Gå til innhold

Jeg er superelektrisk - Begynner bli en smule plagsomt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til hva man kan gjøre når man får støt av alt man tar på? Håret mitt er også elektrisk og helt umulig å gjøre noe med... Har vært sånn litt av og på i over 2 mnd og jeg begynner å bli ekstremt lei. Er ikke bare litt heller, smeller skikkelig som regel!

Det gjelder uansett hva slags klær, sko osv. jeg har på meg...

Gjest Gnisten
Skrevet

Hei :)

Jeg har det på samme måte. Det spraker når jeg kommer bort i folk, skal ut av bilen, og håret står omtrent til værs.

Mest plagsomt at jeg gir uskyldige folk støt.

Jeg håper du får gode råd her. Følger med.

Skrevet

Hei

Jeg har det på samme måte. Det spraker når jeg kommer bort i folk, skal ut av bilen, og håret står omtrent til værs.

Mest plagsomt at jeg gir uskyldige folk støt.

Jeg håper du får gode råd her. Følger med.

Det er så irriterende! Ser ganske dum ut der du står og "tester" om du får støt når du tar på vasken...

Gjest Gnisten
Skrevet

Det er så irriterende! Ser ganske dum ut der du står og "tester" om du får støt når du tar på vasken...

Haha, ja. Det gjør jeg også. Og stikker en finger forsiktig mot døra før jeg åpner den.

Ungen min poker meg alltid først før hun gir meg en klem, klok av skade som hun er. :fnise:

Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Subber dere føttene når dere går?

Gjest Gnisten
Skrevet

Subber dere føttene når dere går?

Nei, jeg gjør ikke det. Husker min bestemor pleide å spøke med dette da jeg var unge så jeg har plagdes i mange år nå. Synes problemet faktisk er blitt verre med årene.

Skrevet

Ahh.....dette sliter jeg med også. Kan ikke ta på en ting heime uten at det slår gnister.

Stakkars pus rømmer unna når jeg vil klappe henne, for da vet hun at det kommer et støt.

Jeg vet at vi har det veldig tørt hjemme og det er stort sett der det er verst, så jeg innbiller meg det har noe med luftfuktighet å gjøre.... men mannen min eller barna har ikke samme problem, kun når jeg tar på dem.. :-(

Jeg subber heller ikke med bena, er veldig bevisst på det, da jeg har fått dette rådet mange ganger tidligere.

Skrevet

Jeg har dette problemet en del om vinteren, særlig hvis jeg går i ullklær eller visse syntetiske klær. Tøymykner hjelper litt. Jeg tror balsam gjør omtrent det samme for håret som tøymykner gjør for klærne, så det er mulig at mer balsam vil hjelpe på statisk hår? Men dette dukker bare opp om vinteren, som sagt, så jeg tror det stemmer at det har noe med luftfuktighet å gjøre også. Men det kan jo tenkes at det f.eks. er egenskaper i huden e.l. som gjør at noen mennesker bygger opp ladning lettere enn andre, for det er jo ikke slik at alle går rundt og gnistrer hele vinteren... Ellers har jeg lagt meg til å knipse på ting jeg vanligvis får støt av. Er litt mindre vondt enn å teste med fingertuppen...

Skrevet

Vet ikke om det er no bedre å knipse på det, sånn for syns skyld =P

Jeg subber ikke med beina og bruker mye balsam... Får håpe det er årstiden, men har ikke vært sånn før! Satser på vår snart =P

Skrevet

Jeg har det også slik, men hadde ikke problem med dette før vi flyttet inn i nytt hus. Huset er tett med ventilasjonssystem. Jeg tror det har med luftfuktighet å gjøre. Vi hadde ikke så mye problemer i sommer. Vinteren er verst. Også har jeg oppdaget at den nye sofaen vår er en stor synder. Alle blir statiske når de sitter i den. Det ble bedre med en gang etter at jeg behandlet den med slik møbel-impregnering.

Jeg bruker også tøfler med tykke gummisåler, tror det kan ha noe med det å gjøre også. Da i kombinasjon med tørr luft.

AnonymBruker
Skrevet

jeg har dette problemet på vinteren. spesielt når det er iskaldt ute.

men har funnet ut at de gangene jeg bruker balsam, så har ikke håret mitt vært statisk iallefall.

hender selvfølgelig at jeg får støt når jeg tar i bildøra eller noen folk en sjelden gang, men det skjer hele året.

men når det gjelder håret, skader det jo ikke å prøve balsam ? :)

spiller ingen rolle om det er den billigste butikkbalsamen eller om det er den dyreste balsamen hos frisøren, balsam er balsam.

Anonym poster: 992e5db1c98bbae23ae1672ab67e14eb

Skrevet

Jeg har det også slik, men hadde ikke problem med dette før vi flyttet inn i nytt hus. Huset er tett med ventilasjonssystem. Jeg tror det har med luftfuktighet å gjøre. Vi hadde ikke så mye problemer i sommer. Vinteren er verst. Også har jeg oppdaget at den nye sofaen vår er en stor synder. Alle blir statiske når de sitter i den. Det ble bedre med en gang etter at jeg behandlet den med slik møbel-impregnering.

Jeg bruker også tøfler med tykke gummisåler, tror det kan ha noe med det å gjøre også. Da i kombinasjon med tørr luft.

Da er det vel den tørre lufta som gjør det, er nok ikke den mest fuktige lufta på jobben. Er mest der jeg får støt også når jeg tenker meg om! Sykt irriterende hvertfall, gjør jo vondt til og med =P

Skrevet

jeg har dette problemet på vinteren. spesielt når det er iskaldt ute.

men har funnet ut at de gangene jeg bruker balsam, så har ikke håret mitt vært statisk iallefall.

hender selvfølgelig at jeg får støt når jeg tar i bildøra eller noen folk en sjelden gang, men det skjer hele året.

men når det gjelder håret, skader det jo ikke å prøve balsam ?

spiller ingen rolle om det er den billigste butikkbalsamen eller om det er den dyreste balsamen hos frisøren, balsam er balsam.

Anonym poster: 992e5db1c98bbae23ae1672ab67e14eb

Bruker balsam, håret mitt blir hvertfall rart uten for å si det sånn =P

Skrevet (endret)

Sånn er jeg også! Noen ganger er støtet skikkelig kraftig og gjør faktisk vondt! :ler:

Jeg har tenkt kombinasjon vinter + ullklær. Ikke syntetisk, for det bruker jeg ikke. Smeller og knitrer hele tiden i allefall, alle jeg tar i hånden får støt :fnise:

Subber ikke :)

Edit: Og bruker balsam :)

Edit2: Og tøymykner, for den saks skyld :lol:

Endret av up!
AnonymBruker
Skrevet

Ha en nøkkel i lomma og ta på den nå og da, da leder strømmen over på den, liksom.

Anonym poster: 2b33ecda67edaf653864b56a5d970130

• Liker 1
Annonse
Skrevet

dette hjelper: bruk fuktighetskrem på huden. Og gå rundt med en saks, skje, nøkkel eller annen liten metallgjenstand i lommen. Når du skal "teste" om det smeller bruker du denne metallgjenstanden ved å klinke den borti f.eks dørhåndtaket. Da avledes elektrisiteten inn igjennom metallgjenstanden, og selv vil du ikke merke noe bortsett fra lyden når det gnistrer..

• Liker 1
Skrevet

Går du med sko inne? Jeg får støt av alt når jeg går med joggesko inne.

Skrevet

Har også dette problemet :bond: Hjalp helt klart med luftfukter hjemme, men på jobb kan jeg jo ikke ha det..sukk. Ser nok ut som en idiot der jeg går og slår i benkeplater av metall etc fordi jeg egentlig ikke tør å ta på det, har fått skikkelig skrekken i meg :dry:

Noen som vet om det fins antistatisk tøymykner/ sko / såler?

"Avleder" funker tydeligvis ikke på meg, enten det eller så bruker jeg noe av metall som ikke leder strøm..

Skrevet (endret)

dette hjelper: bruk fuktighetskrem på huden. Og gå rundt med en saks, skje, nøkkel eller annen liten metallgjenstand i lommen. Når du skal "teste" om det smeller bruker du denne metallgjenstanden ved å klinke den borti f.eks dørhåndtaket. Da avledes elektrisiteten inn igjennom metallgjenstanden, og selv vil du ikke merke noe bortsett fra lyden når det gnistrer..

Jeg foreslår at du tester dette :fnise:

Endret av Evilposelos
Skrevet

Jeg foreslår at du tester dette :fnise:

)

det har jeg selvsagt gjort, og det er derfor jeg vet at det funker :-) En periode jobbet jeg på sykehuset, og det er noe flammehemmende stoff på madrassene og dynene, som gjør at det blir en ekstrem grad av statisk elektrisitet når man skal skifte sengetøy. Men smalt jeg sykepleiersaksen i metallet på sengen, kunne jeg trygt ta på ting etterpå uten å få støt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...