Jelly333 Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Jeg har lenge vært i ett forhold hvor jeg ikke er lykkelig. Har holdt sammen med samboeren min pga vår datter, men jeg orker ikke mer nå. Må drikke meg passe full bare for å orke å ha sex med han. Ser på han kun som en venn og absolutt ingen følelser. Jeg har aldri "dumpet" noen før og gruer meg veldig. Hater å såre andre, spesielt en mann jeg har gått igjennom masse med og fortsatt et glad i -men ikke som kjæreste. Hvordan kan jeg gjøre det slutt på "best" mulig måte? Vet jo at ingen måter er bra. Men hvordan gjøre minst skade...?
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Håper du er min samboer og at du tar motet til deg og dumper meg, for jeg har ikke det motet selv..
Jelly333 Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2013 Hvordan vil du helst bli dumpet da?
Jelly333 Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2013 Håper du er min samboer og at du tar motet til deg og dumper meg, for jeg har ikke det motet selv.. Hvordan ville du helst ha blitt dumpet?
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 Hvordan ville du helst ha blitt dumpet? Regner med han heller ikke har det helt supert i forholdet med deg siden du føler det på denne måten. Jeg ville foretrukket en alvorsprat (etter barnets leggetid og uten alkohol på bordet) hvor du fortalte meg hva du følte og at du vil ut av forholdet, unngå krangling, skriking og sjikanering. Si at du har tenkt på dette en stund og at du er 100% bestemt. Vondt er det uansett hvordan du gjør det, så du må bare hoppe i det om du er 100% bestemt. Lykke til!
Gjest LonelyAngel Skrevet 20. mars 2013 #6 Skrevet 20. mars 2013 Herregud, det er jo bare å si at du vil prate. Og så forteller du ham at du ønsker å gjøre det slutt. Du føler ikke lenger at dere passer sammen ect. Ferdig.
Gjest Adera Skrevet 20. mars 2013 #7 Skrevet 20. mars 2013 Du vil nok såre han uansett hvilken måte du sier det på, men du bør ihvertfall unngå å fortelle at du må drikke deg passe full for å klare å ha sex med han eller at du kun er sammen med han pga ungen deres. Sett deg ned med han ein dag veldig snart, forklar hvordan du føler det og gjør det slutt med han. Dette bør naturligvis skje når barnet er ute av huset eller i det minste ei stund etter leggetid og det bør definitivt ikkje være noe alkohol med i bildet då. Vær så ærlig som du kan, si at følelsene bare ikkje er der lenger, men at du er veldig glad i han og ser på han som ein god venn. Strengt tatt så burde du tatt tak i dette for lenge siden, når du først merket til det. Er han klar over at "dere" har hatt problemer med forholdet eller har du skjult det såpass godt at han trur alt er rosenrødt og fantastisk? Om det er sistnevnte, så vil det nok treffe han som lyn fra klar himmel og det er vanskelig å forutsi hvordan han vil reagere når du slipper den bomba i fanget hans. Men jo fortere du får det overstått, jo bedre er det for begge parter.
Jelly333 Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 20. mars 2013 Regner med han heller ikke har det helt supert i forholdet med deg siden du føler det på denne måten. Jeg ville foretrukket en alvorsprat (etter barnets leggetid og uten alkohol på bordet) hvor du fortalte meg hva du følte og at du vil ut av forholdet, unngå krangling, skriking og sjikanering. Si at du har tenkt på dette en stund og at du er 100% bestemt. Vondt er det uansett hvordan du gjør det, så du må bare hoppe i det om du er 100% bestemt. Lykke til! Han virker veldig forelsket i meg og virker til å ha det bra. Bortsett fra at jeg ikke ønsker noe særlig nærhet og slikt. Kanskje han ikke har det så bra, når jeg behandlet han slik..
FantasDick Skrevet 20. mars 2013 #9 Skrevet 20. mars 2013 Jeg ville kanskje ikke sagt det så "hardt" som du gjør her (drikke deg full for å orke å ha sex, fortsatt sammen bare pga datteren deres), men ellers ville jeg bare tatt det rolig opp en kveld/dag dere er alene, si at du trenger å snakke med han; du har tenkt på det lenge, du vil ikke være sammen med han lengre.. Så går resten, mest sannsynlig, av seg selv til bruddet er et faktum.
Jelly333 Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #10 Skrevet 20. mars 2013 Du vil nok såre han uansett hvilken måte du sier det på, men du bør ihvertfall unngå å fortelle at du må drikke deg passe full for å klare å ha sex med han eller at du kun er sammen med han pga ungen deres. Sett deg ned med han ein dag veldig snart, forklar hvordan du føler det og gjør det slutt med han. Dette bør naturligvis skje når barnet er ute av huset eller i det minste ei stund etter leggetid og det bør definitivt ikkje være noe alkohol med i bildet då. Vær så ærlig som du kan, si at følelsene bare ikkje er der lenger, men at du er veldig glad i han og ser på han som ein god venn. Strengt tatt så burde du tatt tak i dette for lenge siden, når du først merket til det. Er han klar over at "dere" har hatt problemer med forholdet eller har du skjult det såpass godt at han trur alt er rosenrødt og fantastisk? Om det er sistnevnte, så vil det nok treffe han som lyn fra klar himmel og det er vanskelig å forutsi hvordan han vil reagere når du slipper den bomba i fanget hans. Men jo fortere du får det overstått, jo bedre er det for begge parter. Jeg har skjult det ganske godt dessverre. Tenkt at det blir bedre. Så han blir nok sjokkert, og det er det verste. Om han visste at alt ikke er bra så kunne han hvertfall vært lurt forberedt..
Jelly333 Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2013 Her er en liste, hjelp meg! Hovedgrunner: Ikke lykkelig Ingen følelser Ingen sexlyst(med han) Kun venner Fordeler ved brudd: Lykkelig Fri Ulemper ved brudd: Inget sted å bo (kun hos mamma) Datteren vår? Bo hvor? Flytting Sambo blir såret Familien til Sambo Er så mange fler ulemper, men burde jeg velge å være ulykkelig pga de?
Jelly333 Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #12 Skrevet 20. mars 2013 Jeg ville kanskje ikke sagt det så "hardt" som du gjør her (drikke deg full for å orke å ha sex, fortsatt sammen bare pga datteren deres), men ellers ville jeg bare tatt det rolig opp en kveld/dag dere er alene, si at du trenger å snakke med han; du har tenkt på det lenge, du vil ikke være sammen med han lengre.. Så går resten, mest sannsynlig, av seg selv til bruddet er et faktum. Her er en liste, hjelp meg! Hovedgrunner: Ikke lykkelig Ingen følelser Ingen sexlyst(med han) Kun venner Fordeler ved brudd: Lykkelig Fri Ulemper ved brudd: Inget sted å bo (kun hos mamma) Datteren vår? Bo hvor? Flytting Sambo blir såret Familien til Sambo Er så mange fler ulemper, men burde jeg velge å være ulykkelig pga de?
Gjest Adera Skrevet 21. mars 2013 #13 Skrevet 21. mars 2013 Hovedgrunner: Ikke lykkelig Ingen følelser Ingen sexlyst(med han) Kun venner - Om du ikkje er lykkelig og heller ikkje har noen følelser for han eller ønsker om videre forhold, så avslutter du det. Som eg sa, jo fortere du får det overstått, jo bedre vil det være for dere begge, for no kaster du bare vekk begges tid som dere kunne brukt til å gå videre i livet, du lar han leve i troen på at alt er heilt i orden. Dersom du trur at forholdet kan fikses, så bør dere virkelig snakke sammen og evt. søke profesjonell hjelp. Hvis ikkje, avslutt det. Ulemper ved brudd: Inget sted å bo (kun hos mamma) - Spørs hvem av dere som blir sittende med leiligheten dere har no. Det er vel alltids ein ledig leilighet å oppdrive i byen du bur i, du må nesten ta det du finner i din prisklasse. Datteren vår? Bo hvor? - Samværsfordelingen vil vel si hvor lenge ho bur hos hver av dere. Flytting - Det er ingen stor ulempe. Sambo blir såret. - Det går over til slutt og det er bedre at han føler seg såret ei stund, enn at du fortsetter med å føre han bak lyset på denne måten og kun er sammen med han fordi dere har barn sammen og du er redd for å såre følelsene hans. Familien til Sambo. - De har ingenting med forholdet mellom dere to å gjøre. De fleste med ein fungerende hjerne forstår at det ikkje alltid er forhold fungerer og at det er mange forskjellige grunner til det. Er så mange fler ulemper, men burde jeg velge å være ulykkelig pga de? - Nei.
Gjest Vena Cava Skrevet 21. mars 2013 #14 Skrevet 21. mars 2013 Jeg er i samme situasjon som deg bortsett fra at jeg har fortsatt følelser for han. Send meg gjerne en pm om du vil. Tror vi begge kan trenge å prate litt om det. Klem til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå