Gå til innhold

Lang overkropp og korte ben. Hvordan kle seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften sier vel det meste, hvordan kler man en slik kropp?

Jeg er tett oppunder 180, men har desverre ikke så lange ben å "skryte av". Hvordan skal jeg kle meg for å skjule dette? Jeg føler at jeg kler meg feil, og at jeg fremhever min lange overkropp. Jeg er 60-65 kg, med vekten relativt jevnt fordelt, noe mer på rumpe og lår(mest lår).

Anonym poster: 2ed7e98ff0e858c22b5abe40f0c4cd36

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet

For å skape bedre balanse mellom over- og underkropp, kan du:

- kle deg i skjørt (helst korte) og bukser med høyt liv

- bruke bukser/strømper og sko i samme farge

- bruke brede belter som du bærer høyt i livet, og overdeler med empiresnitt

- passe på at overdeler som er ment å være lange, er lange nok

- bruke overdeler/jakker med 3/4 langer ermer, evt. brette/"scrunche" ermene på jakker, bluser, gensere etc.

- kle deg i korte jakker, de få overkroppene til å virke kortere

- gjerne bruke overdeler med horisontale eller diagonale striper

- bruke overdeler inni bukser og skjørt hvis du liker den stilen

Du kan jo bare prøve deg fram og se om det funker, lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips! Jeg skal teste ut neste gang jeg er på shopping :-) Hvor høyt liv bør jeg gå for på bukser?

Skrevet

Jeg synes sånne "normal waist" bukser er fine, finnes bl.a. hos Gina og Groupie-modellen fra Never Denim på Bik Bok.. Kan jo også kjøre high-waist som går til navlen, selv synes jeg ikke det er så flatterende så bruker oftest overdeler utenpå.

Ellers så synes jeg høye sko funker bra, men nå så vet jeg ikke om du er like komfortabel som meg i det da jeg er nesten 20 cm kortere enn deg.

Skrevet

Overdeler som ikke kutter beina dine mer! Det vil si at lange overdeler forkorter beina dine, imens korte overdeler viser mest av dem.

Høye hæler, eller evt bare sko i samme farge som buksa om du ikke bruker høye hæler noe særlig.

Tights som rekker til midt på leggen vil også gjerne kutte beina litt.

Horisontale linjer forkorter og vertikale linjer forlenger.

Topper med høyt liv eller belter høyt i livet gir et inntrykk av lengre bein!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes sånne "normal waist" bukser er fine, finnes bl.a. hos Gina og Groupie-modellen fra Never Denim på Bik Bok.. Kan jo også kjøre high-waist som går til navlen, selv synes jeg ikke det er så flatterende så bruker oftest overdeler utenpå.

Ellers så synes jeg høye sko funker bra, men nå så vet jeg ikke om du er like komfortabel som meg i det da jeg er nesten 20 cm kortere enn deg.

Det skal jeg sjekke ut! Takk :-)

Jeg er veldig glad i å bruke høye sko, men jeg har en kjæreste som ikke er like fornøyd med det.

Alle venninnene mine er litt mer i retningen "petite", så jeg føler meg jo som en kjempe ved siden av dem. Ikke så gøy.. :glare: tror jeg må få meg nye venner med samme høyde som meg, hehe.

AnonymBruker
Skrevet

Overdeler som ikke kutter beina dine mer! Det vil si at lange overdeler forkorter beina dine, imens korte overdeler viser mest av dem.

Høye hæler, eller evt bare sko i samme farge som buksa om du ikke bruker høye hæler noe særlig.

Tights som rekker til midt på leggen vil også gjerne kutte beina litt.

Horisontale linjer forkorter og vertikale linjer forlenger.

Topper med høyt liv eller belter høyt i livet gir et inntrykk av lengre bein!

Vil det da si at løse topper som strammer litt i midjen, er det jeg bør gå for? (evt belte i midjen?)

At ikke jeg har kommet over dette forumet før..mange gode tips å få her altså :-)

Skrevet

Vil det da si at løse topper som strammer litt i midjen, er det jeg bør gå for? (evt belte i midjen?)

At ikke jeg har kommet over dette forumet før..mange gode tips å få her altså :-)

Du skriver ikke noe særlig om du har markant midje eller ikke annet enn at du har vekten ganske jevnt fordelt, men midjen vil jo uansett fremheves om du velger tettsittende topper. Om du velger topper som ikke er tettsittende, så vil illusjonen av en smal, høy midje gi deg lengre bein, og derfor vil enten innsvinget midje i toppen eller et belte i livet være fint! :)

Skrevet

Det skal jeg sjekke ut! Takk :-)

Jeg er veldig glad i å bruke høye sko, men jeg har en kjæreste som ikke er like fornøyd med det.

Alle venninnene mine er litt mer i retningen "petite", så jeg føler meg jo som en kjempe ved siden av dem. Ikke så gøy.. :glare: tror jeg må få meg nye venner med samme høyde som meg, hehe.

Synes ikke det har noe å si om du blir høy i forhold :) Peplum topper kan jo også være noe for å fremheve midjen, men da synes jeg det er viktig at man har et litt stivt/hardt/solid stoff på plagget så det sitter riktig.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

kjoler er vel det beste for deg

Anonym poster: 979aa6e50a2d4e79076fa4b7fd0fb42a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...