Gå til innhold

Hvordan kan jeg hjelpe henne gjennom dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når kjæresten min var 12 år mistet hun helt hørselen på det ene venstre øret og delvis på høyre øret. Hun hører på høyre øret men ikke veldig bra og best når man snakker ansikt til ansikt et rolig sted. Hun kan snakke med andre, men fortrekker tegnspråk og i tillegg kan hun lese på lepper.

I helgen var vi på fest og kjæresten min satt og pratet med bestevenninna si (på tegnspråk). Skrått ovenfor henne satt det tre jenter og pratet. Jeg var ikke der akkurat da, men kjæresten min fortalte at de gjorde narr av henne fordi hun brukte tegnspråk. Hun hørte ikke hva de sa pga musikken og mye prating rundt henne, men hun sa at hu leste det på leppene deres. Bestevenninnen som hun pratet med hørte det de sa om henne og sa faktisk ifra til de at sånn oppfører man seg ikke. Jentene bare lo og gikk.

Kjæresten min har alltid slitt litt med det at hun ikke kan kommunisere med alle på vanlig vis, hun er egentlig ganske sosial og det er vanskelig for henne. Hun føler seg litt som en byrde og at hun ikke passer helt inn som regel. Vi snakket om dette i går og hun sa at det de såret henne, hun vet ikke hvorfor men det gjorde vondt at jenter i den alderen (tidlig 20 årene) holder på sånn. Hun har vært skikkelig deppa etter helgen og jeg lurer på hvordan kan jeg hjelpe henne gjennom dette?

Anonym poster: cb54d089a46ed3140a173d1e6b6d8019

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan se for meg at det kan være en vanskelig situasjon for kjæresten din..

Jeg har egentlig ikke så mange gode tips når det kommer til det her, men jeg tenker at det viktigste du kan gjøre er å være der for henne, støtte henne og "løfte" henne opp når hun er nede.

Og hvis det skjer flere lignenede situasjoner, kan du jo være den som sier i fra til de som gjør narr.. Hvis ikke hun føler at det på en måte kan forverre situasjonen, da..

Uansett, hun er heldig som har en kjæreste som deg - som virkelig bryr seg og stiller opp!

• Liker 3
Gjest Silje
Skrevet

Gjør som florette sier, støtt henne og vær der for henne :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere med å "være der" og støtte?

Anonym poster: 53e264a6b43e383cc44055128def2b2d

Gjest *Maja*
Skrevet

Det vil alltid finnes dumme brødhuer uten hjerne som ikke vet bedre enn å rakke ned på andre for at de skal føle seg bedre med seg selv. Hadde hun vært venninna mi så hadde de ikke ledd når jeg var ferdig med dem.

Vær der for henne og støtt henne og fortell henne at hun ikke skal bry seg om mobbere. De er bare patetiske skapninger som lever i en verden med lite glede.

Ikke la slike grums spisere påvirke henne. De er ikke verdt det.

Skrevet

Hva mener dere med å "være der" og støtte?

Anonym poster: 53e264a6b43e383cc44055128def2b2d

Vise at du bryr deg, og at hun har deg ved sin side :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...