Gå til innhold

Hvordan endre tenningsmønster? Tenner på feil menn!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et stort problem, som nok er en stor del av årsaken til at jeg fortsatt er singel på ørtende året, og det er at jeg tenner på helt feil menn. De mennene jeg blir seksuelt tiltrukket av er utelukkende enten gift/opptatt, godt oppi 40-årene (selv er jeg 26) eller de er totalt ulike meg selv og dermed ikke noen jeg kunne sett for meg å tilbringe resten av livet med i et harmonisk forhold. De mennene jeg imidlertid ser for meg å kunne leve sammen med og som sikkert hadde blitt flotte fedre til eventuelle framtidige barn har jeg problemer med å tenne seksuelt på :(

Nå har jeg møtt en mann som virker bra på alle måter. I tillegg til at vi har mange like verdier og ganske lik bakgrunn har vi også god kjemi, lik humor, mange felles interesser og en god, flørtende tone. Det eneste jeg savner er de seksuelle "gnistene" som jeg får av alle de spennende, men akk så opptatte/gamle/feile mennene. Vi har ikke hatt sex enda, så det er ikke selve sexen som er problemet.

Han ser også bra ut, så det er heller ikke utseende det er noe galt med. Jeg ble også ganske betatt av ham første gang jeg møtte ham og kunne nok lett blitt med ham hjem den kvelden. Derfor mistenker jeg at problemet er psykisk, at det rett og slett er noe i min egen psyke som gjør at jeg tenner på menn jeg ikke kan få/som ikke er bra for meg, og mister interessen for de som som er det og som er interessert. Er det noen som har en god forklaring på dette og som har noen gode tips til hva man kan gjøre med det? Noen som har det på samme måte? Kan den seksuelle tenningen oppstå etter hvert?

Anonym poster: 5abbe4e8ecdfd68d86274fbba552c01a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo mer du tenker på det jo mer overbeviser du deg selv om det. La tankene ligge, nyt det fine dere har sammen og etter at dere har hatt sex kan det hende du kjenner det på en annen måte. Du vet jo ikke hva han har å vise deg der. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hei på deg . Jeg er oppe i 30 årene og har hatt det sånn hele livet. Ikke med gifte menn, men tenner på de som ikke er bra for meg. Har latt et hundretalls bra menn tror jeg bare gå forbi meg, fordi jeg har denne psykiske lidelsen som jeg kaller det:-) Dette er vanskelig å forandre. Veldig mye vanskeligere enn det folk tror . Har tatt meg mange år for å forandre innstilling. Nå er jeg singel heldigvis, men har jobbet masse med meg selv, og har endelig kommet over dette mønsteret. Det tar tid, og bruk gjerne psykolog. Det handler ikke om at de "forbudte" mennenen er så deilige, det handler om hva er det du unner deg selv. Hvilket syn har du på deg selv,og hva føler du at du fortjener. Dette er en prosess og det virker som du er godt på vei. Første steg på veien er å innrømme det. Lykke til

Anonym poster: 76a3cd06ffc9de96f69b0c5e93301274

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei på deg . Jeg er oppe i 30 årene og har hatt det sånn hele livet. Ikke med gifte menn, men tenner på de som ikke er bra for meg. Har latt et hundretalls bra menn tror jeg bare gå forbi meg, fordi jeg har denne psykiske lidelsen som jeg kaller det:-) Dette er vanskelig å forandre. Veldig mye vanskeligere enn det folk tror . Har tatt meg mange år for å forandre innstilling. Nå er jeg singel heldigvis, men har jobbet masse med meg selv, og har endelig kommet over dette mønsteret. Det tar tid, og bruk gjerne psykolog. Det handler ikke om at de "forbudte" mennenen er så deilige, det handler om hva er det du unner deg selv. Hvilket syn har du på deg selv,og hva føler du at du fortjener. Dette er en prosess og det virker som du er godt på vei. Første steg på veien er å innrømme det. Lykke til

Anonym poster: 76a3cd06ffc9de96f69b0c5e93301274

Takk for svar, litt godt å høre at noen har lignende problemer. Når det gjelden min situasjon så er ikke problemet først og fremst at jeg tenner på dårlige menn, mennene jeg tenner på er ofte snille, omsorgsfulle og flotte menn på mange måter, problemet er bare at de allerede er opptatt, eller er så pass ulike meg selv at jeg vet vi aldri kunne fungert sammen i lengden. Jeg tror heller ikke det kan ha noe å gjøre med at jeg føler meg mindreverdig eller at jeg ikke fortjener å være lykkelig, tvert imot er jeg fornøyd med utseendet og personligheten min og jeg vet at jeg er attraktiv på sjekkemarkedet. Jeg mistenker snarere at problemet skyldes forpliktelsesangst eller noe i den dur, da jeg alltid har hatt problemer med å binde meg (i flere sammenhenger). Aner bare ikke hvordan jeg kan endre dette mønsteret, for til syvende og sist ønsker jeg jo å finne en mann å bli glad i og kunne leve sammen med :forvirret:

Anonym poster: 5abbe4e8ecdfd68d86274fbba552c01a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...