Gjest LadySizz Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Skal akkurat i dette øyeblikk starte å pakke ned "livet" mitt,og klarer ikke å se hvor jeg skal begynne.. Er jo så mye,og jeg er nok litt av den uorganiserte typen som oftest kaster ting i en eske og slik blir det. Men denne gangen vil jeg gjerne gjøre det litt ordentlig,å prøve og samtidlig ha litt oversikt.. Noen her inne som er kjempeorganisert av seg,eller kanskje du har flyttet mange ganger og har lært noen tips her og der,ja da må du bare komme med de. Trenger hjelp!
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Jeg har flyttet en del ganger og dette er det jeg umiddelbart kommer på: - benytt anledningen til å kaste ting du ikke bruker, som er ødelagt e.l. Gi bort og send til Fretex. - ikke bruk tid på å mimre når du finner noe spesielt - ha en egen kasse til ting du trenger de første dagene, dvs. litt kjøkkenutstyr, baderomsting, sengetøy, - jobb deg gjennom ett og ett rom - pakk likt med likt - pakk bøker i små kasser - hvis du ikke har sett på eller savnet det siden forrige flytting er det på tide og kvitte seg med det Anonym poster: 49bd3bb05b019238f563f21f173e1d5a 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #3 Skrevet 20. mars 2013 Start pakkinga så tidlig som mulig, merk eskene godt med innholdet. Pakk klær i store sekker. Samle aviser og reklamer, så har du til å pakke glass,serviser og ting som kan knuses. Det siste du pakker er ting som du bruker hver dag. (lurt med engangs fat og glass den siste tiden) Sist med ikke minst KAST alt du ikke trenger. Anonym poster: cc3d014ac884a89431f6a28a6030349f
Gjest LadySizz Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 Jeg har flyttet en del ganger og dette er det jeg umiddelbart kommer på: - benytt anledningen til å kaste ting du ikke bruker, som er ødelagt e.l. Gi bort og send til Fretex. - ikke bruk tid på å mimre når du finner noe spesielt - ha en egen kasse til ting du trenger de første dagene, dvs. litt kjøkkenutstyr, baderomsting, sengetøy, - jobb deg gjennom ett og ett rom - pakk likt med likt - pakk bøker i små kasser - hvis du ikke har sett på eller savnet det siden forrige flytting er det på tide og kvitte seg med det Anonym poster: 49bd3bb05b019238f563f21f173e1d5a Her var det virkelig masse gode tips og følge! Tror faktisk jeg må bruke hver og en av disse.. Og kanskje spesielt dette med og ikke bli sittende å mimre,for det vet jeg at jeg har en tendens til og i denne situasjonen har jeg ingenting godt ut av det. Og kaste ting,det er bra sikkert skal skje. Vet det mye som jeg ikke har verken brukt eller rørt på over to år nå,og det sier vel sitt..
Gjest LadySizz Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 Start pakkinga så tidlig som mulig, merk eskene godt med innholdet. Pakk klær i store sekker. Samle aviser og reklamer, så har du til å pakke glass,serviser og ting som kan knuses. Det siste du pakker er ting som du bruker hver dag. (lurt med engangs fat og glass den siste tiden) Sist med ikke minst KAST alt du ikke trenger. Anonym poster: cc3d014ac884a89431f6a28a6030349f Oh shit,har helt glemt at jeg må ha aviser og slikt.. Finnes jo ikke en avis i dette huset jo :/ Selger de bobleplast eller lignende noen plasser kanskje?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #6 Skrevet 20. mars 2013 Oh shit,har helt glemt at jeg må ha aviser og slikt.. Finnes jo ikke en avis i dette huset jo :/ Selger de bobleplast eller lignende noen plasser kanskje? Prøv postkontoret eller Nille Anonym poster: 49bd3bb05b019238f563f21f173e1d5a
lulle Skrevet 20. mars 2013 #7 Skrevet 20. mars 2013 Begynn med kjeller/loft og boder. Disse er ofte de mest slitsomme og det er et ork å stå igjen med disse rommene til slutt når man er trøtt og sliten.
Gjest LadySizz Skrevet 20. mars 2013 #8 Skrevet 20. mars 2013 Begynn med kjeller/loft og boder. Disse er ofte de mest slitsomme og det er et ork å stå igjen med disse rommene til slutt når man er trøtt og sliten. Der sa du noe. Har ett "kontor" som plutselig er blitt fullt med alt mulig rart,og det er desidert det jeg gruver meg til mest,så da får jeg kaste meg på det. Er ferdig med badet da,så da er det bare alle andre rommene igjen... :/
Gjest Allergikeren Skrevet 20. mars 2013 #9 Skrevet 20. mars 2013 Det vi gjorde når vi gikk tom for aviser og bobleplast, var å bruke håndklær, rett og slett. Eller vanlige klær eller hva vi nå hadde for hånden. Hvis du skal kaste tepper og sånt, forresten, så vent med det til du har flyttet, så kan de gjøre nytte for seg som underlag/mellomlag i bilen når du flytter.
helenaa Skrevet 20. mars 2013 #10 Skrevet 20. mars 2013 Finnes det ingen papirinnsamling i nabolaget?
Rotemor Skrevet 21. mars 2013 #11 Skrevet 21. mars 2013 Jeg pakker gjerne inn i håndklær og sengetøy istedenfor papir. To fluer i en smekk føler jeg.
Gjest Spiderpig Skrevet 21. mars 2013 #12 Skrevet 21. mars 2013 Skriv på alle pappeskene hva som er oppi. Ikke bare "Kjøkken" men "Kjøkken - bestikk, mixmaster, kaffekopper". Jeg var dum og skrev bare kjøkken, men det hjalp meg ikke mye når jeg trengte en kopp og jeg hadde fem esker med "kjøkken" på
Melodiana Skrevet 21. mars 2013 #13 Skrevet 21. mars 2013 Om du bestiller flytte selskap, skriv på toppen av hver eske hvor den skal. Jeg skrev lignende: Kjøkken, 2. etasje Baderom, 1. etasje osv. Da hadde vi mindre esker plassert rett ved inngangen.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #14 Skrevet 21. mars 2013 Hvis du trenger flyttekasser, silkepapir, boblepast eller bølgepapp, kan du f.eks. finne det hos http://www.clasohlson.com/no/no/b/hjem/lagre/flyttekasser/;jsessionid=3A3E4DD2E99EC30DF45CB3F1912842F9.prodccom5?kb=1&gclid=CL7Sy4GojbYCFa-XcAodFmcAXg& Anonym poster: 596d454eb775427458c5a380e23cc8de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå