Gå til innhold

Styrketrening for jenter/ nybegynner program og tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en tobarnsmor på 25 år som ønsker å starte med styrketrening :)

Jeg er forsåvidt ganske slank, men 2 svangerskap gjør sitt :P

Jeg har overhode INGEN erfaring med noe som helst innenfor styrke eller trening generelt. Det jeg vil gjøre er å trene meg så stram som en svangerskaps-kropp kan tillate :) Har ingenting i mot litt muskler, men syns det er mindre pent med tydelige muskler på overarmene. Jeg vil ha hovedfokus på mage, rumpe og lår ( jente-klisje), men veltrente legger og stramme armer er ikke å forakte :P Jeg tar gjerne i mot tips og programmer for nybegynnere. Det er kanskje lurest å starte med en PT, men vil se hva folk anbefaler etter erfaringer, så får heller PT vise hvordan øvelsene skal utføres :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler at du får en veiledningstime eller PT-time for å lære øvelser. Si at du vil basere treningen på baseøvelser.

Jeg anbefaler deg å lære litt treningsteori. Bor du i nærheten av en stor by?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan anbefale stronglifts 5x5! Har akkurat begynt å bruke programmet selv, og det fungerer kjempefint. Få øvelser, men dekker hele kroppen. Kommer med en app til iphone som du har med på trening, og som viser hvilken øvelse du skal ta og hvor tungt. Og man løfter tungt, og tar bare 5 sett med 5 reps for hver øvelse. Øvelsene er: Knebøy, markløft, militærpress, benkpress, og barbell row (vet ikke hva det norske navnet er på den). Effektive øvelser som involverer hele kroppen og trener mange muskler på en gang!

Merker jeg er sterkere allerede, etter bare 3 uker. Jeg er over 30 og har aldri trent før, så skikkelig dårlig form. Men dette er gøy, og enkelt! Pluss det tar ikke lang tid heller.

Nettsiden er www.stronglifts.com. Den ser skikkelig dårlig ut med masse tekst, men bare se videoen og skaff deg appen :)

Og ikke vær redd for å bli for stor, det kommer du ikke til å bli med mindre du begynner med profesjonell trening og/eller doping ;) Vi jenter har ikke så mye testosteron, så vi bygger ikke så store muskler som menn :)

Anonym poster: 22fa3812ef0dcd991b9709dc84f074d6

• Liker 1
Skrevet

Jeg anbefaler at du får en veiledningstime eller PT-time for å lære øvelser. Si at du vil basere treningen på baseøvelser.

Jeg anbefaler deg å lære litt treningsteori. Bor du i nærheten av en stor by?

Jeg bor et stykke unna storby, men har alt rundt meg . Treningsstudio ligger 5 min spasering fra meg :)

Skrevet

Jeg kan anbefale stronglifts 5x5! Har akkurat begynt å bruke programmet selv, og det fungerer kjempefint. Få øvelser, men dekker hele kroppen. Kommer med en app til iphone som du har med på trening, og som viser hvilken øvelse du skal ta og hvor tungt. Og man løfter tungt, og tar bare 5 sett med 5 reps for hver øvelse. Øvelsene er: Knebøy, markløft, militærpress, benkpress, og barbell row (vet ikke hva det norske navnet er på den). Effektive øvelser som involverer hele kroppen og trener mange muskler på en gang!

Merker jeg er sterkere allerede, etter bare 3 uker. Jeg er over 30 og har aldri trent før, så skikkelig dårlig form. Men dette er gøy, og enkelt! Pluss det tar ikke lang tid heller.

Nettsiden er www.stronglifts.com. Den ser skikkelig dårlig ut med masse tekst, men bare se videoen og skaff deg appen :)

Og ikke vær redd for å bli for stor, det kommer du ikke til å bli med mindre du begynner med profesjonell trening og/eller doping ;) Vi jenter har ikke så mye testosteron, så vi bygger ikke så store muskler som menn :)

Anonym poster: 22fa3812ef0dcd991b9709dc84f074d6

Takk, jeg fant ikke appen til android :/ Men skal ta en titt innom siden deres. Tusen takk!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler Silje Mariela sitt treningsprogram "Fat Attack 2013". Det er kjempebra og man får veldig bra resultater hvis man følger opplegget strikt! :)

Du bør ta kontakt med en PT som kan vise deg riktig teknikk på diverse øvelser, for på dette programmet så er det stort sett kun baseøvelser med frivekter som gjelder. Ikke noen treningsmaskiner.

http://siljemariela.com/sexy-kropp-2013-up-for-it/

Det er fire styrkeøkter i uka over 12 uker. Du får komplett treningsprogram og kostholdsprogram.

Jeg har kommet til uke 6 nå og ser store forandringer allerede. Jeg har personlig trener som jeg trener med til hver økt, men det er dyrt da jeg skal ha rundt 60 timer, men det er jo en invistering i helsa. :)

Det er også en egen støttegruppe på facebook for jentene som følger Fat Attack der vi deler erfaringer, tips og råd. :)

Anonym poster: b2dabded82034dc2fffe5f5a08ab939f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...