Gå til innhold

Hvordan har dere det i "uterom"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av annen tråd her som gjaldt forberedelser til hagesesongen tenkte jeg å høre hvordan andre har det på verandaer, balkonger, plattinger - kort sagt uterom?

Hos meg ligger snøen ennå meterhøy i hagen, men verandaen kan jeg måkke fri for snø og da begynner jeg å tenke og fantasere :) Jeg har nybygd verandaer (i begge etasjer - like store) og det blir altså første sommeren jeg skal innrede uterommet.

Har lett litt på nett, men synes utemøbler er så dyre! Og blomster, det må vel en hel haug til for at verandaen skal føles innbydende og bugnende?

Jeg har lyst på masse blomster, bord med stoler slik at vi kan spise ute, synes det er så fint med slike flettede stoler og kunne tenke meg noen "lenestoler" med puter osv. Og så vil jeg ha noen liggestoler som vi kan sole oss i.

Hvordan har dere det? Kunne vært morsomt å få tips. Gjerne med link til aktuelle møbelr og innredninger

Anonym poster: ce7d00ce1db08ebdf77f2702f9f1ff0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss kastet vi oss på trenden med å bygge egne møbler av europaller. Jeg har et gammelt "partytelt" i hvitt. Under der har jeg hjemmesnekrede sofaer, stoler og bord (alt laget av europaller). Putene har svigermor sydd/laget.

Blomster er dyrt, men jeg bruker mye frø. Det er ikke dyrt. Og mye morsommere!

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

dytter

Anonym poster: c2fad4604a7efe33b66574db912be47a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en liten altan, akkurat plass til oss 2 voksne og 2 barn. Der har vi en hvit benk fra plantasjen, hvit bord, og to hvite stoler, laget i tre... tror det kostet noen tusen- alt i samme serien som vi har fått av svigers i bursdagsgaver. Vi har altankasser og bruker ca 1000 spenn på blomster/jord osv hver sommer. I tillegg lager vi sommerblomster selv, og har startet nå med frø som er blitt til stilkninger. Vi bruker slyng-blomkarser og solsikker i ulike størrelser. - kjempegøy å lage selv, og kjempebillig. Puter og duker i friske sommerfarger pynter opp for å gi farge. Siden vi bor i sentrumsnært strøk er ikke plassen stor, og vi setter vi pris på vår grønne lille private oase. Her spiser vi middag om sommeren, og slapper av. Har utsikt mot byfjellene og havnen i Bergen. Ting trenger ikke være dyrt, produser masse sommerblomster ved å kjøpe frø nå. Ellers er det mye digg av potter, blomsterkasser osv som du kan finne på ikea eller plantasjen. Finn din sommerstil og kos deg :)

Anonym poster: 872df3d7c81ccfbf67d450975eeb97aa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...