Gå til innhold

Mulig å melde seg opp i eksamen etter fristen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som vet om det er mulig og melde seg opp i eksamen ETTER at frist for semesterregistrering er gått ut? (1.feb)

Angrer på at jeg ikke tok noen fag....

Anonym poster: 9a1327e7cb38d02cfc1534c9e96399ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da må du nesten ringe de som er ansvarlig for oppmelding av eksamen der du bor ;)

Anonym poster: d0b41a66c3ef1345215b8ae6217d2617

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Naturligvis ikke. De eneste jeg vet som har fått det har kommet dagen etter fristen og grått ganske mange krokodilletårer om internett som ikke fungerte dagen før etc.

Anonym poster: 28e8cb811c04ea147b6b1a000f80871b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Errata

Normalt ikke, men du kan forsøke å kontakte fakultetet/instituttet for å høre om det er mulig å søke om etterpåmelding. Har fått gjort det selv, men da var årsaken at det ble endringer i faget jeg egentlig skulle ta, så vi var flere som fikk søke om å melde oss opp i andre fag etter at fristen var gått ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du oppgir en god grunn behøver det faktisk ikke være så vanskelig som de over her skal ha det til, så lenge det er kapasitet på studiet og eksamen og eksamensplanleggingen ikke er fastlagt allerede (har jobbet mot studiekonsulenter i en tidligere jobb, og de var alltid villige til å få til løsninger for de med god grunn). Men jeg vil anbefale deg å være litt ydmyk i forhold til det, ikke kom og "krev" for DET er lite populært.

Anonym poster: 1d4672d3c649ce3af40a6e36383a8ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naria

Å melde seg opp til eksamen i vårsemesteret nå er vel litt håpløst all den tid semesteret snart er over. Du vil jo ha gått glipp av all undervisning, samt at du sannsynlig er for sent ute med obligatoriske arbeidskrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å melde seg opp til eksamen i vårsemesteret nå er vel litt håpløst all den tid semesteret snart er over. Du vil jo ha gått glipp av all undervisning, samt at du sannsynlig er for sent ute med obligatoriske arbeidskrav.

Snart over var nå og ta litt hardt i, vi er bare i mars :)

Hørt om skippertak? Ikke alle emner som har obligatoriske arbeidskrav heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fag i oktober en gang på høst semesteret og det gikk helt greit, men jeg måtte sende inn en skriftlig søknad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Snart over var nå og ta litt hardt i, vi er bare i mars :)

Hørt om skippertak? Ikke alle emner som har obligatoriske arbeidskrav heller :)

Vi skriver 20. mars på kalenderen, og eksamensperioden begynner jo i mai, så mye av semesteret er over jo.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg vet om folk som har fått det til et par uker fristen, men ikke i slutten av mars som vi faktisk er nå. Obligatoriske opplegg vil være over, og du vil aldri få en foreleser til å innrømme at det går bra å sette seg inn i faget så sent i semesteret (selv om det er fullt mulig for mange) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...