AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Nå er jeg drittlei venninner som skryter. Det verste er de som bare skal "nevne" ting i forbifarten som på alle måter er skryt. F.eks har jeg en venninne som ALLTID må skryte hvis jeg har en dårlig dag og klager litt over ulike ting. Meg: Åhh. Det er så kjipt at jeg må jobbe hele påsken. Kunne virkelig trengt en ferie nå. Venninne: Det er sååååå deilig å ha fri i påsken! Den skal nytes på fjellet med samboer. Får i tillegg betalt for å ha fri, det er SÅ digg. Kan liksom nyte ferien ekstra da. SKJØNNER ikke folk at de ikke gjør ting bedre på den måten?! Sånn er hu i mange situasjoner! Skal liksom alltid informere om at hun har det SÅ bra hvis andre ikke har det. Er det mulig. En annen venninne er også en skikkelig skrytepave. Hun legger ut om hvor mye penger hun får av foreldre/besteforeldre og at hun er så vant med å være på ferier og utelandsturer flere ganger i året osv osv. Er veldig interessert i å legge ut om hvor velstående hun er. Jeg blir KVALM! Hva er det med folk egentlig? Anonym poster: d8c256c6dead1f5cd279dbc9ab93e898
Musken Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Hm, skjønner at det er veldig irriterende for deg når venninnene dine holder på slik. Det første som slår med er at venninnene dine enten - ikke tenker over det, men er generelt litt selvsentrerte og interesserte i å snakke om seg selv (alle er jo det til en viss grad, men de fleste lytter jo til vennene sine når de forteller saker og ting, uten å drive temaet over på seg) - eller så kan de ha et bekreftelsesbehov, eventuelt et slags behov for å "heve" seg over folk i kjipere situasjoner. Det kan kanskje skyldes usikkerhet og lav selvfølelse? Er du forresten en person som klager og sutrer mye? Jeg har en venninne som hele tiden forteller hvor kjipt alt er, og hvor synd det er på henne. Jeg har merket meg at noen av de andre venninnene mine da reagerer med å begynne å snakke om positive ting (tenker f.eks. at dette er relevant i fobrindelse med påskeeksempelet i HI). Hm. Du kan jo ta det opp med venninnene dine da (selv om jeg ser det er litt vanskelig).. Du får skrive en anonym lapp
Gjest Mariah Skrevet 20. mars 2013 #3 Skrevet 20. mars 2013 Arg, kan ikke fordra sånne mennesker. Ikke det at jeg bryr meg om det de skryter av, men det er så utrolig pinlig for dem. Neste gang hun begynner ville jeg forklart hvordan det funker for deg. Si at du synes hun skryter, og at du opplever oppførselen hennes som irriterende. Hadde ei venninne som turet fram på samme måte, og hun visste rett og slett ikke at oppførselen hennes var irriterende. Tror det hadde blitt så vanlig for henne. Etter at jeg bestemt, men vennlig ga beskjed, har jeg ikke hørt så mye mer. Hun kan falle tilbake i gamle takter noen ganger, men da ser hun det selv. Hun har takket meg for at jeg ga beskjed, som hun sa; hun vil jo ikke virke uspiselig for andre
Gjest pærecider Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 Mange tenker kanskje ikke over det, som noen sier over her, folk er gjerne selvsentrerte og noen i større grad enn andre. Har flere venninner som er sånn, og selv har jeg valgt å overse det, fordi de er greie venner ellers, og jeg gleder jo meg over ting som går bra for dem, på samme måte som de gleder seg på mine vegne (håper jeg, da, hehe) Men er det blitt uspiselig, så kan du ta det opp med den det gjelder. Bedre å ta ting opp enn å gå rundt og irritere seg over det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå