Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som kan anbefale en tannlege i Oslo som har avbetalingsordning?

Jeg har en venninne som ikke har vært hos tannlegen på 20år, delvis pga skrekk og økonomi. Men nå er hun iferd med å komme på rett kjøl og fått seg fast jobb og bolig.

Takknemlig for råd:)

Anonym poster: 648712d5d887f31bf18dc05a02fe74c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring at de fleste tannleger kan overtales til nedbetaling, har opplevd det selv. Ei venninne var til tannlege for regulering som endte på over 40 .000, da sa tannlegen at det var normalt å dele opp til avbetaling når regninga ble så høy

Anonym poster: cf1d14b32518586891932a2a3a455a49

AnonymBruker
Skrevet

Trur det er ganske normalt at tannleger deler opp regninger når de blir høye, bare ring en tannlege og spør før dere bestiller time. Det er ikke mange som har rå til å betale flere tusen kr der og da.

Anonym poster: 8b50106d24577e539b8ba27bf1a6f92a

Skrevet

Ta kontakt med forskjellige tannlegekontor, og hør hva praksisen er.

Jeg hadde i fjor omfattende arbeid gjort, og fikk tilbud fra tannlegen om å ta det på avbetaling om jeg hadde behov for det uten at jeg spurte om det , så jeg tror det er ganske vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vanlig å kunne dele opp betalingen. Jeg fikk rotfylling over to avdrag uten å spørre om det i alle fall :)

Anonym poster: fcb6408267d15f59198813e5a8cb52e2

Skrevet
Tanna Mi på Billingstad. Veldig flink tannlege, hyggelige tannpleiere og sekretærer. Har nedbetalingsavtale gjennom Cresco, så lenge man holder nedbetalingsplanen slipper man også å betale renter.
Skrevet

Byporten Tannlegsenter

AnonymBruker
Skrevet

Eurodent reklamerer med avbetalingsordning. De har også klinikk i Budapest dersom hun har mye som skulle vært gjort (en god del rimeligere enn i Norge). De får , så vidt jeg kan se, godt skussmål av sine pasienter. Skal dit selv til uka for et overslag, så får vi se om de sie det samme som den forrige tannlegen jeg var hos (trekke to visdomstenner og sette på en krone på en tann med for stor plombe). Ellers så jeg at Storo Storsenter Tannklinikk kom bra ut i en test for et par år siden.

Anonym poster: e8f08dcf66a7776685616d5a572774b3

AnonymBruker
Skrevet

Eurodent reklamerer med avbetalingsordning. De har også klinikk i Budapest dersom hun har mye som skulle vært gjort (en god del rimeligere enn i Norge). De får , så vidt jeg kan se, godt skussmål av sine pasienter. Skal dit selv til uka for et overslag, så får vi se om de sie det samme som den forrige tannlegen jeg var hos (trekke to visdomstenner og sette på en krone på en tann med for stor plombe). Ellers så jeg at Storo Storsenter Tannklinikk kom bra ut i en test for et par år siden.

Hvor mye ligger prisene på der, i forhold til norge?

Er det dyrt å fly dit, og bo der? Noen tid på året det er rimelig?

Passer det med en langweekend? bestiller du time før du drar, eller er det firma som ordner for deg.?

Anonym poster: 1bfe25345edd07810f34204720be004c

• 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg har vært på Eurodent og fått fiksa tennene mine. Det var langt fra noen fornøyelse. De er sparsommelig på bedøvelsen og gjør sinnsykt vondt. Og når man sa fra til tannlegen så svarte han at jeg må slutte å tulle. Tannlegen jeg var hos snakket ikke norsk, så han og sekretæren kommuniserte på ungarsk og lo seg imellom. Det gir ett veldig dårlig inntrykk, når man har lav selvtillit fra før ang tennene. Man får tilbud om avbetaling, men der var det mye rot. Så jeg vil anbefale folk til å styre unna. De endrer på avtalene uten å klarere med meg. Det er ikke mye endring, men opplevde dette hver gang jeg hadde time, hvor de ringte og etterlyste meg en time før jeg avtalt time og påstår at jeg skulle vært der for 30 minutter siden.

Jeg ser at det er flere som har hatt gode opplevelser derfra og kritiske innlegg på deres facebook side blir slettet. Jeg har gått over til en norsk tannlege nå og er meget fornøyd med behandlingen. Det er heller ikke mye forskjell på pris.

Anonymous poster hash: 64871...4c8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis hun ikke har vært hos tannlege på over 20 år pga tannlegeskrekk, så kan hun få dekket nesten hele behandlingen av Helfo.

Utdrag fra et skriv ang refusjon;

Vedrørende refusjon til tannbehandling ved redusert evne til egenomsorg.

Personer som lider av somatiske eller psykiske tilstander som reduserer pasientens evne til å ta vare på egne tenner, får dekning til tannbehandling på trygdens regning. Dette gjelder for pasienter med fysiske lidelser som vil hindre optimal renhold, men Helfo tolker det også slik at personer med fobier, her under odontofobi/ tannlegeskrekk etc. vil få dekket behandling under dette nye/ reviderte punktet. Kravet til dokumentasjon er legeattest fra relevant lege. Dette er tolket slik at fastlege er relevant lege, men dette må vurderes av hver enkelt lege. Det er ikke satt noe tidsbegrensning, slik at tenner som ev. er skadet for mange år siden, kan erstattes. Kravet er at det dokumenteres ca. hvor lenge pasienten har hatt denne lidelsen.

Det hun må sjekke når hun finner en tannlege, er om tannlegen har direkte oppgjør med Helfo. Da betaler hun kun egenandelen. Egenandelen hun skal betale hvis hun kommer under dette punktet er svært liten.

Det kan være en fordel å gå til yngre tannleger siden de gjerne er mer oppdatert ang rettigheter. De er også skolerte til å håndtere tannlegeskrekk.

Anonymous poster hash: 0bc5f...037
  • Liker 1
Skrevet

Hvis hun ikke har vært hos tannlege på over 20 år pga tannlegeskrekk, så kan hun få dekket nesten hele behandlingen av Helfo.

Utdrag fra et skriv ang refusjon;

Vedrørende refusjon til tannbehandling ved redusert evne til egenomsorg.

Personer som lider av somatiske eller psykiske tilstander som reduserer pasientens evne til å ta vare på egne tenner, får dekning til tannbehandling på trygdens regning. Dette gjelder for pasienter med fysiske lidelser som vil hindre optimal renhold, men Helfo tolker det også slik at personer med fobier, her under odontofobi/ tannlegeskrekk etc. vil få dekket behandling under dette nye/ reviderte punktet. Kravet til dokumentasjon er legeattest fra relevant lege. Dette er tolket slik at fastlege er relevant lege, men dette må vurderes av hver enkelt lege. Det er ikke satt noe tidsbegrensning, slik at tenner som ev. er skadet for mange år siden, kan erstattes. Kravet er at det dokumenteres ca. hvor lenge pasienten har hatt denne lidelsen.

Det hun må sjekke når hun finner en tannlege, er om tannlegen har direkte oppgjør med Helfo. Da betaler hun kun egenandelen. Egenandelen hun skal betale hvis hun kommer under dette punktet er svært liten.

Det kan være en fordel å gå til yngre tannleger siden de gjerne er mer oppdatert ang rettigheter. De er også skolerte til å håndtere tannlegeskrekk.

Glemte å skrive at det er tannlegen som gjør en vurdering på om man får dekket noe via Helfo, ikke Nav, så man slipper søknader og ventetider på Nav. Man slipper også å bli vurdert av noen som ikke er behandleren og vet nok om hvordan tennenes tilstand er.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...