Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Åpner en tråd om dette da det ikke passet inn i en annen tråd. Jeg mener at årsaken til at så mange sliter med å få barn er at maten vi spiser,klima og miljø. På hundervis oppsøker klinikker for å få barn,prøverør. Altså barn som er mikset sammen i en lab. og settes inn i kvinnens livmor. Jeg mener dette er å tukle med mennesker. Det blir stadig flere som oppsøker sike klinikker. Jeg synest vi må våken snart å se oss rundt. Maten vi kjøper er genmodifisert,alt fra store flotte tomater,til mini agurker,store og holbare frukt og grønnsaker! Dette er ikke naturlig og vi ødelegger vår egen forplantingsevne! Mye av maten vi forer kuer og griser med er også genmanipulert. Hvor mange har besøkt en økologisk butikk? Der har dei mat som er laget på naturlig vis. Her selges også klær og leker som er laget uten kunstige stoffer. Anbefaler dere å ta en tur i en slik butikk,dette skaper inspirasjon og innsikt. Tenker du ovehode på hva du putter i munnen på barnet ditt? du burde det,barnet ditt kan bli en som ikke kan få barn som følge av det du putter i det! Så skal samfunnet betale penger for at du skal få barn på kunstig vis etterpå.. vil ha ein diskusjon på dette og gjerne vite om dere som har brukt prøverør har spist masse "glinsende"flott mat fra butikken. Jeg vet at det også før i verden også var mennesker som ikke kunne få barn men ikke slike mengder som vi ser idag.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #2 Skrevet 21. mars 2013 Du virker jo helt blåst i hodet.... Hvor i alle dager får du det fra at feks flere bruker prøverør nå enn før? Fint om du kan begrunne det du kaster ut. Dette her blir bare for dumt å diskutere bare fordi du har fått for deg noen syke tanke... Anonym poster: 95e0fdebc54e6ae76949d47b1d1df816
Zzyzx Skrevet 21. mars 2013 #4 Skrevet 21. mars 2013 Genmodifisert mat er ikke lov i Norge. Joda, men det må godkjennes av mattilsynet. Ut over det, så vil jeg bare si at all mat har gener. Genmodifisering har forekommet siden menneskene startet å dyrke mat, forskjellen er bare at modifiseringen nå er flyttet fra jordet og inn i laben. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #5 Skrevet 21. mars 2013 Genmodifisert mat er ikke lov i Norge. Jo, det er det, men det er ingen genmodifisert mat som er blitt godkjent i Norge enda, og om det blir det må det merkes tydelig med at det er GMOer i den. Anonym poster: 8bb3d0706e4a226a9843c57b875b90dd
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2013 #6 Skrevet 21. mars 2013 All frukt og grønnt som er for salg er stortsett laget på lab. det er forsket frem store tomater,mais som tåler det ene og det andre. Kom ikke her og fortell meg at dette utseende og holdbarheten er naturlig. Ta grisen f.eks. Før var den rund og feit,nå er den svært lang og inneholder lite fett. Det er fordi mennesker har tuklet med det. Årsaken er at vi skal få flere koteletter og mindre fett. Mange dyr har dødd i desse forskningsprosjektene. Noen ble så lang at dem knakk sammen! dyr og vekkster blir mikset sammen for å få optimalt salg. Det er ikke unaturlig at menneskene etterhvert blir påvirket av dette og mange sliter nå med fruktbarhet! Dette er self. noe myndighetene dysser ned,men avogtil kommer det opp i dagen. Da oppstår det slikte nyheter som den nå omtala hestekjøtt skandalen. denne er absolutt ikke unik! Kyllinger og kalkuner blir tvangsforet med makt og avogtil kommer dette også på nyhetene. Kylling og kalkun blir foret med mat som gjør at dei vokser fortere bl.a. Biff tomater er heller ikke naturlige fra naturen og hvordan tror dere dei ble så store? Menneskene er også større idag enn for 100 år siden,naturligvis fordi det er større tilgang på mat.Men også fordi Mye at maten er tuklet med. Mine barn fikk ikke mat fra vanlig butikk før etter fylte 3 år. Kunstige tilsetningstoffer er også ett problem i mat,jeg ser mange blir anbefalt å gi barn fun saft! Noe mer farlig enn slike kunststofff vil ikke jeg gi mine barn iallefall! Sukker er ett naturlig stoff,men skal selfølgelig ikke gi av det i store mengder!
Zzyzx Skrevet 21. mars 2013 #7 Skrevet 21. mars 2013 Her tror jeg nok du må hente fram noen troverdige kilder, altså. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2013 #8 Skrevet 21. mars 2013 Tør satse pengene mine på hormonhemmere, sprøyting og miljøgifter fremfor genmodifisering når vi snakker fruktbarhet. Også her er økologisk en del av løsningen Lange griser kommer av avl. Det går mest ut over grisen selv som sliter med dårlig rygg. En grunn til at man bør unngå svinekjøtt. Og gåselever, grøsser ved tanken... Stakkars gjess som tvangsfores.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2013 #9 Skrevet 21. mars 2013 http://www.forskning...nmodifisert_mat legg merke til hvor positivt dette fremstilles i media. Det er IKKE det!
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2013 #10 Skrevet 21. mars 2013 http://www.forskning...nmodifisert_mat Det er ingen restreksjoner på hva dyra som vi importerer spiser ( Det gjelder også ferdigmat import) Og det gjelder for mat som importeres og brukes i ferdigmat laget i Norge.(ingen kontroll)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå