Gå til innhold

Blodgivning

Anbefalte innlegg

Gjest Jente 20
Skrevet

Hei. Jeg har nettopp registrert meg som blodgiver, og har min første tapping om tre måneder. Da jeg registrerte meg, hadde jeg ikke vært sammen med noen på 8 måneder. En uke etterpå derimot, hadde jeg sex med samme personen igjen. Gjelder den regelen om 6 måneders karantene, selv om det ikke er en "ny" partner. Jeg kan jo ikke med sikkerhet vite at han ikke har vært sammen med noen andre i denne tidsperioden, men det kan vel strengt tatt ingen med fast partner heller..

AnonymBruker
Skrevet

Ja den gjelder. Blodbanken er ikke der for at du skal teste hvor mye du slipper unna med. De kan ikke vite om jeg har tatt en ny tattoo de siste månedene heller, men de stoler på at folk er ærlige. Du kan ikke gi blod i karantene tiden.

Vær så snill å respekter reglene de har og ikke prøv å finne "smutthull".

Anonym poster: 4798eed6216af5e37955e25ec50e8a4a

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil si den gjelder, men dette kan du drøfte med de i blodbanken også. Du skal ha en kort samtale med dem om skjemaet du fyller ut. :)

• Liker 1
Skrevet

Ville du mottatt blodet til en person i din situasjon?

Skrevet

Når du kommer til tapping får du et spørreskjema og det må du fylle ut. De spør bl.a om du har hatt sexpartnere innen en viss tid. Svar helt ærlig. Blodet du tapper vil bli testet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...