globalagogo Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Hei! Vil bare få ut litt frustrasjon. I dag hørte jeg på morgenshowet på enten radio norge eller radio 1 eller hva det nå var.. Det var en som skulle tulleringe til mora si, og fortelle henne at han var homofil, og at han gjerne kunne tenke seg noen tips til analsex.. Kjempemorsomt det altså, wow.. Poenget er at i løpet av den telefonsamtalen som vi lyttere fikk høre, var mora kjempehomofobisk, hun sa hun kom til å miste matlysta og ble helt satt ut av at han fortalte at hun ikke kom til å få noen barnebarn. Dette var før han fikk tøysa med å motta noen tips til sexlivet. Flere småspydige kommentarer kom, før programlederen brøt inn og sa "Heeei heheh det var jo bare en tulletelefon!! Sønnen din ringte for å ha muligheten til å vinne 10 000 kr! ;);)" Og da sa mora noe sånt som at hun var kjeeeeeempeletta, å guuuri meg liksom, heldigvis var han ikke homofiiil! Og programlederen var også spydig "Er du letta eller?" sa han til henne. Jeg syns ikke denne tulleringinga var noe morsom i det hele tatt, og jeg mener det var respektløst overfor folk som er homofile/bifile. Som om det er noe galt å være det mener jeg? 3
Gjest Elseby13 Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Jeg forstår jo at moren var lettet. Hvem vil gjerne ha en homofil sønn, så mye fordommer og hat som de møter i samfunnet?
Karenina Skrevet 20. mars 2013 #3 Skrevet 20. mars 2013 Jeg forstår jo at moren var lettet. Hvem vil gjerne ha en homofil sønn, så mye fordommer og hat som de møter i samfunnet? Det er jo på grunn av sånne som mora at de møter slike fordommer og hat. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 Det er jo på grunn av sånne som mora at de møter slike fordommer og hat. Ja, og hun er lettet over at han ikke er homofil så han slipper å møte fordommer fra slike... som henne. Anonym poster: ad872f9c2f9b85fe9d8d760fbd85eea0
Gjest Beano Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 Jeg er helt enig med deg, TS. Storylinen var jo kjempe morsomt, om bare moren hadde respondert uten å være så homofob. Hater hvordan homofili fortsatt behandles av mange som en sykdom.
Gjest Beano Skrevet 20. mars 2013 #6 Skrevet 20. mars 2013 Ja, og hun er lettet over at han ikke er homofil så han slipper å møte fordommer fra slike... som henne. Anonym poster: ad872f9c2f9b85fe9d8d760fbd85eea0 Men han kunne ha sluppet det hvis ikke folk var som moren hans. 1
globalagogo Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2013 Ja, godt å høre at flere er enige, det var jo helt sikkert ment å være morsomt, men samtalen utviklet seg bare så utrolig negativt. Det var programlederens siste kommentarer som sjokkerte meg mest, da han fleipet om at hun var så letta og at det var bra at han var hetero osv. Lurer på om andre som hørte på reagerte sånn som jeg gjorde, eller om jeg er litt hårsår på sånt? Mobbing er aldri greit, mener nå jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå