Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser mye rart her på forumet og hører mye merkelige historier fra venner og andre. Selv har jeg funnet ut at jeg har blitt sveket på det groveste av noen jeg stolte 100 % på.

Det er så mye utroskap for tiden, så mye løgner og bedrageri, at man mister jo totalt troen på at det finnes ekte kjærlighet der ute. Og ekte vennskap.

Hva er det med folk for tiden? Kjeder folk seg seg utrolig at de må være stygge med folk som er glad i dem for å føle spenning i hverdagen? Hva gir det folk å gå bak ryggen til andre for å "bedre" sin egen situasjon?

Synes folk bare blir verre og verre.

Orker ikke utdype noe. Måtte bare få ut litt frustrasjon.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kalkunkrøll
Skrevet (endret)

Du misforstår hvis du tror troskap hander om å være stygg mot noen. Folk er utro for å ha det deilig. Tror det er vitig å være realistisk. Monogami er ikke noe vi er ment for.

Endret av Kalkunkrøll
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vi har det for bra egentlig! Vi har det så godt på alle måter her i landet at vi har blitt så egoistiske at man velger selvrealisering til det ytterste.

Anonym poster: e8a1b91cd2e30ddb7f5861b2c05b4ff6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror en god del er utro for å føle at de har overtaket, deres måte å ikke investere alt på så de ikke er den som blir såret.

Noen tror alt handler om en bestemt følelse, og glemmer alle de viktigste ingrediensene i et godt forhold.

Anonym poster: b62e966fb5ccb8598f0bd9258a73fc2e

• Liker 2
Skrevet

Dessuten er det vel ikke her at folk skriver om de gode forholdene, de gode venneskapene etc. Elendigheten har en tendens til å hope seg opp her.

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig å føle avsky for svake og stakkarslige. Tror det er noe som ligger i oss, på samme måte som hos dyr.

Anonym poster: 6d59b339d927a3135327a659f4a992f5

Gjest pærecider
Skrevet

Jeg tror at det rett og slett er egoisme, man fokuserer mer på seg selv og egen nytelse, ikke på de konsekvensene det får for andre rundt dem. Og så blir jo den tendensen heiet mer og mer fram i samfunnet. Som 'because you're worth it', følg hjertet ditt, du skal ha det fordi du fortjener det, og så videre. Jeg tror at slike signaler 'hjernevasker' folk og dermed endrer de adferd til å bli mer og mer egoistisk, og attpåtil kan man forsvare seg og egne handlinger med slike fraser som jeg nevnte over.

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig å føle avsky for svake og stakkarslige. Tror det er noe som ligger i oss, på samme måte som hos dyr.

Anonym poster: 6d59b339d927a3135327a659f4a992f5

Nei, det er ikke vanlig for andre enn de med høy grad av antisosialitet, narsissisme eller machiavellianisme.

Anonym poster: b62e966fb5ccb8598f0bd9258a73fc2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...