Gå til innhold

Hvilke av barna i forsetet?

Anbefalte innlegg

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Vi har to barn. Ei på fire, som sitter i beltestol og en på 6nnd som sitter i en maxicosi.

Vi skal ut på en lengre kjøretur, hvor et av barna må sitte i forsetet.

Hvilket er best å sette der, med tanke på sikkerhet? Det er ikke noe alternativ at ingen av de sitter der.

Har isofix i forsetet også.

Vi kobler selvfølgelig ut airbagen.

Endret av Magdalene
Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet

Vanskelig, men jeg tror jeg hadde valgt det største barnet.

Men synes du burde sende en epost til Trygg Trafikk og høre hva de mener, de pleier å være kjappe.

• Liker 2
Skrevet

Nå skal ikke jeg si dette for sikkert, fordi for meg som bare har ett barn har dette aldri vært aktuelt, men jeg mener å ha lest at de som sitter bakovervendt er det greit å sette foran (så lenge airbagen er koblet ut), men større barn som sitter forover ikke skal sitte foran før de er store nok til å ikke sitte på pute/i beltestol.

Det har sikkert noe med airbagen å gjøre, at det er mye mindre trygt å sitte forover når den er koblet ut, og at den ikke skal være koblet på fordi den er beregnet på voksne, og ikke barn?

• Liker 1
Gjest Marmot
Skrevet

Trygg Trafikk har svar på dette spørsmålet på sidene sine:

http://www.tryggtraf....b7C_wBfO4V.ips

Anonym poster: 8388ea81bd379601fa9e780c2dacbd32

Det der er jo ikke svar på spørsmålet. Begge ungene kan sitte i forsetet dersom airbagen kobles ut, men hvem av dem bør sitte der om man må velge mellom én av dem?

Skrevet

Det minste barnet i ditt tilfelle. Bakovervendte barn i forsetet er tryggere enn forovervendte.

• Liker 5
Skrevet

Enig med siste. Baby sit bedre skjerma i stolen sin enn 4-åringen i beltestol.

Gjest Magdalene
Skrevet

Fikk svar fra trygg trafikk nå, om at så lenge airbagen var koblet ut spilte det ingen rolle.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere bare har to barn, så kan da begge sitte i baksetet? Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ha barn i forsetet med mindre det var helt strengt nødvendig, og da kun over kortere avstand.

Anonym poster: d264b5c436705702af4a84b52de94cff

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Så lenge dere bare har to barn, så kan da begge sitte i baksetet? Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ha barn i forsetet med mindre det var helt strengt nødvendig, og da kun over kortere avstand.

Anonym poster: d264b5c436705702af4a84b52de94cff

Som jeg skriver, så er det dessverre ikke et alternativ. Men du hoppet kanskje over den setningen?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager kan ikke begge barna sitte i baksetet?

For meg hadde det vært det ENESTE alternativet. Kan ikke fatte og begripe hvilket argument du har for at det ikke skal være mulig, som jeg hadde kommet til å godtatt.

Her kommer INGEN barn under 12 år i forsetet

Anonym poster: f82040bdf962921b5c674c2c66a3b4e7

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Hvorfor i alle dager kan ikke begge barna sitte i baksetet?

For meg hadde det vært det ENESTE alternativet. Kan ikke fatte og begripe hvilket argument du har for at det ikke skal være mulig, som jeg hadde kommet til å godtatt.

Her kommer INGEN barn under 12 år i forsetet

Hva som er grunnen har du strengt tatt ingen ting med.

Når jeg skrive at det ikke er er alternativ, så er det ikke det.

Jeg spurte om hvilket at barna som bør sitte forran, ikke om de kunne det.

Hva du gjør med dine barn, er for meg likegyldig.

Endret av Magdalene
  • Liker 9
Skrevet

Som jeg skriver, så er det dessverre ikke et alternativ. Men du hoppet kanskje over den setningen?

Hvorfor er ikke det et alternativ? Hva er grunnen din til at en av de må sitte foran?

Gjest Magdalene
Skrevet

Hvorfor er ikke det et alternativ? Hva er grunnen din til at en av de må sitte foran?

Det har ingen ting med spørsmålet mitt å gjøre.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva som er grunnen har du strengt tatt ingen ting med.

Vet du hva? Jeg aksepterer faktisk ikke at det er en gyldig grunn til det. Du trenger selvfølgelig ikke fortelle meg om denne "grunnen" din, men du kan ikke forvente at jeg skal akseptere en slik forutsetning.

Når jeg skrive at det ikke er er alternativ, så er det ikke det.

Mens jeg forsatt mener at det MÅ være det ENESTE alternativet. Her mener jeg det er dine forutsetninger det er noe galt med.

Jeg spurte om hvilket at barna som bør sitte forran, ikke om de kunne det.

Hva du gjør med dine barn, er for meg likegyldig.

Og svaret ER at ingen av barna bør sitte foran.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har ingen ting med spørsmålet mitt å gjøre.

Det ER saken. At du forsøker å gjøre dette til et spørsmål om "hvilket barn", forandrer ikke sakens natur. Sakens natur er at ingen barn bør sitte foran.

• Liker 2
Gjest Riskjeks
Skrevet

Herregud så mange intolerante idioter det er på dette forumet. Ikke bry deg om dem, TS.

Jeg ville nok valgt å ha babyen foran. Om det er sikkerhetsmessig det samme, så er det vel mer praktisk?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Sakens natur er at ingen barn bør sitte foran.

Og hva begrunner DU dette med?

I følge Trygg Trafikk er det liten forskjell sikkerthetsmessig, hadde de ikke ment det hadde de ikke skrevet det, men heller frarådet at barn sitter foran.

Anonym poster: 8388ea81bd379601fa9e780c2dacbd32

• Liker 12
Gjest Magdalene
Skrevet

Vet du hva? Jeg aksepterer faktisk ikke at det er en gyldig grunn til det. Du trenger selvfølgelig ikke fortelle meg om denne "grunnen" din, men du kan ikke forvente at jeg skal akseptere en slik forutsetning.

Mens jeg forsatt mener at det MÅ være det ENESTE alternativet. Her mener jeg det er dine forutsetninger det er noe galt med.

Og svaret ER at ingen av barna bør sitte foran.

Hva du aksepterer og ikke(?) er meg totalt likegyldig.

Nå har jeg jo uansett pratet med trygg trafikk og fått svar på spørsmålet mitt :)

• Liker 12
Skrevet (endret)

Det ER saken. At du forsøker å gjøre dette til et spørsmål om "hvilket barn", forandrer ikke sakens natur. Sakens natur er at ingen barn bør sitte foran.

Trygg trafikk: "Det er veldig liten forskjell i risiko mellom forsete og baksete"

edit: ..burde oppdatert... :P

Endret av melly666
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...