Gjest Anonym Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Jeg kjenner en person som virker veldig sikker på seg selv. Hun sier selv at hun er veldig fornøyd med sitt utseende, mannen, økonomien, familien og venner. Altså "hele pakken". Hun skal alltid skryte av seg selv. Hun skryter av hvor smart hun er, hvor mye penger hun har, hvor rike foreldrene hennes er, hvor mange menn som har gått etter henne (selv om hun er gift).. rett og slett om ALT. Hvis jeg for eksempel sier en positiv ting som har skjedd meg, skal det ha skjedd henne også bare dobbelt så mye bedre. Hun klarer aldri.. virkelig ALDRI å si noe pent om noen andre. Alt det som kommer ut av munnen hennes om andre er negativt. Jeg har vært venn med henne i snart 10 år nå, og gjennom disse årene har hun bare snakket dritt om andre. Hun har til og med sagt negative ting om meg direkte til meg. Ja, dette har fått meg ganske irritert, men så snill som jeg er har jeg latt det gå. For eksempel hvis jeg sier at jeg liker godt en tv-serie, skal hun si hvor mye hun hater den. Eller hvis jeg sier jeg liker en jakke, skal hun si hvor billig og lav kvalitet den har. Og slike ting skjer konstant. Jeg orker ikke engang å si hva jeg mener om ting når jeg snakker med henne, fordi alt jeg sier blir negativt for henne. Men hvis jeg skulle ha gjort det samme mot henne, blir hun forbanna. For alt det hun liker skal ingen mene noe negativt om. Hun har selv innrømt at hun konkurrerer med andre jenter og vil være best. Derfor klarer hun ikke å være venn med jenter, men bare gutter. Og hvordan hun snakker om andre folk generelt er rett og slett motbydelig. Da mener jeg ekstremt. Jeg blir selv sjokkert over hva hun sier om folk noen ganger. Det kan være ganger hvor vi snakker om en person som selv jeg ikke liker, men til og med jeg syns hun går over streken med ordspråket sitt. Men selv sier hun at hun er den snilleste personen, og er aldri bitch. Jeg skjønner virkelig ikke hvor hun får i seg at hun er snill. Hun er virkelig et av de mest slemme personene jeg har møtt. Det er ganske mange som misliker henne på grunn av oppførselen hennes. Og dette skjønner henne ikke grunnen for, fordi hun mener jo at hun er så snill og ikke er en dramajente i det hele tatt. Det er en grunn for at hun ikke har noen venner. Alle venninner hun får, mister hun etter 1-2 år fordi hun krangler med dem. Tror dere denne personen er så selvsikker som hun prøver å vise?
Gjest Jea Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Hun er tydligvis sjalu, dette har som regel noe med oppvekst å gjøre. har noen sanne venner selv. men jeg er en menneskekjenner og kan se for meg grunner osv til at mennesker er som de er. jeg bare smiler og ikke bryr meg, og blir den sterke part uansett. dette er tydelig sjalusi og et sterkt ønske om å være best.
Gjest Anonym Skrevet 21. mars 2013 #3 Skrevet 21. mars 2013 Hun er tydligvis sjalu, dette har som regel noe med oppvekst å gjøre. har noen sanne venner selv. men jeg er en menneskekjenner og kan se for meg grunner osv til at mennesker er som de er. jeg bare smiler og ikke bryr meg, og blir den sterke part uansett. dette er tydelig sjalusi og et sterkt ønske om å være best. Hva kan ha skjedd under oppveksten?
Gjest Cartman Skrevet 21. mars 2013 #4 Skrevet 21. mars 2013 Hva kan ha skjedd under oppveksten? Rike foreldre kan føre til at man blir oversett, som igjen fører til et sterkt markeringsbehov. Sier ikke at det er tilfelle her :-)
Gjest Anonym Skrevet 21. mars 2013 #5 Skrevet 21. mars 2013 Rike foreldre kan føre til at man blir oversett, som igjen fører til et sterkt markeringsbehov. Sier ikke at det er tilfelle her :-) TS her. Takk for svar men tror ikke det er grunnen fordi foreldrene hennes ble rike for kun 1-2 år siden etter de startet et firma
Gjest Cartman Skrevet 21. mars 2013 #6 Skrevet 21. mars 2013 (endret) TS her. Takk for svar men tror ikke det er grunnen fordi foreldrene hennes ble rike for kun 1-2 år siden etter de startet et firma Ah da røyk den teorien. Likevell vil jeg tro at hun kan ha blitt oversett. Litt vanskelig å fjern diagnostisere mennesker jeg ikke kjenner hehe Men kjenner folk som ligner på hun du beskriver og de har hatt en litt røff oppvekst. Men alt blir jo bare spekulasjoner Endret 21. mars 2013 av Cartman
Meridian Skrevet 21. mars 2013 #7 Skrevet 21. mars 2013 Minner meg om en venninne av meg ... eller hun er vel ikke noen venninne nå lenger. Orket henne ikke lenger, og da jeg satte meg opp mot henne slo hun hånda av meg. Hun slår veldig lett hånda av folk for bagateller - bagateller hun blåse veldig opp. Hun kommer også best overens med gutter, og hun elsker oppmerksomheten. Hun sier selv at hun ikke gidder å gå på fest om det ikke er gutter der, og at hun hater jentefester... Jeg har funnet ut at hun er forferdelig usikker, og hevder seg selv på andre for å føle seg bedre. Alt ved henne og hennes familie skal være så perfekt, mens alle andre er noe dritt.
Gjest Anonym Skrevet 21. mars 2013 #8 Skrevet 21. mars 2013 Minner meg om en venninne av meg ... eller hun er vel ikke noen venninne nå lenger. Orket henne ikke lenger, og da jeg satte meg opp mot henne slo hun hånda av meg. Hun slår veldig lett hånda av folk for bagateller - bagateller hun blåse veldig opp. Hun kommer også best overens med gutter, og hun elsker oppmerksomheten. Hun sier selv at hun ikke gidder å gå på fest om det ikke er gutter der, og at hun hater jentefester... Jeg har funnet ut at hun er forferdelig usikker, og hevder seg selv på andre for å føle seg bedre. Alt ved henne og hennes familie skal være så perfekt, mens alle andre er noe dritt. Mhm, så irriterende med sånne folk. Jeg har også kuttet henne ut. Orker ikke mer av maset hennes om det "perfekte" livet hennes og om hvor pen og hvor mye oppmerksomhet hun får. Hvordan fant du forresten ut at hun var en usikker person?
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2013 #9 Skrevet 21. mars 2013 Hvorfor bruke tid på å spekulere i hva, hvorfor og hvordan. Hun er en typisk enegerigtyv. Kutt henne ut.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #10 Skrevet 21. mars 2013 Hadde det ikke vært for at din venninne er godt og har barn hadde jeg trodd at det var min venninne du beskrev... Jeg trekker meg stAdig lengre bort fra min, hun suger energien ut av meg. Min venninne har X antall brutte venninneforhold bak seg, og klandrer ALLE disse "håpløse" X-vennene for at de har ditchet henne, etter at hun virkelig har stillt opp for dem! (Martyr!) Føles som å ha med en vampyr å gjøre, hun søker seg til folk som er langt nede, later som hun skal trøste og hjelpe, men peprer dem med elendighet og negative saker. Når de etterhvert kommer seg til hektene orker de ikke å ha henne innpå seg lenger. Hun kan umulig ha det bra med seg selv, men dersom man prøver å ta det opp med henne later hun som om hun overhodet ikke forstår... " huff, så dumt at du føler det sånn..." (Hersketeknikk) Anonym poster: 0ac40207480d9dd168954a16136aaf11 1
Sparks Skrevet 21. mars 2013 #11 Skrevet 21. mars 2013 Helt klart noe med oppveksten å gjøre, tenker jeg. Kanskje for lite oppmerksomhet, eller noe
Meridian Skrevet 21. mars 2013 #12 Skrevet 21. mars 2013 Mhm, så irriterende med sånne folk. Jeg har også kuttet henne ut. Orker ikke mer av maset hennes om det "perfekte" livet hennes og om hvor pen og hvor mye oppmerksomhet hun får. Hvordan fant du forresten ut at hun var en usikker person? Det er en jente jeg kjenner, som har kun møtt venninnen min et par ganger. Hun sa til meg at denne venninnen min måtte være forferdelig usikker, og at hun ikke likte henne noe særlig pga oppførselen hennes. Det fikk meg til å tenke, og det stemme faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå