Gå til innhold

Til alle sushielskere

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har prøvd ut veldig mange av Oslos sushisteder, og synes stort sett alltid at jeg finner noe jeg liker. Men for noen dager siden var jeg og en venninne på Nodee på Majorstuen. Hun spiste sashimi satt sammen av kokken, mens jeg plukket forskjellige fiskebiter fra menyen. Vi spiste alt fra laks og tunfisk til kveite, makiruller, japansk akkar, østers, flyvefiskrogn og andre ting vi ikke vet navnet på. Felles for alt sammen var at det smakte vondt! Det føltes som om fisken ikke var fersk. Ponzusausen smakte oppkast (sorry!) og - ja, i det hele tatt. Det var ingen god opplevelse. Dyrt ble det også, 840 kr for oss to. Og vi drakk verken vin eller spiste dessert.

Det kan jo være at kokken hadde en dårlig dag altså, men jeg kan allikevel ikke annet enn å fraråde andre denne restauranten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK, takk for advarselen :-)

MEN, når det var SÅ ille som du beskriver, hvorfor smakte du på alt da? Og BETALTE???? (hadde jeg aldri gjort!)

Gjest gjest1
Skrevet

Nei, du kan så si. Jeg tipset til og med... :roll: Jeg smakte på alt på min tallerken (kunne jo være at noe var godt). Jeg er usikker på om venninnen min smakte på alt, eller om hun ga opp underveis. Hun gav i hvert fall opp østersen - den var ikke engang løsnet fra muskelen. Men vi ble rimelig grønne i ansiktet etterhvert - og var kjapt ute derifra.

Skrevet

¨Så rart!Nodee er min favoritt restaurant!!!Har spist sushi der og alt!Det skal jeg være en av de hotteste nye restaurantene på vestkanten om dagen.......Og alle jeg kjenner som har vært der sier det er god mat der.

Skrevet

Var godt vi gikk på East (eller hva den nå heter) rett ved siden av her forleden - valget sto mellom de to.

Nå er jeg ikke veldig erfaren på Sushifronten men den beste sushien og desidert det beste utvalget har jeg fått på den sushi-sjappe i rundjkøringen ved Bislett. Den het vel East før den også - nå Sushi & Noodels - eller er det Intermezzo ..... hvertfall er den GOD.

Var på den NamKang i Torggt. - der var risen halvVARM og det smakte ikke spes. godt. Gadd/turte/ville selvfølgelig ikke klage - var jo ikke sikker på om det var uriktig , men den skal vel være kald ?

Gjest gjest1
Skrevet

Jens: Jepp, det er veldig rart. Nodee har liksom blitt hauset opp litt som en slags "Alex arvtager". Men jeg synes ikke de kan sammenlignes, bortsett fra på pris. Jeg ble skikkelig skuffet.

Punky B: Jeg har en sushibok, hvor det står at risen helst skal lages dagen i forveien, og oppbevares i en skål med et kjøkkenhåndkle over. Slik sett bør jo ikke risen være varm... Men det kan jo være at noen mener varm ris er riktig. Ikke vet jeg!

Skrevet
Nei' date=' du kan så si. Jeg tipset til og med... :roll: .[/quote']

Akkurat: :roll:

At østersen ikke var løsnet fra skallet er jo i og for seg et mindre problem. Kunne fint tilgitt dem det, om maten var god og råvarene friske.

Dette høres jo ikke bra ut. Jeg hadde aldri, aldri, aldri betalt! og ihvertfall ikke TIPSET...

Forøvrig så har jeg også hørt mye bra om Noodee. Har aldri spist der selv, men den har jo fått god kritikk i avisene b.l.a

Skal forresten spise sushi i dag. Men den lager vi selv...;-)

Skrevet

Skal forresten spise sushi i dag. Men den lager vi selv...;-)

Høres spennende ut !

Men .....

Hvordan gjør dere det da ? Hva slags sushi lager dere ? Og hvor kjøper dere ind. ?

Gjest gjest1
Skrevet

Punky B: Du spurte Lula, men jeg svarer endog. Jeg kjøper ris, tang, wasabi, riseddik, soya og sånne bambusmatter på Centra og Ultra. Jeg tror også jeg har sett det på Ica. Fisk og syltet ingefær har jeg kjøpt på Smartclub. Der får du kjøpt pene lakseskiver og tunfiskskiver som er veldig enkle å skjære til pene sushibiter. Du kan jo også kjøpe frosne kamskjell som du kan bruke. Jeg vet ikke om det er riktig måte å gjøre det på, men jeg har fryst fisken noen dager før bruk. Mener nemlig å ha lest at det er et krav for sushirestauranter i Norge, og tenker derfor at det sikkert har en hensikt med tanke på bakterier etc.

Det finnes endel sushikokebøker i bokhandelen, og der er det massevis av gode oppskrifter på alle mulige slags makiruller, japansk omelett, sashimi og sushi. Det er jo bare å kaste seg uti det! :wink:

Skrevet

Det finnes endel sushikokebøker i bokhandelen, og der er det massevis av gode oppskrifter på alle mulige slags makiruller, japansk omelett, sashimi og sushi. Det er jo bare å kaste seg uti det! :wink:

Har du en bok og anbefale?

Gjest gjest1
Skrevet
Har du en bok og anbefale?

Skal vi se... Jeg har én bok, og den synes jeg er bra. Den heter Sushi, og er skrevet av Kimiko Barber og Hiroki Takemura. Den er fra Damm.

Skrevet
men jeg kan allikevel ikke annet enn å fraråde andre denne restauranten.

HELT enig! :Nikke: (Men det er sikkert fordi jeg er venninnen som Matahari spiste sammen med :ler: ) Nodee kan ikke anbefales - en (sushi)restaurant som ikke serverer fersk mat bør ikke besøkes flere ganger. Jeg er forøvrig "altetende" og veldig glad i sushi, men andre steder Oslo byr på mye bedre sushi til MYE lavere priser!

Skrevet

Merkelig - hver gang jeg ser overskriften på denne tråden, ja så leser jeg

"Til alle superelskere" :oops: :sjarmor:

*rister på hodet og forlater åstedet........*

Skrevet

"Til alle superelskere"   :oops:  :sjarmor:  

En liten anelse av dysleksi... :ler:

Skrevet

"Til alle superelskere"   :oops:  :sjarmor:  

Helt grei kobling "usikker"! Sushi er mat for superelskere! :wink:

• 3 år senere...
Gjest Mammamannen
Skrevet

Jeg har spist flere ganger på Noodee og Alex Sushi, begge leverer godsaker hver gang jeg har vært der. Jeg er veldig glad i sjømat og jeg prøver stort sett alt som er nytt, men jeg liker ikke alt jeg blir servert, Ikke alt smaker slik jeg synes det burde smake, men jeg har aldri opplevd råvarene som uferske på noen av stedene. Minner meg litt om Victors og Xhir Lo (staver sikkert dette feil) - henholdsvis Oslo Sandaker og Oslo Grensen.

Gjest Gjest
Skrevet

Vil bare anbefale Nippon som ligger i nærheten av rådhuset. Bra kvalitet på maten og anretter maten på veldig autentisk måte (dvs at det er gjort med litt mer omhu enn man av og til ser på en del steder). For god og billig sushi og annen asiatisk mat kan jeg forøvrig anbefale videosjappa på hjørnet av olaf ryes plass;)

Skrevet

Det er jo år og dag siden trådstartet skrev dette, men jeg vil bare si at jeg har aldri opplevd bedre sushi enn den jeg får på Nodee. Den overgår rett og slett alt annet!

Skrevet
Det er jo år og dag siden trådstartet skrev dette, men jeg vil bare si at jeg har aldri opplevd bedre sushi enn den jeg får på Nodee. Den overgår rett og slett alt annet!

Har ikke vært der veldig mye selv men noe ganger og har også bare gode erfaringer med sushi op Nodee.

En annen jeg kan anbefale er den som ligger i rundkjøringa ved Bislettv - tror den heter Intermzzo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...