Gå til innhold

Seler til Tripp Trapp -stol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Må ha seler til Tripp Trapp-stolen, ettersom gutten min på 20 måneder har blitt en racer på å klatre ut av stolen sin.

Var å kikke i dag, og synes de originale selene til Stokke var himla dyre -- 329 kroner! Noen som vet om jeg kan bruke vanlige vognseler til TrippTrappen? Disse er jo litt biligere :wink:

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje på tide å ta vekk bøylen (hvis dere har) bare lære barnet at han må sitte i stolen sin under måltidene? Han er snart to år...

Anonym poster: 9922dd055a5568729f8009afb3562b69

Skrevet

Kanskje på tide å ta vekk bøylen (hvis dere har) bare lære barnet at han må sitte i stolen sin under måltidene? Han er snart to år...

Anonym poster: 9922dd055a5568729f8009afb3562b69

Prøver selvfølgelig å lære han å sitte i ro under måltidene. Men han kan allikevel finne på å klatre ut av stolen sin så snart jeg snur ryggen til/ser bort. med barn nr 2 like rundt hjørnet ønsker jeg å ha seler i stolen i tilfelle jeg må gå ifra mens han sitter i stolen.

Takk for innspill du :wink:

Gjest chiki
Skrevet

Hei hei.

Må ha seler til Tripp Trapp-stolen, ettersom gutten min på 20 måneder har blitt en racer på å klatre ut av stolen sin.

Var å kikke i dag, og synes de originale selene til Stokke var himla dyre -- 329 kroner! Noen som vet om jeg kan bruke vanlige vognseler til TrippTrappen? Disse er jo litt biligere :wink:

En på 20 måneder klarer jo å klatre opp og ned av tripptrappstolen selv, og trenger egentlig ikke sele eller bøyler.

Vi hadde kun seler en kort periode. Makker hun og styrer i stolen under middagen nå er det bare å si at hun skal sitte pent, viss ikke må hun ta på seler.

Jeg hadde ALDRI gått fra barnet mitt i en tripptrapp med seler på. De kan jo sparke fra i bordet så stolen velter eller andre ting...

Gjest Marmot
Skrevet

Jeg hadde ALDRI gått fra barnet mitt i en tripptrapp med seler på. De kan jo sparke fra i bordet så stolen velter eller andre ting...

Ikke jeg heller, det er mye skumlere enn å gå fra ham helt "usikret". Og ja, et så stort barn klarer fint å klatre opp og ned fra stolen selv, såfremt det er innenfor normal motorisk utvikling for alderen.

Om du likevel vil ha seler kan du bruke vognseler ja. Bare pass på at de er stramme nok så han ikke får reist seg opp, det kan være veldig skummelt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

En på 20 måneder klarer jo å klatre opp og ned av tripptrappstolen selv, og trenger egentlig ikke sele eller bøyler.

Vi hadde kun seler en kort periode. Makker hun og styrer i stolen under middagen nå er det bare å si at hun skal sitte pent, viss ikke må hun ta på seler.

Han er flink til å klatre inn og ut av stolen selv - problemet er at han reiser seg svært raskt i stolen og at jeg er redd han skal falle ut om jeg ikke har hendene fri eller ikke står ved siden av idet han reiser seg opp. Kommer selvfølgelig aldri til å gå ifra ham mens han sitter i stolen, men ser for meg at jeg kanskje må amme minstemann mens storebror spiser og ikke har hendene fri etc, og ønsker derfor å ha seler i stolen. Har heller ikke tenkt å bruke seler hele tiden, eller for en lang periode, men ønsker å ha dette som en ekstra sikkerhet nå som nr 2 kommer.

---

Veldig så vanskelig det skulle være å få svar på spørsmålet da.. :wow:

Endret av MonThe
AnonymBruker
Skrevet

Barnashus har vogn/gåseler. Tror jeg betalte mellom 150-180kr for de.

(og jeg er helt enig med de andre her, en på 20mnd må læres å sitte i stolen uten bøyle)

Anonym poster: ef7a9cd0cbab06a55a0de7cc604c66d3

• Liker 1
Gjest chiki
Skrevet

Han er flink til å klatre inn og ut av stolen selv - problemet er at han reiser seg svært raskt i stolen og at jeg er redd han skal falle ut om jeg ikke har hendene fri eller ikke står ved siden av idet han reiser seg opp. Kommer selvfølgelig aldri til å gå ifra ham mens han sitter i stolen, men ser for meg at jeg kanskje må amme minstemann mens storebror spiser og ikke har hendene fri etc, og ønsker derfor å ha seler i stolen. Har heller ikke tenkt å bruke seler hele tiden, eller for en lang periode, men ønsker å ha dette som en ekstra sikkerhet nå som nr 2 kommer.

---

Veldig så vanskelig det skulle være å få svar på spørsmålet da.. :wow:

Du som skrev " i tilfelle jeg må gå ifra han mens han sitter i stolen"

Jeg kjøpte seler til å ha i vognen på Babycomfort, tror de kostet 149 eller 199kr, de kunne jeg bruke i tripp trappen også. Så lenge de går ann å feste rundt noe kan man bruke de i både vogn og stol

Skrevet

Du som skrev " i tilfelle jeg må gå ifra han mens han sitter i stolen"

Jeg kjøpte seler til å ha i vognen på Babycomfort, tror de kostet 149 eller 199kr, de kunne jeg bruke i tripp trappen også. Så lenge de går ann å feste rundt noe kan man bruke de i både vogn og stol

Burde selvfølgelig presisert at med "å gå ifra ham" så mente jeg at jeg kanskje må plukke opp Lillebror fra gulvet, hente noe på kjøkkenbenken etc :wink:

Takk for tips på seler, skal se på babycomfort :)

Skrevet

På Sparkjøp har de billige seler til sånt bruk. :jepp:

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Det får du på barnas hus etc...

Har du prøvd å fjerne bøylen? Her sluttet frøkna med klstringen når vi fjernet bøylen.

Skrevet

På Sparkjøp har de billige seler til sånt bruk. :jepp:

Det får du på barnas hus etc...

Har du prøvd å fjerne bøylen? Her sluttet frøkna med klstringen når vi fjernet bøylen.

Takk for tips :jepp: Vi har fått låne en sele nå, men har fjerna bøylen, og prøver uten bøyle og seler fram til minstemann kommer :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...