Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Hun er 6 år og slo seg vrang før vi skulle dra.Jeg er alenemamma og har ikke bil. Jeg var redd for at vi skulle miste bussen sånn at jeg kom for sent til attføringstiltaket jeg går på. Jeg sitter her og klarer ikke å konsentrere meg nå. Er så redd for at hun skal si noe på sfo. Jeg traff henne over øyet og er redd for at det blir blåveis der. Jeg slo ganske hardt og hun gråt. Hun var rød på øyet når jeg leverte henne. Jeg ba om unnskyldning etterpå og hun smilte til meg og klemte meg før vi sa hadet på sfo. Jeg har aldri slått før.Jeg har truet med det før,men aldri gjort det. Jeg er så redd for barnevernet og har i verdens vondeste samvittighet nå. Vær så snill å hjelp meg med noen råd eller trøstende ord.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Da har du kanskje skjønt at man slår ikke barn, uansett hva?
Populært innlegg Dallandra Skrevet 20. mars 2013 Populært innlegg #3 Skrevet 20. mars 2013 Kjenn på den dårlige samvittigheten og la den sørge for at du aldri truer med og aldri slår igjen. En trussel om å slå er like ille som å faktisk slå. Det ene er psykisk og det andre er fysisk mishandling. Du må aldri, aldri, aldri true med å slå. Nå må du fokusere på å gjenopprette et godt forhold til datteren din, basert på trygghet og tillit, ikke trusler. 127
Populært innlegg She_Leiva Skrevet 20. mars 2013 Populært innlegg #4 Skrevet 20. mars 2013 Sorry, men om du slo henne, så HÅPER jeg at hun sier noe om det på SFO... Du skal ALDRI slå ett barn. 97
Gjest Hills Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 Du skal verken slå eller true med det. Er like ille uansett. Jeg gidder ikke trøste deg for dette er IKKE greit uansett! Selvfølgelig klemmer hun deg, barn er så lojale mot sine foreldre at de søker anerkjennelse og kjærlighet uansett hvor slem du måtte være. Stakkars datteren din. Du må oppsøke hjelp og gjør det I DAG! Nei, barnevernet tar ikke barnet ditt på grunnlag av det.
Populært innlegg la Flaca Skrevet 20. mars 2013 Populært innlegg #6 Skrevet 20. mars 2013 Syns nesten det er verre at du har truet henne med å slå før... 60
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #7 Skrevet 20. mars 2013 Tenk deg to digre voksne menn på over 1.90 som er politibetjenter. De kommer bort til deg og spør deg om du har sett hvem som ripet politibilen deres. Du aner ikke hva de prater om. De truer med å slå deg hvis du ikke forteller sannheten. Du blir fortvilet, du forteller jo sannheten. Den ene slår til deg, hardt, så du får en blåveis. Mener du dette er greit? Mener du noe slikt ikke skulle blitt anmeldt? Det er det samme du har gjort mot barnet. Du har et ansvar for barnet. Det ansvaret har du forsømt allerede når du har truet med å slå. At på til er du så mye større enn et lite barn! Klarer du ikke å kommunisere med barnet på annen måte enn gjennom vold eller trussel om vold så har du ingenting med et så stort ansvar å gjøre! Anonym poster: eec4d9f5f78a89c3890a8aaaec5ea445 35
Britt Banditt Skrevet 20. mars 2013 #8 Skrevet 20. mars 2013 Oppsøk hjelp! Nå! I dag! Beklager, du får ingen sympati herfra. Alenemor eller ikke, redd for å miste bussen eller ikke, man slår ikke et barn! Og nei, det er heller ikke greit å true, sånt gjør man bare ikke. Du gjør datteren din utrygg og redd. 44
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #9 Skrevet 20. mars 2013 Hvis dette er den foreløpige "toppen" i en frustrasjon og avmakt som har bygget seg opp, så må du virkelig ta det som den wake-up callen det er. For dette holder ikke. Er du ikke i stand til å takle en seksåring uten å true med vold, og er du ikke i stand til å tøyle sinnet ditt i pressede situasjoner, så trenger du hjelp- fra Barnevernet eller fra andre. Begynn gjerne med en samtale på Familievernkontoret. Skjønner at du er redd for Barnevernet, og det er sikkert en forferdelig situasjon å være i, men du kan ikke utsette datteren din for dette. Du skylder henne å oppsøke hjelp. Anonym poster: 11926db7139ffc72ff3426dcd5d765ce 12
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #10 Skrevet 20. mars 2013 Huff, nå fikk jeg virkelig vondt i hjertet. Hvis du sitter der nå og plages med dårlig samvittighet, hvordan tror du datteren din har det på skolen nå? Mammaen hennes har slått henne hardt over øyet (etter til og med å ha blitt truet med å bli slått før). Håper virkelig du har fått en lærepenge nå, og aldri aldri aldri hverken slår eller truer med det flere ganger. Du bør sette deg ned med henne senere i dag og ta en prat. Du bør virkelig legge deg flat, be om unnskyldning og si at det ALDRI kommer til å gjenta seg. Anonym poster: 746e080c9f85ccb30428358f0623c6f9 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #11 Skrevet 20. mars 2013 Jeg vokste opp med trusler om vold og selvfølgelig selve volden. Synes begge to er like ille. Jeg er "ødelagt" på noen områder idag pga det. Ingen kan heve stemmen uten at jeg forventer et slag. Og uansett hvor snill den som slår er etterpå, så er det bare en måte for barnet å lære hva en virkelig psykopat er for noe. Rett før jeg fylte 16 slo jeg tilbake, og det ble et stygt kalas. Jeg ble stemplet som et vanskelig (og voldelig) barn. Men har aldri sett denne forelderen siden heller. Og jeg får ofte meldinger om at h*n angrer. Men det har jeg hørt før. Er vist blir alvorlig/døds syk også nå, men jeg kommer ikke til å nærme meg. Ikke kommer jeg til å gå i noen begravelse heller. Det jeg betrakter som forelder er dødt for lenge siden, og jeg har allerede sørget over det. Du trenger ikke være redd for hva som skjer nå. Men når barnet blir stort nok til å skjønne at det ikke er greit. Det er da du har et problem. Anonym poster: bda6afc5666fe047596f8d45beea67cf 12
Gjest Beano Skrevet 20. mars 2013 #12 Skrevet 20. mars 2013 Du burde ALDRI slå et barn eller true med å gjøre det. Du fortjener å ha dårlig samvittighet. Stakkars, hun er bare 6 år gammel og selvfølgelig hender det at hun ikke vil høre på deg, men å ty til vold for å få henne til gjøre som du sier er galt... 9
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2013 #13 Skrevet 20. mars 2013 Jeg er lei meg! Greit??? Jeg har det så vondt nå at jeg ikke tror jeg kommer meg igjennom dagen
Krysopras Skrevet 20. mars 2013 #14 Skrevet 20. mars 2013 Av meg skal du få en *trøsteklem*, klart det er en skremmende opplevelse å miste besinnelsen slik at det får en til å gjøre noe ulovlig og veldig "sett ned på" av dagens samfunn. Håper selvfølgelig og det går bra med jenta di! Du er klar over at det du gjorde var galt, og du angrer. Da skjønner du alvorligheta i denne handlinga. Og det viktigste er at du ber datteren din ordentlig om unnskyldning, og aldri gjentar det. Hvis du skulle føle i lignende baner, er du nødt til å oppsøke hjelp for sinnemestring. Lykke til! (Forøvrig: Det hendte jeg fikk en ørefik i barndommen, hvis jeg slo meg skikkelig vrang. Ris på rumpa og, hvis det var skikkelig ille. Det hjalp. Det høynet terskelen min for å lage kvalm hjemme, og jeg har ikke blitt psykisk skadd av dette. Men det er i mitt tilfelle.) 17
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #15 Skrevet 20. mars 2013 Vi søsken fikk ris på rumpa som barn, det var bare en kort periode hvor foreldrene mine hadde blitt fortalt at det var ok (dette er mange mange år siden), men de skjønte selv at det ikke var bra. Husker at jeg hatet foreldrene mine hver gang det skjedde, mens når jeg bare ble sent på rommet med kjeft eller fratatt goder så hatet jeg de mindre. Jeg kommer ALDRI til å slå eller rise mine barn, å gi ris er jo å slå. Jeg håper virkelig at du har dårlig samvittighet nå TS og jeg håper at du aldri slår datteren din igjen, gjør du det så håper jeg at barnevernet tar henne fra deg. Har man først slått et par ganger og det "gikk bra" er terskelen for å slå igjen mye lavere. Anonym poster: b5d7983e74c5b0320f9f52c4e80947d1 2
Gjest Funky Punk Skrevet 20. mars 2013 #16 Skrevet 20. mars 2013 Håper du ALDRI verken slår eller truer med vold igjen.... 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #17 Skrevet 20. mars 2013 Hvorfor slå når du angrer deg? Kunsten er å slå noen og ikke angre seg. Angrer man seg bør man vite på forhånd at det er noe man absolutt ikke skal gjøre. Du har evnen til å tenke. Bruk den. Nå kan du f.eks. bruke den evnen (tanken) til å søke hjelp. Anonym poster: 19583d7d3721f6ce0cd7688f536bcc0a 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #18 Skrevet 20. mars 2013 Jeg er lei meg! Greit??? Jeg har det så vondt nå at jeg ikke tror jeg kommer meg igjennom dagen Nei!! Er ikke greitt. Barnet ditt har det mye mye verre enn du nå. Så nei, det er ikke greitt. Hva i alle dager får en voksen til å slå ett barn? Fins ikke noe verre! Å du har rrua med det flere ganger?? Syns ikke du burde ha ansvar for barn. Tror du har nok med deg selv. Anonym poster: cce4f55a7a10807ef198a5f69bc49ded 19
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. mars 2013 #19 Skrevet 20. mars 2013 Jeg tenker at det eneste positive her er at du har så dårlig samvittighet som du skriver. da vet du hvert fall at det du har gjort er ikke greit i det hele tatt. Men jeg støtter den som skrev at u burde oppsøke hjelp. Å slå et barn en gang er en gang for mye og når du samtidig skriver at du har truet med å slå før, så er det noe som ikke er riktig her. Så snakk med noen nå, før det skjer igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #20 Skrevet 20. mars 2013 Det er mye lettere å gjøre noe når du har truet med det mange ganger før Anonym poster: bdfdd6201ed809f4259b7b84b995582d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå