AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Som jeg gleder meg til hun finner ut ...at han ikke er så dum og uskyldig som han prøver å virke / tror selv han er, og at han er veldig manipulerende, grådig, selvsentrert og opportunistisk ...at det han sa om meg og vårt forhold ikke var sant ...at det ikke var jeg som ga han kjønnssykdommer, men han som pådro seg dem med noen andre, faktisk har jeg aldri hatt en eneste kjønnssykdom, men han har hatt det flere ganger ...at det ikke var han som var usikker på sine følelser for meg, eller "ikke turte gjøre det slutt fordi jeg var så sårbar", men jeg som begynte å sette spørsmålstegn ved hvem han egentlig var, og han som merket han holdt på å miste meg ...hvor opptatt han er av fasade, og hvor mye han gjør for å skjule hvordan han er og rette opp inntrykket ...at han egentlig synes utroskap er helt ok, men er flink til å si det man vil høre ...hvor mye han lyver til han tror det selv, hvor mye han bortforklarer og hvor flink han er til å surre andre rundt lillefingeren ...at han tydeligvis ikke bruker kondom når han er utro (det vet hun allerede), heller ikke med horer ...hvor mange delpersonligheter han har ...hvor mange horer han har hatt sex med i utlandet, og at det også var slik han debuterte seksuelt ...at når hun trodde de var forelsket, holdt han på med andre samtidig. Ja, han fikk tid til det. ...at han sier jeg var den eneste han noensinne har likt, og likevel behandlet han meg som han gjorde ...at jeg ikke brøt sammen av kjærlighetssorg, men for hvem kjæresten min viste seg å være og hvordan han behandler andre ...at det han sier andre sier om han faktisk er sant: Han bryr seg ikke om andre. Aller mest gleder jeg meg til en ny og enkel tredje dame legger seg etter han, som hun gjorde. Så får hun i mellomtiden bare tro at hun er den helt spesielle engelen som forstår han og greide å redde han fra det tvilsomme forholdet med meg, og at grunnen til at han ikke svarer er at han har det travelt på jobb. Hun burde ha skjønt at en som behandler kjæresten sin sånn ikke er helt god, og hun burde ha gjennomskuet alt han sa om forholdet vårt og bedt han ta seg sammen. Dessverre trodde hun hun var spesiell og ble med på et opplegg bak min rygg, og før det kommer en unnskyldning håper jeg hun lærer om disse sidene hans på en måte som svir skikkelig. Skulle ønske jeg var der og kunne se det, så skulle jeg ha uttrykt samme omtanke for henne som hun visstnok gjorde for meg i "kjærlighetssorgen" min. Anonym poster: 0d62aab5dec2a8881111ac0b703bee4c 6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Karma is a bitch Anonym poster: d0bff82996c73f45ec7efcf9ae6651da 5
Alice123 Skrevet 20. mars 2013 #3 Skrevet 20. mars 2013 Jeg forstår ikke hvorfor "den andre kvinnen" blir sammen med mannen når han går fra kona. Han har allerede bevist at det ikke plager han å være utro, HVORFOR skal det være være annerledes med en annen dame? Et langvarig elskerinneforhold er for meg den verste formen for utroskap. Det er noe HELT ANNET med et idiotisk fylleknull, og det å innlede et langvarig forhold med en kvinne og spinne et nett av løgner over en lengre periode. 14
Gjest -A Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 Jeg joiner inn på denne! Sliter med kjærlighetssorg selv, har gjort det slutt og angrer, jeg spør meg jo selv mange ganger hvorfor, og håper at når jeg får det på avstand klarer jeg å se helt klart! Jeg gleder meg til hun finner ut at: - oppmerksomheten, nærheten og kjærligheten han viser ikke er betingelsesløs, men bare dersom hans regler blir fulgt - At han prøver å gjøre henne om til hans "drømmedame" slik han alltid har sett for seg, og at hun aldri noen gang vil kunne leve opp til dette, uansett hvor hardt hun prøver - Hvor dominerende han er - Hvor lite selvkritisk han er, og at det er alle andre sin feil - At han nekter å inngå kompromisser. Han man ikke gjøre slik han vil er det kroken på døra - At han er manilupativ og dømmende, og kjører kjærestene ned i grøfta - At han kjefter og har et sterkt sinne, og han får deg selv til å føle deg som verdens minste lille dritt, fordi han har ikke gjort noe galt og. - At han har et enorm bekreftelsebehov og egentlig ikke har så dårlig samvittighet for dette med utroskap - At han er streng og urimelig - At han har så mye å gi, men bare hvis man aksepterer hans "svake sider" som sjalusi og kontrollbehov Aahhh....Godt å få dette av hjertet! Jeg vet min eks er et fantastisk menneske på mange måter, har mye og gi og er helt herlig. Men han har noen vanskelige sider som han selv nekter å innse. Eller kanskje han innser dette, men syns at det er bare noe andre må akseptere, for det er sånn han er. Håper han finner en jente som virkelig setter ned foten ovenfor han, og sier at dette ikke er greit! Og jeg håper han kan innse disse tingene, og angre på at han lot jenta han virkelig elsker gå, fordi han nektet å innse at han også hadde vært med på å gjøre forholdet vanskelig..
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 Jeg gleder meg til noe mer også, nemlig til hun skjønner at det at han fremstiller det som om at han bryr seg så mye om meg og har forsøkt å være der for meg i den vanskelige tiden, er pisspreik fra ende til annen. Hun skulle ha hørt hva han sier. Vennene mine har blitt rasende og kvalme over det, og det sa jeg til han til slutt i et forsøk på å få han til å forstå hvorfor jeg reagerer på det han sier (det at bare jeg reagerer er tydeligvis ikke nok til å få han til å tenke seg om). Da benyttet han bare anledningen til å påpeke at han er bedre enn meg, fordi han ikke snakket med venner om oss. Som om jeg hadde hatt behov for det om han ikke hadde oppført seg som en kynisk sosiopat Slik er det. Alt handler om han, hvordan han er, hvordan han ser på verden og hvordan han vet bedre enn de fleste. Dagens selvbilde er også ofte et tema. Enten snakker han mye om hvor drittsekk han er, eller så snakker han om hvor uskyldig og misforstått han er, og hvordan alle har feilet han og brukt han. Svevende og arrogant, sjarmerende og barnslig, eller mørk til sinns. Husker ikke hva han mener fra dag til dag, og sier mye selvmotsigende. Kanskje hun er dum nok til å snu det blinde øyet til. TS Anonym poster: 0d62aab5dec2a8881111ac0b703bee4c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #6 Skrevet 20. mars 2013 Han har allerede bevist at det ikke plager han å være utro, HVORFOR skal det være være annerledes med en annen dame? Fordi hun vil tro hun er spesiell. Anonym poster: 0d62aab5dec2a8881111ac0b703bee4c 2
makkapakka Skrevet 20. mars 2013 #7 Skrevet 20. mars 2013 og kanskje blir det ikke slik for henne i det heletatt, det er iallefall surt! 3
Alice123 Skrevet 20. mars 2013 #8 Skrevet 20. mars 2013 Fordi hun vil tro hun er spesiell. Anonym poster: 0d62aab5dec2a8881111ac0b703bee4c Men... men... Arg, jeg forstår jeg ikke på slike dustedamer! 1
Gjest Snuppi Skrevet 20. mars 2013 #9 Skrevet 20. mars 2013 Jeg forstår ikke hvorfor "den andre kvinnen" blir sammen med mannen når han går fra kona. Han har allerede bevist at det ikke plager han å være utro, HVORFOR skal det være være annerledes med en annen dame? Et langvarig elskerinneforhold er for meg den verste formen for utroskap. Det er noe HELT ANNET med et idiotisk fylleknull, og det å innlede et langvarig forhold med en kvinne og spinne et nett av løgner over en lengre periode. De er vel naive og tror at det er ekte kjærlighet.....
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #10 Skrevet 20. mars 2013 og kanskje blir det ikke slik for henne i det heletatt, det er iallefall surt! Det har allerede skjedd mer enn hun vet, så så surt er det ikke. Han har dessuten innrømmet at han har vært slik hele livet, og det tar mer enn en ny dame å forandre seg. Anonym poster: 0d62aab5dec2a8881111ac0b703bee4c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #11 Skrevet 20. mars 2013 Hun burde ha skjønt at en som behandler kjæresten sin sånn ikke er helt god, og hun burde ha gjennomskuet alt han sa om forholdet vårt og bedt han ta seg sammen. Vel, det tok jo tydeligvis særdeles lang tid før du klarte å gjennomskue eksen din, så hvorfor skulle hun gjøre det så mye raskere enn deg Tro meg, jeg har vært i omtrent samme situasjon, og jeg skulle jo også ønske at dama hadde innsett med en gang det jeg hadde brukt et år på å forstå, men jeg vet jo også at han var/er en skrekkelig god manipulatør. Tilslutt forstår jeg ikke hvorfor man ønsker noe slikt på noen andre, for jeg ville faktisk ikke ha utsatt min verste fiende for det jeg gikk gjennom. Anonym poster: d9e3ba3d10e04de8128a80f5082de7e4 6
Gjest -A Skrevet 20. mars 2013 #12 Skrevet 20. mars 2013 Jeg gleder meg til noe mer også, nemlig til hun skjønner at det at han fremstiller det som om at han bryr seg så mye om meg og har forsøkt å være der for meg i den vanskelige tiden, er pisspreik fra ende til annen. Hun skulle ha hørt hva han sier. Vennene mine har blitt rasende og kvalme over det, og det sa jeg til han til slutt i et forsøk på å få han til å forstå hvorfor jeg reagerer på det han sier (det at bare jeg reagerer er tydeligvis ikke nok til å få han til å tenke seg om). Da benyttet han bare anledningen til å påpeke at han er bedre enn meg, fordi han ikke snakket med venner om oss. Som om jeg hadde hatt behov for det om han ikke hadde oppført seg som en kynisk sosiopat Slik er det. Alt handler om han, hvordan han er, hvordan han ser på verden og hvordan han vet bedre enn de fleste. Dagens selvbilde er også ofte et tema. Enten snakker han mye om hvor drittsekk han er, eller så snakker han om hvor uskyldig og misforstått han er, og hvordan alle har feilet han og brukt han. Svevende og arrogant, sjarmerende og barnslig, eller mørk til sinns. Husker ikke hva han mener fra dag til dag, og sier mye selvmotsigende. Kanskje hun er dum nok til å snu det blinde øyet til. TS Anonym poster: 0d62aab5dec2a8881111ac0b703bee4c Mange likhetstrekk med min eks. Han sa til seg selv at han var der for meg og støttet meg alt han kunne. "Hva mer kunne jeg ha gjort??" sa han... Vel, det var jo han som hadde kjørt meg i grøfta i utgangspunktet, så hva med å se litt på det? Han er en dyp og reflektert person tror han. Ja, det er han på mange områder, men han ser bare ikke hvordan han påvirker andre med måten han oppfører seg på! Det er sant det at jeg ville jo ikke utsatt min verste fiende for det jeg var igjennom heller... På en måte håper jeg at han treffer en dame med litt tæl, som får han til å innse de tingene han har gjort, og at han også har gjort noen feil og ikke er så lett! og at han da skal andre for at han ikke så det når han var med meg... Men en kan alltids drømme... Tror ikke en kan få en person til å forandre seg så mye, da han hele tiden føler at han har retten på sin side..
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #13 Skrevet 20. mars 2013 Ikke alle som er så smarte....Eksen min var ikke god i hue. Utro, voldelig og ett skolebok eksempel på sosiopat. Ung å teit som jeg var på det tidspunktet brukte jeg litt tid før jeg stakk fra han. Han prøvde på ett tidspunkt å drepe meg å det var da jeg innså alvoret. Han brukte masse krefter i flere mnd etter bruddet på få meg tilbake. Den nye damen som det viste seg at han hadde fått mens han holdt på med denne tiggingen, ringte meg endag å spurte hvordan han hadde behandlet meg siden han ikke var helt snill å trofast mot henne heller. Jeg var ærlig å fortalte henne alt inkl. den delen hvor han fremdeles prøvde seg å meg og at han var voldelig. Men dama var teit å trodde ikke på meg.....trudde vel bare jeg var en bitter x hun hadde "stjålet" kjæresten fra siden de var på dealeren før jeg gikk i fra han. Ett par år etter ringte hun meg igjen å ville ha meg til å vitne mot han i en rettsak. Han hadde gjort naboen gravid + at hun å deres datter var blitt sendt på krisehjem pga. vold. Karma sier jeg......Ikke alle skjønner helt sitt eget beste engang når det blir servert for dem på ett sølvfat.... Anonym poster: 3a066213dbb2921a9614a25339b444a8 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #14 Skrevet 20. mars 2013 Nå har ikke jeg kjærlighetssorg, men er selvfølgelig forbannet på den forrige idioten jeg holdt litt på med Han har ny kjæreste nå, og jeg gleder meg til hun oppdager at: - Han har emosjonelle problemer (kan fort bli irritert) - Tenner på horete kjendiser/hører på horete musikk - Setter venner foran kjæreste, og fyller huset med besøk og overnattingsgjester slik det passer han. - Er veldig opptatt av å være populær (selv om han ikke er det!) - Han hater barn, og sikkert kommer til å vente i årevis med å få noen - Han har en veldig dårlig kropp, og et generelt dårlig utseende - Han har slitt med å komme over sin første kjæreste, noe alle vet ^^ - Han fester og drikker mye, og oppfører seg som en idiot (jeg var ofte flau over han) - Han elsker jentevenner *Kremt!* - Han har dårlig selvtillit, og kompenserer med å oppføre seg krampeaktig liksom kul.. - Han lyver - Han er frekk og spydig - Har nerdehumor.. - Er uromantisk, og vil heller tilbringe mest tid med vennene (han inviterer aldri damen til å være med) Lykke til, klumpen ;* Spretter sjampanjen jeg når det blir brudd mellom dere Jeg har en bedre mann som har et utseende du kan drømme om. Og vi venter et herlig kjærlighetsbarn sammen <3 Vi skal også gifte oss i utlandet, mens du ennå ikke er klar til å binde deg Enjoy you`re stupid life Anonym poster: 92bf78a65855492ec8a1e16380e90509 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #15 Skrevet 20. mars 2013 Vel, det tok jo tydeligvis særdeles lang tid før du klarte å gjennomskue eksen din, så hvorfor skulle hun gjøre det så mye raskere enn deg Tro meg, jeg har vært i omtrent samme situasjon, og jeg skulle jo også ønske at dama hadde innsett med en gang det jeg hadde brukt et år på å forstå, men jeg vet jo også at han var/er en skrekkelig god manipulatør. Tilslutt forstår jeg ikke hvorfor man ønsker noe slikt på noen andre, for jeg ville faktisk ikke ha utsatt min verste fiende for det jeg gikk gjennom. Anonym poster: d9e3ba3d10e04de8128a80f5082de7e4 Det tok ikke veldig lang tid før jeg ble usikker på han nei, og hadde vårt forhold begynt med utroskap og typiske bortforklaringer som utro manipulerende duster serverer den nyeste, hadde det vært desto mindre tvil på et tidlig tidspunkt. Vi er ikke naive 18-åringer som ikke vet hvordan slikt foregår. Jeg hadde ikke ønsket det på henne om hun hadde svart meg ærlig da jeg spurte om de holdt på med noe, men hun hjalp han med å dra det langt og det var helt forferdelig for meg. Jeg trodde jeg skulle bli gal til slutt, eller at jeg var paranoid som ikke fikk til å tro at han var ærlig med meg. Hun visste nok innerst inne at det var veldig dårlig gjort ovenfor meg og at han ikke snakket sant. Tror de fleste har en 7. sans der, hvis de skal være helt ærlige med seg selv. Likevel var hun på pletten for å trøste han med middag, film og sex når han var sint fordi jeg ikke ville høre på manipuleringen hans mer. Skulle ønske hun hadde bedt meg om unnskyldning, det ville ha betydd mye for meg. TS Anonym poster: 0d62aab5dec2a8881111ac0b703bee4c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #16 Skrevet 20. mars 2013 Mange likhetstrekk med min eks. Han sa til seg selv at han var der for meg og støttet meg alt han kunne. "Hva mer kunne jeg ha gjort??" sa han... Vel, det var jo han som hadde kjørt meg i grøfta i utgangspunktet, så hva med å se litt på det? Han er en dyp og reflektert person tror han. Ja, det er han på mange områder, men han ser bare ikke hvordan han påvirker andre med måten han oppfører seg på! Det er sant det at jeg ville jo ikke utsatt min verste fiende for det jeg var igjennom heller... På en måte håper jeg at han treffer en dame med litt tæl, som får han til å innse de tingene han har gjort, og at han også har gjort noen feil og ikke er så lett! og at han da skal andre for at han ikke så det når han var med meg... Men en kan alltids drømme... Tror ikke en kan få en person til å forandre seg så mye, da han hele tiden føler at han har retten på sin side.. Min ser heller ikke hvordan han påvirker andre. Han har begynt å skylde på lav sosial IQ nå da, for da virker vel det han driver med mer uskyldig og sympatifremkallende tror han. Han er også veldig flink til å fremheve hvor jævlig det har vært for han å ha vært så jævlig med meg... uff og uff. Tæl hjelper ikke, for jeg har virkelig sagt fra når han har provosert nok. I den grad min innser noe så er det bare midlertidig, inntil et eller annet får han til å slenge på en "men jeg hadde en grunn", "men jeg kan ikke noe for det", eller "men jeg har sagt unnskyld og du er urimelig og kravstor som ikke kan glemme det der over natten", eller de bare nekter for at han noen gang har innsett noe som helst og fortsetter som før. Første gang han kom løpende tilbake til meg etter hun dama var det ikke måte på hvor mye han hadde innsett. Så forsvant det gradvis. TS Anonym poster: 0d62aab5dec2a8881111ac0b703bee4c
Gjest Nina Skrevet 20. mars 2013 #17 Skrevet 20. mars 2013 Nå har ikke jeg kjærlighetssorg, men er selvfølgelig forbannet på den forrige idioten jeg holdt litt på med Han har ny kjæreste nå, og jeg gleder meg til hun oppdager at: - Han har emosjonelle problemer (kan fort bli irritert) - Tenner på horete kjendiser/hører på horete musikk - Setter venner foran kjæreste, og fyller huset med besøk og overnattingsgjester slik det passer han. - Er veldig opptatt av å være populær (selv om han ikke er det!) - Han hater barn, og sikkert kommer til å vente i årevis med å få noen - Han har en veldig dårlig kropp, og et generelt dårlig utseende - Han har slitt med å komme over sin første kjæreste, noe alle vet ^^ - Han fester og drikker mye, og oppfører seg som en idiot (jeg var ofte flau over han) - Han elsker jentevenner *Kremt!* - Han har dårlig selvtillit, og kompenserer med å oppføre seg krampeaktig liksom kul.. - Han lyver - Han er frekk og spydig - Har nerdehumor.. - Er uromantisk, og vil heller tilbringe mest tid med vennene (han inviterer aldri damen til å være med) Lykke til, klumpen ;* Spretter sjampanjen jeg når det blir brudd mellom dere Jeg har en bedre mann som har et utseende du kan drømme om. Og vi venter et herlig kjærlighetsbarn sammen <3 Vi skal også gifte oss i utlandet, mens du ennå ikke er klar til å binde deg Enjoy you`re stupid life Anonym poster: 92bf78a65855492ec8a1e16380e90509 Fysj høres ut som min eks..kunne checke av på nesten samtlige av punktene.Virker som det er skummelt mange av disse her
Steinar40 Skrevet 20. mars 2013 #18 Skrevet 20. mars 2013 Jeg forstår ikke hvorfor "den andre kvinnen" blir sammen med mannen når han går fra kona. Han har allerede bevist at det ikke plager han å være utro, HVORFOR skal det være være annerledes med en annen dame? Et langvarig elskerinneforhold er for meg den verste formen for utroskap. Det er noe HELT ANNET med et idiotisk fylleknull, og det å innlede et langvarig forhold med en kvinne og spinne et nett av løgner over en lengre periode. Jeg er forsåvidt enig med deg i at et langvarig elskerinneforhold er verst og bør medføre samlivsbrudd. Men jeg forstår ikke hvorfor du (og andre) bagatelliserer et såkalt fylleknull? Virkeligheten er altså den at når en person har bevist at den er kapabel til å ligge rundt i fylla, så er det ingenting som tilsier at det ikke kommer til å skje igjen. Skjønner?
Alice123 Skrevet 20. mars 2013 #19 Skrevet 20. mars 2013 Jeg er forsåvidt enig med deg i at et langvarig elskerinneforhold er verst og bør medføre samlivsbrudd. Men jeg forstår ikke hvorfor du (og andre) bagatelliserer et såkalt fylleknull? Virkeligheten er altså den at når en person har bevist at den er kapabel til å ligge rundt i fylla, så er det ingenting som tilsier at det ikke kommer til å skje igjen. Skjønner? Jeg forstår hva du mener, og er i og for seg enig selv. Jeg vil ikke si at jeg begatellisterer fylleknull. Det er utroskap, et svik og er alvorlig. Men jeg mener også at mennesker kan gjøre feil, og lære av dem. Å ha et nett av løgner og samme elsker over en lengre periode er ondskap, mener jeg. Da sårer man et annet (ofte flere) menneske® kun for å tilfredstille egne egoistiske lyster. Det er en enorm forskjell, på dét, og å bli drita på julebordet og ha et sløvt fylleknull med Trude fra regnskap som man angrer som en hund på allerede før utløsning. Jeg vet ikke om jeg i praksis hadde klart å tilgi noen som helst form for utroskap. Men om jeg hadde bygget opp et liv med en mann jeg elsket (rekkehus, unger, bikkje og volvo), og vi hadde et godt og sunt forhold, så hadde det vært veldig bittert å legge det samlivet i grus fordi han gjorde en dum feil han virkelig angret på. Forholdet hadde sikkert vært vondt og vanskelig den første tiden, og vi måtte jobbe hardt med tilliten. Men for meg er ikke en tabbe på fylla nødvendigvis en dealbreaker, om det var et forhold jeg hadde investert mye i og partneren min virkelig var en angrende synder. Jeg har aldri opplevd den formen for utroskap før, så jeg vet jo ikke hvordan jeg faktisk hadde reagert. Akkurat nå er jeg i et langvarig forhold jeg vil si jeg har investert mye i (ekteskap, rekkehus og bikkje), (jeg har heller aldri vært utro på fylla). En x av meg var utro med en prostituert da han var på guttetur, og det var jo kroken på døra. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 20. mars 2013 #20 Skrevet 20. mars 2013 (endret) Jeg sitter vel bare igjen med ett eneste spørsmål jeg når jeg leser alt du har skrevet, TS; Hvorfor er du ikke ferdig med ham ? - for hadde du det vært, så hadde det ikke vært så viktig for deg at hans nåværende fikk oppleve alle hans negative sider. Edit: Rettet. Endret 20. mars 2013 av Lille-pus 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå