AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Hvordan få den lille ville valpen til å slutte å jage pus rundt i huset? Valpen er nå større enn pus og vil nok bare leke, men stakkars pus blir jo helt slått i bakken. Og han tar ikke igjen heller, prøver bare å komme seg unna. har noen andre hatt katt og hund i samme hus og har noen råd. Vi har nå hatt valpen i 1,5 mnd, så de har snust masse på hverandre og hilst flere ganger. Men det er når pus går over gulvet i stua, at valpen kommer stormende og vil leke, på en veldig valpete måte! Anonym poster: 4fa6c46591258494ab02c012102a5d20
Sulosi Skrevet 21. mars 2013 #2 Skrevet 21. mars 2013 Stakkars pus. Det du kan gjøre er å stoppe valpen hver gang den løper etter pus, lære den at det ikke er ok. Etter hvert vil nok pus gi tydelig beskjed til valpen om å holde seg unna, det kan bli farlig hvis klørne kommer borti øynene så det er viktig å passe på. Pus er sjefen (siden den bodde hos deg før hunden kom). Det tok vel ett par måneder før den første katten min sa ifra og enda lengre tid før neste katt gav beskjed. Heldigvis traff ingen av dem øynene til hunden (lang snute) men siden har hunden holdt seg på grei avstand og nå har kattene godtatt hunden (10 mnd etter at vi fikk den).
Puppmania Skrevet 21. mars 2013 #3 Skrevet 21. mars 2013 Har samme problem med "valpen" min på 1,5 år !! Ikke lar han kaninen eller noen andre levende dyr være. Vi håper at en eller annen hund kan sette han på plass snart..
Gjest FiskenBlub Skrevet 21. mars 2013 #4 Skrevet 21. mars 2013 Har også samme problem med min valp på 11 uker. Har tre katter, de to eldste respekterer valpen og til og med koser med (vasker katten og katten stryker seg mot han med hodet). Men yngste katta lar valpen springe etter henne, bite, trekke henne etter halen og trampe på henne uten at hun bryr seg noe særlig... Prøve liksom å få katten til å klore valpen så han lærer, men hun er for snill og tolmodig så må ofte gå mellom de fordi det blir for voldelig... De dagene jeg har vært syk og ikke kunne trimme han så plager han katten mye mer en ellers. Tror de er ellers glad i hverandre og at valpen prøver å leke med henne. Regner med at han komme til å vokse det av seg og lære at det ikke er lov etterhver (og kanskje katta viser at hun er sjef)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå