Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det står at de kan fly, noe som mange tolker til at de må ha vinger. Noe som andre tolker til at de kan ha, men må ikke nødvendigvis, da de kan gjøre alt bare Gud vil det. Dog skal det sies at alle engler man blir direkte fortalt om i skriftene har hatt vinger, så det virker sannsynelig.

Noe jeg forundres over er heller at noen ser på engler nærmest som små unger med bleier, eller vakre jenter eller menn med bølget hår. De gangene det er fortalt om mennesker som har sett englene i sin ekte form, har de nesten mistet vettet av skrekk. Ikke lent seg fram for å klemme dem.

I følge min tro kan engler også ta form som menneske, og da skal de visst være helt vanlige å forholde seg til. Til TS: nei, jeg tror ikke at dyrene vi ser er engler. Aldri har jeg hørt om engler som tar form etter dyr, og det hadde ikke vært til nytte med tanke på årsaken til at engler endrer form. Dessuten er det ikke mulig å drepe en engel, noe man lett gjør med en fugl.

Jeg hadde dødd av skrekk om noe utenomjordisk plutselig hadde slengt innom. Uavhengig av om de har bleie eller lyst hår. Det siste jeg hadde gjort var å prøve å klemme dem, det høres ut som noe bare en idiot ville gjort.

Anonym poster: 12a5775f0351c77d8cc860e4346af181

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ordet engel betyr for øvrig ikke noe annet enn sendebud eller budbringer. Alt "det andre" har kommet til i tradisjonen etter Skriften ble nedtegnet.

Anonym poster: 8520735ab083010234326cbb4d87bcf6

Gjest Jean Valjean
Skrevet

Nei fugler er demoner

Engler ville aldri slengt dritt ned på oss fra oven.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...