Gå til innhold

Planlegging/tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid brukte/bruker dere på å planlegge bryllupet deres?

Vi skal ikke gifte oss før i 2016, for da har vi spart nok, og forloveren min har flyttet hjem igjen.

Har sånn smått begynt å planlegge allerede. Koser meg med planlegging, og om jeg blir drittlei så kan jeg legge det litt fra meg. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja ... vi snakket om aktuell kirke i mai, så på brudekjoler i juni, ble kjærester i juli, satte dato i august, forlovet oss i september .. og gifter oss i juli ... såeh ... vet ikke helt når du skal regne fra jeg .. ? :)

Gjest Kiara!
Skrevet (endret)

Vi/jeg er "forlovet" et år før vi gifter oss. Bryllupet har vært planlagt lenge allerede, så jeg kjeder meg egentlig så lenge jeg ikke ønsker å mikroplanlegge dagen vår. :ler:

ca 6mnd vil jeg si at er en finfin planleggingstid. Rekker masse innen da, samtidig som man ikke har brukt for lang tid. :)

Vi har vært sammen i 3 år i mai i år, bryllupet står i juni. 1 år etter at jeg bestilte brudekjolen den som pangstartet vår planlegging.

Endret av Kiara!
Skrevet

når kirke, lokale og fotograf er på plass er det lissom ikke så mye mer som haster før det er fire fem måneder igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

tja ... vi snakket om aktuell kirke i mai, så på brudekjoler i juni, ble kjærester i juli, satte dato i august, forlovet oss i september .. og gifter oss i juli ... såeh ... vet ikke helt når du skal regne fra jeg .. ? :)

Eh... snakket dere om kirke og så på brudekjoler før dere ble kjærester? :klo:

Anonym poster: 831590d5f12e75e72d0ab278ef08e47f

Skrevet

Eh... snakket dere om kirke og så på brudekjoler før dere ble kjærester? :klo:

Anonym poster: 831590d5f12e75e72d0ab278ef08e47f

he he ja. ser sikkert rart ut, men det er sant.

men det hører med til historien at vi har vært forlovet før da. for rundt tyve år siden. så vi kjenner hverandre veeeldig godt :)

• Liker 1
Skrevet

Vi bestemte oss for å gifte oss i desember og gifter oss i juli. Helt passe det, bortsett fra at man har større valgmulighet på dato for lokaler og eventuelt kirke dersom man bestemmer seg litt lenger tid før bryllupet. Men resten trenger man slettes ikke mer tid på som Petalouda skriver.

Vi har vært sammen i mange år, og når vi først bestemte oss ville vi at det skulle skje relativt raskt, og kunne ikke tenke meg flere år inne i en slik planleggingsfase. :-)

Skrevet

Vi/jeg brukte ca. 5 uker på alle sånne store ting som å velge vielsessted, lokale, hotell, middag osv. Vi giftet oss i Wien i desember i fjor, og jeg ordnet alt det praktiske over mail og telefon og sørget for å ha kontrakter osv i orden tidlig for å sikre de stedene vi hadde valgt.

Småting som valg av meny, blomster osv var egentlig gjort i løpet av en helg.

Vanskelig å si hvor lang tid jeg brukte totalt, siden man jo ikke sitter med dette 24/7, men når man først setter i gang går det raskere enn man tror. Så er det opp til en selv hvor mange brudesalonger man vil titte i, hvor mye tid man vil bruke til å velge servietter, farger osv. osv. Egentlig kan man vel bruke 10 år på det hvis man vil... Men sannheten er at det ikke tar så inmari lang tid egentlig :-)

Skrevet

Vi bestemte oss i oktober (men har vært forlovet lenge). Vi fikk på plass de viktigste tingene i løpet av den måneden og satte dato til juni.

Gjest Adriane
Skrevet

Vi forlovet oss i 2011. Men planleggingen startet vel ikke før.. tja... november/desember 2012? Gifter oss til sommeren. Jeg er sånn som får litt "nok" hvis jeg må drive på med noe sånt over alt for lang tidsperiode. Jeg blir litt "metta" liksom. Og det er jo kjipt da, å bli metta på sitt eget bryllup lenge før det står! ;) Samtidig er jeg egentlig en "less is more"-kinda girl, men når det kommer til bryllupet tar jeg meg selv stadig i å henge meg opp i alle mulige små detaljer jeg normalt ikke ville skjenket en tanke. Merker at jeg føler fallhøyden er stor, og føler litt på at man tror man vil bli målt på alt som har med bryllupet å gjøre. Og det er kanskje en av få ulemper med dette forumet, for det er her jeg har plukket opp den følelsen, for å si det sånn. Men totalt sett har jeg heldigvis langt mer utbytte av forumet her, enn de få ulempene man opplever ;)

Gjest lisha
Skrevet (endret)

vi forlovet oss i august ifjor, gifter oss juni i år :) (når vi gifter oss har vi vært ilag i 1,5år)

Endret av lisha
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ikke gifte oss før i 2016, for da har vi spart nok, og forloveren min har flyttet hjem igjen.

Da tror jeg at jeg ville begynt å planlegge om et par år.. Dersom dere fremdeles er sammen da.

Anonym poster: 7308e834ce903b3198b823d4ec8e4d3d

Skrevet

2 år og 10 mnd.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Her går det et år fra forlovelse til bryllup. Synes det er akkurat passe planleggingstid. Fikk på plass de store tingene ganske kjapt (lokale, viglser, fotograf) men resten har blitt tatt i et rolig tempo. Kjole kjøpte jeg i februar, og maten ordnes i løpet av april. Annet småtteri tas litt etterhvert.

Skrevet (endret)

Da tror jeg at jeg ville begynt å planlegge om et par år.. Dersom dere fremdeles er sammen da.

Anonym poster: 7308e834ce903b3198b823d4ec8e4d3d

Haha, morsom du ;)

Tar ikke imot planlegginsråd fra AB og som i tillegg er frekk.

Lurer på hvilket grunnlag du skrev det jeg? Sjalusi? ;)

Endret av irrlys
Skrevet

Det er 13 mnd mellom forlovelsen og bryllupsdagen for oss, vi var ivrige første mnd, så har vi lagt det bort en stund og nå planlegger vi litt igjen. Skal gifte oss i slutten av september.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...