AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Det har seg sånn at jeg går på arbeidsavklaringspenger via nav og jobber i en butikk. Har jobbet i flere butikker via nav og synes hver gang det er forferdelig vanskelig å bli kjent med kollegaene mine. Eller..jeg blir jo kjent med de, men føler aldri jeg greier å kommer meg forbi den "jeg-er-hyggelig-med-deg-fordi-vi-jobber-sammen"-greia.. Jeg føler meg som en normal jente som kler meg pent, er flink i jobben min og for det meste fornøyd med meg selv, men greier ikke slutte å tenke at mine kollegaer ser på meg som "hun rare med issues fra nav". Jeg snakker med kollegaene mine, prøver å engasjere meg i deres liv ved å spørre de hva de gjorde i helga, hva de skal i påsken osv.. Som regel får jeg ikke noe spm tilbake men prøver også å fortelle litt fra mitt liv. Føler kjemien mellom meg og kollegaene mine er ganske spent, men når jeg ser de snakke med andre kollegaer syns jeg samtalen går mye lettere og latteren sitter løst. Jeg vet ikke om det er pga meg at kollegaene mine oppfører seg rart ovenfor meg eller om det er DE det er noe galt med.. Hvordan kan jeg gå frem for å bli litt bedre kjent med de jeg jobber med`? Er veldig redd for å virke innpåsliten. Har veldig lite til felles med de fleste av kollegaene mine. Noen her som jobber sammen med folk som er utplassert via nav og som kan gi meg et svar på hva jeg bør gjøre? Anonym poster: e94d9b69db2b13125a0346272bcbbff7
@Maja Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Ikkje alle er like interessert i å bli godt kjent og dele ting med kollegaene sine. Har opplevd forskjellig der, uten at eg har hatt noko med nav å gjer. Det jo slik at enkelte kjenner kvarandre frå andre sammenhenger, og har derfor god tone også på jobb. Og når ein har jobba lenge sammen blir ein godt kjent og har meir festlig å snakke om. Og kanskje dei tenker at du ikkje kommer til å vere der så lenge, sia du er utplassert? Trur ikkje du skal tenke så mykje over det, eller fokusere på at du er der via nav. Bare oppfør deg naturlig, ver hyggelig og delta i samtaler når det faller naturlig.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #3 Skrevet 20. mars 2013 Jeg synes jeg oppfører meg naturlig og er hyggelig. Det som et problemet mitt er at det er sånn på HVER ENESTE arbeidsplass jeg jobber.................men takk for svar Anonym poster: e94d9b69db2b13125a0346272bcbbff7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 Det er akkurat som at jeg føler alle har nok med venner som det er, de trenger ikke en til. Synes det er vanskelig å som ny komme inn i en sammensveiset gjeng og du ikke finner din plass Anonym poster: e94d9b69db2b13125a0346272bcbbff7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 Kjenner meg godt igjen. Tror ikke det er vanlig å føle at man passer inn når man kommer via nav egentlig. Anonym poster: 11e8d3edabc0f99b8cd8c0c4366ccdb3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #6 Skrevet 21. mars 2013 Haha..jaja:) Her var det ikke mye oppmuntrende ord å få. Men ja dere har vel rett.. Anonym poster: e94d9b69db2b13125a0346272bcbbff7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #7 Skrevet 21. mars 2013 Kanskje du skal slutte å fokusere så mye på det, og la det komme naturlig hvis det kommer? Man merker fort hvis noen prøver for hardt, og da blir man gjerne litt skeptisk... Respekter de som ikke virker som om de er interesserte i å snakke om privatliv på jobb, og snakk med de som vil snakke? Jeg hadde litt samme problemet som deg, og det tok litt tid før jeg skjønte at ting ikke var sånn. Veldig mange liker å skille mellom jobb og privatliv, uten at det er noe personlig mot deg. Prøv å fokusere på å bli kjent med mennesker på andre måter enn via jobb? Anonym poster: fbbfd4a4430914ffb0d45edc24591002
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #8 Skrevet 21. mars 2013 Men hvordan vet egentlig kollegaene at man jobber via nav? Jeg har ikke jobbet via nav selv, eller jobbet sammen med folk som har gjort det (tror jeg), men jeg skkjønner liksom ikke hvordan og hvorfor alle på arbeidsplassen din skal vite om det.. Anonym poster: 7483cd917861575c01c190aebf59330b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå