Gå til innhold

Toastmaster

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som ikke har toastmaster? Vi har ikke, ser ikke noe poeng i det, men er samtidig litt usikker.

Er det nødvendig å ha toastmaster?

Anonym poster: 6dff7e5f0c89031f936e97f0a01f7299

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss blir det ikke nødvendig. Derfor velger vi å ikke ha det, selv om det sikkert ikke hadde gjort noe å ha en heller. :)

Gjest Adriane
Skrevet

Der var vi også usikre. Antakelig er det ikke kjempenødvendig, men samtidig kan det være kjekt å ha en som "holder litt i trådene" underveis allikevel. Så vi valgte å ha; men hvor mye han får å gjøre er en helt annen sak :)

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt hva toastmasteren skulle gjort. Hva bruker man toastmasteren egentlig til? :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt hva toastmasteren skulle gjort. Hva bruker man toastmasteren egentlig til? :fnise:

jeg skjønner ikke helt hva som var morsomt, men ok...

annonsere/informere om neste rett (særlig om man ikke har printet meny)

ønske velkommen

introdusere talere

passe på at talene kommer i riktig rekkefølge

passe på tidsplan (retter ut til riktig tid, at talerne ikke prater for lenge etc)

informere om div nyttig (fortelle når det er pause, hvor toalettene er, annet kjekt)

gjerne være litt underholdende

Kort sagt: holde styr på ting slik at brudeparet slipper å tenke på enda en ting. Og gjerne bidra til at middagen blir morsomt og avslappet.

Anonym poster: 9de4dad5d269a6074b4be9d78e567947

Gjest lisha
Skrevet

vi prøvde å få tak i toastmaster, men her er ikke så mange å velge i, her vi bor..

så vi skal ikke ha! Når man ikke får tak i, så ordner vi det selv :) (eller jeg kommer til å ha styringen, for det faller fint for meg! og så kommer forloverne våres til å bli kontaktpersoner under selve middagen, så gjestene kan spørre de om det er noe de lurer på..)

men der vi leier, hun "sjefen" der, hun har stålkontroll, etter hva jeg har hørt fra andre, så er hun flink til å få alt til å gå skinner, så lenge hun har en god kjøreplan å gå etter :)

AnonymBruker
Skrevet

annonsere/informere om neste rett (særlig om man ikke har printet meny)

Føler ikke at det er nødvendig å annonsere maten, de får vente til maten står foran dem og se.

ønske velkommen

Det ønsker vi å gjøre selv, er jo vi som har invitert

introdusere talere

Blir bare en tale og det er fra forloverne mine. De taler når det passer best

passe på tidsplan (retter ut til riktig tid, at talerne ikke prater for lenge etc)

Har ingen tidsplan.

informere om div nyttig (fortelle når det er pause, hvor toalettene er, annet kjekt)

Her kunne det kanskje vært nyttig å ha toastmaster, men regner med det går seg til.

gjerne være litt underholdende

Synes ikke det er nødvendig.

Kort sagt: holde styr på ting slik at brudeparet slipper å tenke på enda en ting. Og gjerne bidra til at middagen blir morsomt og avslappet.

Alkoholen sørger for at det blir morsomt og avslappet ;)

Skrevet

Vi har en bare for å ha en ansvarlig på en måte, tror ikke det blir mye taler osv, men greit med en sjef for dagen.

Skrevet

vi skulle ha, men han vi spurte ble syk, så syk at han ikke kan ta sjansen på jobben.

derfor velger vi å ikke ha, vi gjør jobben selv. vi skal ikke ha middag i det evige lange, og det er under førti gjester, så det går fint tenker vi :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror du vi snakker om en smørbrødgrill eller, siden du fniser? Skjønte ikke greia jeg...

Toastmasteren holder i trådene, enkelt og greit. Hvis man som brudepar ikke har noe imot å hele tiden måtte sitte på nåler og følge med på alt under middagen er det jo greit, men hvis man har et ønske om å slappe av selv, så er det greit å overlate det ansvaret til noen andre. Som den over meg sier, en sjef for dagen. Kjekt å slippe det selv, vel?

Lisha: tror ikke det er vanlig å leie inn toastmaster, men å spørre en av gjestene om de kan tenke seg å påta seg rollen?

Anonym poster: ca7f769f2a5fd7addf403462e41c58fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror du vi snakker om en smørbrødgrill eller, siden du fniser? Skjønte ikke greia jeg...

Toastmasteren holder i trådene, enkelt og greit. Hvis man som brudepar ikke har noe imot å hele tiden måtte sitte på nåler og følge med på alt under middagen er det jo greit, men hvis man har et ønske om å slappe av selv, så er det greit å overlate det ansvaret til noen andre. Som den over meg sier, en sjef for dagen. Kjekt å slippe det selv, vel?

Lisha: tror ikke det er vanlig å leie inn toastmaster, men å spørre en av gjestene om de kan tenke seg å påta seg rollen?

Anonym poster: ca7f769f2a5fd7addf403462e41c58fa

Fniste fordi jeg følte meg uvitende. Var det et problem?

Tror ikke det blir noe å følge med på, så da går det nok greit uten :)

Skrevet

Vi skal ha et nært familiemedlem som toastmaster. Vedkommende synes det var veldig fint å bli spurt og synes det er stas å få jobben, så da er det jo veldig greit. Synes det er fint å ha noen som kan passe litt på og holde orden over taler, tidsbruk o.l.

Skrevet

Tenker vel at vi ikke trenger det, men kan hende jeg spør søs når det nærmer seg, hun har vært toastmaster en drøss ganger. Men siden vi skal ha en uformell middag uten noen forventa taler eller sanger, så har jeg vel tenkt at de som vil si noe bare plinger på glasset liksom. Ønske velkommen osv. har jeg tenkt å gjøre selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...