og det hjelper å spise ca 1800 kalorier på treningsdager. Da mister jeg endel fett. (Men bare sunn mat)

Før spiste jeg 1300, det hjalp ikke en dritt.

Men jeg har ikke greie på trening så kan dessverre ikke hjelpe deg så mye. Det eneste jeg ville si var at mer mat og fokus på hard styrketrening fungerer på meg:)

Kanskje du kan begynne å løpe?

Skrevet

Skarve to kilo? Jeg tror kroppen har funnet sin trivselvekt. Da går du ikke lenger ned uansett hva du gjør. Bortsett fra å la ver å spise da. Men det vil du vel ikke?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skarve to kilo? Jeg tror kroppen har funnet sin trivselvekt. Da går du ikke lenger ned uansett hva du gjør. Bortsett fra å la ver å spise da. Men det vil du vel ikke?

Så det er normalt å fyke opp 6-7kg fordi kroppen plutselig finner sin idealvekt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at 2000 kcal er din "grense" for å gå i null?

Jeg er like høy som deg, riktignok en del større enn deg og ganske stillesittende, men min "grense" er 2400 kcal. :)

Det kan også hende at disse to kg ikke har noe å si, dersom du konsentrerer deg om å gå ned i fettprosent og bygge muskler.

Anonym poster: 519636d1b2ee959e7c480cb229a7e235

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg har samme høyde og veier en kilo mer en TS og på meg er også de to forbanna kiloene vriene og vanskelige som pokker (men jeg liker sjokolade, snop og vin så vet hvor synderen kommer fra).

Har fått testa meg skikkelig og min vedlikeholdsgrense for kalorier er 1400 per dag ved null aktivitet. Trener jeg så må jeg jo så klart spise mer iløpet av en dag. Ligger på ca 1800-2000 ved en vanlig aktiv dag og mer om jeg har trent hard styrke. Prøver da å la kaloriene komme fra proteinrik mat. Og så skeier jeg ut med et par glass vin et par ganger i uka og merker tydelig at disse få vinglassene gjør at vekta ikke går ned.

Kan det hende du har en slik synder også? Drikker du lettbrus? Da lurer du kroppen og gjør forbrenninga litt tullerusk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme høyde og veier en kilo mer en TS og på meg er også de to forbanna kiloene vriene og vanskelige som pokker (men jeg liker sjokolade, snop og vin så vet hvor synderen kommer fra).

Har fått testa meg skikkelig og min vedlikeholdsgrense for kalorier er 1400 per dag ved null aktivitet. Trener jeg så må jeg jo så klart spise mer iløpet av en dag. Ligger på ca 1800-2000 ved en vanlig aktiv dag og mer om jeg har trent hard styrke. Prøver da å la kaloriene komme fra proteinrik mat. Og så skeier jeg ut med et par glass vin et par ganger i uka og merker tydelig at disse få vinglassene gjør at vekta ikke går ned.

Kan det hende du har en slik synder også? Drikker du lettbrus? Da lurer du kroppen og gjør forbrenninga litt tullerusk.

Hei! Ja jeg er ganske sikker på at jeg ikke har det. Drikker omtrent aldri alkohol, har ikke spist godteri siden nyttår, drikker bare vann, kaffe og te. Mulig det er det skvetten med h- melk jeg har i kaffen som hindrer meg, men synes det skulle være rart. Og så koser jeg meg ofte på kveldene med cottagecheese med skyr og litt ristede solsikkefrø i...men det er hi med i regnskapet det også...

Jaja, jeg er vel bare sånn jeg da... Skulle jeg ønske jeg hadde noe sjokolade eller vinglasd å kutte :P

Skrevet

Så det er normalt å fyke opp 6-7kg fordi kroppen plutselig finner sin idealvekt?

Det var ikke snakk om 6-7 kilo her. Men 2. Hadde ts hatt 5-7 kilo å gå ned, ville hun sannsynligvis ikke hatt noe problem. Det er de siste 2-4 kiloene som er håpløst.

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke snakk om 6-7 kilo her. Men 2. Hadde ts hatt 5-7 kilo å gå ned, ville hun sannsynligvis ikke hatt noe problem. Det er de siste 2-4 kiloene som er håpløst.

Men jeg er jo TS! Jo, jeg har gått opp så mye det siste året, men har gitt opp å gå ned alt, men 2 kg er det som skal til for at jeg føler meg komfortabel i min egen kropp.

Skrevet

Men jeg er jo TS! Jo, jeg har gått opp så mye det siste året, men har gitt opp å gå ned alt, men 2 kg er det som skal til for at jeg føler meg komfortabel i min egen kropp.

Hehe. Beklager. Jeg fulgte ikke ordentlig med. Har du sjekket stoffskifte? Kanskje det er hormonelt. Jeg tror ikke det er melkeskvetten i kaffeien som er synderen her.Jeg går ut i fra at du trener.

Skrevet

da vekten min stoppet opp, økte jeg matinntaket mitt - dvs holdt det på normalt nivå og ikke på underskudd, gikk opp ett kilo og holdt meg der. Holdt det slik i noen måneder, kanskje så mye som et år, for så å sette i gang igjen, og da rant de siste kiloene av slik de gjorde i begynnelsen. Kanskje litt kjedelig å høre for en som ønsker å miste de siste NÅ, men jeg har troen på lange pauser. Jeg gikk ned flere kilo i etapper og det tok et par år.

• Liker 2
Gjest Ciegus
Skrevet

Jo mindre man veier fra før av, jo vanskeligere er det å slanke seg. Det er vanskeligere for en slank person å slanke seg, enn for en overvektig en.

Avhengig av alderen din kan det også hende at kroppen din "plutselig" har funnet en ny trivselsvekt, ja.

Lev og spis sunt, og tren. Og kjøp deg nye bukser med en annen passform. ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...