Gå til innhold

Kan ikke tro at hun sa det......

Anbefalte innlegg

Gjest Chloe
Skrevet

Min venninne vet at jeg har prøvd å få barn en lang stund og nå har jeg sendt søknad om IVF. Jeg søkte privat ettersom jeg håper at det vil forkorte ventetiden og at jeg vil få bedre oppfølging. Så spør hun meg hva det koster også forteller jeg hva vi forventer at det kommer til å koste.

Så sier hun: Skjønner ikke at du gidder å betale så mye for å bli gravid, tenk om det ikke går!

Jeg ble så paff. Visste ikke hva jeg skulle si. Herregud, bare fordi hun kan få barn uten hjelp så betyr ikke det at vi gir opp fordi det koster penger. Det er faktisk bare snakk om penger, så viktig er det virkelig ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres veldig umoden ut. For noen så er det tydligvis vannskelig å sette seg inn i andres situasjon. Jeg ønsker deg masse lykke til og hvis denne ivf ikke funker så betyr det ikke at du aldri kan bli gravid. Vet om et par som prøvde ivf 3 ganger og ingen av gangene ble damen gravid,etter en stund ble hun gravid naturlig,

AnonymBruker
Skrevet

Gi blaffen i henne, og bruk dette som trening mtp alle andre merkelige kommentarer du kan komme til å få fra folk som ikke forstår hvordan det er å være ufrivillig barnløs.

Anonym poster: 2fbb5dc9f67f94deebc95bceb61b5b3d

Skrevet

Alt folk lirker ut av seg... prøv å ikke bry deg om det! Lykke lykke til med det dere skal gjennom :)

• Liker 1
Gjest Trolletrine
Skrevet

Viser bare hvor uvitende hun er om din situasjon. Bare overse det- hun mener garantert ikke noe vondt med det, og MASSE lykke til !!!:-)

Gjest Chloe
Skrevet

Tusen takk for svar og støtte. Trodde kanskje jeg overreagerte fordi dette er sårt for meg..

Skrevet

Mange dumme folk omkring. En bekjent av meg fikk kommentar på hvorfor i all verden han gadd bruke penger på advokat i barnefordelingstvist, moren kunne få dem så sparte han de kronene..

• Liker 1
Skrevet

Gi blaffen i henne, og bruk dette som trening mtp alle andre merkelige kommentarer du kan komme til å få fra folk som ikke forstår hvordan det er å være ufrivillig barnløs.

Anonym poster: 2fbb5dc9f67f94deebc95bceb61b5b3d

Vil heller si at sånne kommentarer har med takt og tone å gjøre. Noen skjønner bare ikke når de skal være støttende og når det er lov til å komme med kritiske bemerkninger. Har ei sånn "venninne" selv, totalt mangel på sosiale antenner.
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ingen menneskerett å få barn,avogtil må mennesker godta at dem ikke kan få barn. Ja det er vanskelig vis man ønsker barn veldig sterkt. Biologien bør ikke tukles med,nei jeg er ikke religiøs!

Jeg tror at all genmanipulering av mat,kosthold og klima har mye å si for fruktbarheten.

Vi må tenke på dette,uten fruktbarhet vil ikke menneskeheten komme videre. Men uten om dette har det også før i verden vert par som ikke kan bli gravid.

Slik det er blitt nå er det uansett skremmedne at over 40 % av befolkningen har problemer med å bli gravide!!

Løsningen er ikke flere fruktbarhets klinikker.

Tenk på dette neste gang dere handler store flotte tomater i butikken,det er faktisk ikke naturlig!

Anbefaler alle å besøke økologiske butikker i ny og ne,dette gir inspirasjon og refleksjon!

Gjest Chloe
Skrevet

Det er ingen menneskerett å få barn,avogtil må mennesker godta at dem ikke kan få barn. Ja det er vanskelig vis man ønsker barn veldig sterkt. Biologien bør ikke tukles med,nei jeg er ikke religiøs!

Jeg tror at all genmanipulering av mat,kosthold og klima har mye å si for fruktbarheten.

Vi må tenke på dette,uten fruktbarhet vil ikke menneskeheten komme videre. Men uten om dette har det også før i verden vert par som ikke kan bli gravid.

Slik det er blitt nå er det uansett skremmedne at over 40 % av befolkningen har problemer med å bli gravide!!

Tenk på dette neste gang dere handler store flotte tomater i butikken,det er faktisk ikke naturlig!

Anbefaler alle å besøke økologiske butikker i ny og ne,dette gir inspirasjon og refleksjon!

Jeg er fullt klar over at det ikke er en selvfølge å få barn. Og vær så snill ikke sammenlign prøverør med genmodifiserte tomater.

Jeg mener faktisk at jeg har masse kjærlighet, omsorg og trygghet å tilby et barn og jeg ønsker meg barn. Og har derfor valgt å søke om prøverør.

AnonymBruker
Skrevet

Det var kanskje ikke det mest fintfølende svaret å komme med til en som er i en såpass sår situasjon som TS...? Jeg mener ikke at dét ikke bør debatteres, men debatt hører ikke hjemme i denne tråden. :fy_fy:

Anonym poster: 5f950ed73fb63ca50fbfbfbfc54eaed0

• Liker 2
Skrevet

Veldig korttenkt kommentar. Er ikke sikkert hun mente det vondt, men skjønner det er en sårende kommentar å få.

Lykke til med ivf håper det klaffer for dere :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er fullt klar over at det ikke er en selvfølge å få barn. Og vær så snill ikke sammenlign prøverør med genmodifiserte tomater.

Jeg mener faktisk at jeg har masse kjærlighet, omsorg og trygghet å tilby et barn og jeg ønsker meg barn. Og har derfor valgt å søke om prøverør.

Jeg tviler ikke på at du har masse kjærlighet å gi,men det kan desverre ikke gi deg barn.

Prøverør samenlignes ikke med tomater som er genmodifisert,men det å tukle med maten vår er en årsak til at mange ikke kan få barn! Dette bør kansje ikke diskuteres på denne tråden,men det er en viktig diskusjon.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns folk her overreagerer, det er jo ikke slik at hun har forrådt venninna si. Jeg tror ikke hun mente å være frekk, det var vel bare en kommentar som glapp ut av henne. Folk er så altfor hårsåre...

Anonym poster: 376d4d669e54cec49c1d92b7dbc218b8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...