Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en master i økonomi og administrasjon til sommeren og holder nå på med jobbsøkingen. Men lurer på hva jeg kan forvente meg i startlønn med denne utdanningen? Noen som har erfaringer å dele? :)

Anonym poster: f9081ea52cad1b0575a3132a7c877398

Videoannonse
Annonse
Gjest Diane
Skrevet

Jeg har en master i økonomi og administrasjon til sommeren og holder nå på med jobbsøkingen. Men lurer på hva jeg kan forvente meg i startlønn med denne utdanningen? Noen som har erfaringer å dele? :)

Anonym poster: f9081ea52cad1b0575a3132a7c877398

Jeg vil si at alt under 380.000 er dårlig. Hvis du har gode karakterer (og gjerne litt relevant erfaring), bør det ikke være vanskelig å forhandle lønna opp til 450.000. Mener å huske at jeg leste en statistikk over nybegynnerlønn hos siviløkonomer, og at den ligger på rundt 420.000. Forresten - det er siviløkonom du er, og ikke en generell master? I tilfelle sistnevnte bør kanskje forventningene justeres litt, det vet jeg ingenting om.

Det avhenger selvfølgelig også av hvilken sektor du skal inn i. Mitt inntrykk er at økonomer som har valgt økonomi og markedsføring tjener bedre enn de som har valgt mykere fag som ledelse/HR. Jeg har bekjente som har fått alt fra 350.000 (han hadde dårlige karakterer) til 495.000 i begynnerlønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...