Gå til innhold

Slankes ikke på magen (?!)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått opp 7 kg det siste året, og har nå begynt på en diett som består av 1400 kcal pr dag. Dette er over en liten periode, og jeg gikk ned 7 kg på denne måten sammen med trening (kun cardio) sist. Da fikk jeg stram mage og stram rumpe. Denne gangen er armene tynne, beina tynne, men magen er blubbete, og ser faktisk større ut nå enn før??

Hva skyldes dette? Hvordan kan jeg få minske magefettet?

Anonym poster: bbca51d2eb19f69b66075da28212f9a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en spesiell diett?

Magen din ser nok bare større ut fordi alt annet har blitt mindre :P

Alkohol og sukker påvirker fettlagrene på magen , så minsk inntaket av det og få i deg gode fettsyrer.

Ellers er det kardio kardio kardio som må til for å redusere fett på kroppen.

Skrevet

Styrketrening former kroppen din og gir deg muskler under huden. Det er sånn du blir stram, får fin fasong og øker hvileforbrenningen din. Kardio bare bryter ned, og om du ligger i kaloriunderskudd vil kardio spise muskler.

Gjest *Maja*
Skrevet

Høres ut som skjevfordeling mellom muskler og fett. Begynn å trene styrke. Da vil du raskt se forskjell med at du blir strammere og mer definert.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problem.. Jeg har normal vekt, har slanket meg ned til 59kg (166cm), og jeg har brede hofter og skuldre. Nå har jeg blitt så tynn at ribbeina har blitt veldig tydelige, men jeg har fortsatt en "pute" på magen. Jeg er redd for å gå ned mer hvis ribbeina vil stikke enda mer ut, og jeg er redd for at hvis jeg trener masse magestyrke vil jeg bare se tykkere ut, når magemusklene under fettet blir større. Jeg jogger, trener kickboksing sykler litt og trener litt styrke.

Anonym poster: 3a32a650222a0a98a51b64aa165c7f10

Skrevet

Du er redd for å få så voldsom sixpack at du ser feit ut? Det er jo nettopp det du unngår ved å ha muskler på kroppen, og du blir ikke diger over natta. Sånn "ops!, der var det jaggu Arnold over skuldrene... og sjekk den magen!"

Med en muskuløs overkropp så ser du jo mye strammere og finere ut, og du kan ikke slanke bort hele magen uten å trene kjernemuskulatur og ha noe å vise frem. Når fettet blir borte er det musklenes tur til å synes, og har du ingenting ser du jo bare radmager ut...

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg skjønner jeg ikke blir diger, da, jeg vet at det skal målrettet styrketrening og spising til over flere år før man blir veldig muskuløs. Jeg bare skjønner ikke hvordan jeg skal få bort "puta" på magen når jeg ikke vil slanke meg mer fordi jeg er så tynn ellers. Det er nettopp det at jeg ikke vil bli radmager. Siden det ikke går an å punktslanke magen vil jo det si at jeg må bli enda tynnere over det hele for å få vekk den mageputa, og det vil jeg ikke.

Anonym poster: 3a32a650222a0a98a51b64aa165c7f10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...