Gå til innhold

Mannen stoler ikke på sin egen far

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Mannen min stoler ikke på sin egen far til å være barnevakt for barna våre og jeg aner ikke hvordan jeg skal takle det.

Vi har to barn på 5 og 7 år og svigerfar har aldri passet barna alene. Barna forguder bestemor og har heller aldri sagt et vondt ord om bestefar og de er godt kjent i huset deres og har også sovet over mange ganger.

Nå trenger vi barnevakt i en anledning og jeg har spurt bestemor om det var i orden at bestemor og bestefar passet barna. Hun svarte at hun dessverre ikke er tilgjengelig hele kvelden, men det er bestefar og han kan passe ungene alene til hun kommer hjem. De begynner jo å bli ganske store og flinke nå.

Men nå sier altså mannen min at han heller blir hjemme sammen med barna enn å overlate ansvaret til sin far mens vi drar på det vi skulle. Jeg forstår ikke hvorfor han er så skeptisk. Det er snakk om fire timer fra vi eventuelt leverer barna til bestemor kommer hjem.

Og nå synes jeg det er et dilemma, for jeg har sagt at vi kommer på vår avtale siden jeg trodde vi hadde barnevakt. Og jeg synes det er vanskelig å legge frem for bestemor/bestefar at vi heller velger å bli hjemme.

Irritert og frustrert.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Din mann kjenner han best og har nok sine grunner. Synes du skal respektere det.

Anonym poster: 993206de331b66c38773b56a65c33bd4

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo faktisk være en alvorlig grunn som du ikke vet, kanskje han mishandlet din mann når han var barn. Eller så bare trur han at faren er en elendig barnevakt.

Anonym poster: ca575f2b3d0aef84fca07f12e7ee949c

• Liker 7
Skrevet

Kan være at han har mishandlet barn før, og aldri fortalt deg det. Syns du absolutt ikke skal risikere dine egne barns ve og vel fordi du vil ha barnefri en dag.

• Liker 6
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Mannen din har en grunn til sitt valg. Uten at han sier noe om hvorfor så bør du stole på at han tar et riktig valg for ungene deres.

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min hadde heller ikke latt faren passe barna våre. Rett og slett fordi han har vært flyktig under oppveksten, og det gjør at mannen ikke stoler på ham. For min del hadde det nok gått greit, men jeg må respektere hva han ønsker, og at han vet bedre enn meg.

Anonym poster: d9948f1171bc279b091beba1bcdb3270

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Det om at min mann kan være mishandlet av sin far som barn kan jeg ikke tro. Jeg har kjent svingerfamilien min siden tidlig i ungdomsårene. Jeg kan heller ikke tro at mannen min ville syntes det var greit om bestemor passet barna om det var noe fare for mishandling fra bestefar der altså.

Men at bestefar er en uerfaren barnevakt er nok helt sikkert. Men han blir jo faktisk ikke erfaren barnevakt uten å ha prøvd. Ikke at jeg vil at barna mine skal være noen form for prøvekaniner, men de kjenner jo bestefar godt og det er ikke akkurat verdens vanskeligste oppgave å smøre litt kveldsmat, pusse tenner og be ungene om å legge seg til å sove.

Men det største problemet synes jeg faktisk er at jeg vil foretrekke å lyve for svigerfar om sykdom eller lignende som grunn til at vi blir hjemme heller enn å si som sant er at sønnen hans ikke vil ha han som barnevakt.

Skrevet

Jeg stoler ikke helt på min mor som barnevakt. Hun er sløv og surrete, som gjør henne litt skjødesløs.

Skrevet

Jeg forstår at det er irriterende at mannen ikke vil, men jeg tenker at han må få siste ord i saken likevel. Det er hans far, og han vet best hvordan er med barn.

Det jeg IKKE forstår er hvorfor du ikke bare kan spørre din mann og få en skikkelig forklaring på årsaken...

• Liker 6
Skrevet

Det kan jo faktisk være en alvorlig grunn som du ikke vet, kanskje han mishandlet din mann når han var barn. Eller så bare trur han at faren er en elendig barnevakt.

Anonym poster: ca575f2b3d0aef84fca07f12e7ee949c

Da kunne man vel opplyse og fortelle?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller ikke latt min far få passe min datter. Ikke fordi han har misbrukt meg eller noen andre, men fordi han er veldig lite ansvarlig.

Han lot for eksempel ikke bare oss barna sitte usikra i bil, men i bagasjerommet i bilen hvis han kjørte toseter. Sånne ting kunne han sikkert ha funnet på fortsatt. Tok generelt ikke ansvar og overlot oss til andre når han egentlig skulle ha oss, eller kunne la oss sitte og vente i bilen i timesvis fordi han "bare skulle noe".

Anonym poster: 298f3fb555e9a71450bdea785044bc5c

Skrevet

jeg har 100% tillit til mine svigerforeldre som barnevakter:) og 100% til mine foreldre som barnevakt, de er strenge men rettferdige og flinke med barna:)

Skrevet

jeg har 100% tillit til mine svigerforeldre som barnevakter:) og 100% til mine foreldre som barnevakt, de er strenge men rettferdige og flinke med barna:)

Så fint for deg, men lite nyttig for TS.

TS: Mannen din har helt sikkert en god grunn for å ikke ønske sin far som barnevakt, fundamentert i at han ønsker sine barns beste. Snakk med ham om det og se om dere kan komme til enighet om en god løsning både for denne dagen og for fremtiden.

• Liker 3
Skrevet

Mannen din har sine grunner, jeg tenker at svigerfaren din kan ha misbrukt din mann seksuelt.

Gjest gjest
Skrevet

Enig i de som sier at din mann kjenner sin far best, og at du bør respektere at han ikke ønskes som barnevakt for deres barn.

Men jeg ser ingen grunn til at det er du som må si ifra til svigerfar. Dette må da din mann klare selv. Særlig siden det er han som ikke ønsker at barna skal være der. Så får han selv velge om han vil ta en hvit løgn eller si sannheten.

Skrevet

Selv om mannen skulle ha en god grunn i dette tilfellet, så må han da kommunisere dette til TS! Skal TS gå rundt og innbille seg at barna kan bli misbrukt eller vanskjøttet fordi mannen hennes ikke klarer å fortelle HVA som er galt?? Høres helt sprøtt ut, spør du meg. Hun kan ikke gå rundt hele barnas oppvekst og mistro svigerfaren sin uten at hun vet hva som er problemet, og barna vil jo heller ikke få noe forhold til sin bestefar.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...