Gjest Gjest_jente Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor folk får barn og fortsetter å få dem når de klager sånn. I går satt jeg ute på et spisested ved siden av en mor og hennes venninner. Hun satt og klagde i en halvtime over at barna hennes tok så mye plass og at hun aldri hadde tid til seg selv. Sa hun ikke visste hva hun skulle gjøre mellom skole/bhg og legging fordi hun var så sliten. Hun jobbet kun 50%. Hører så ofte foreldre klager på de to-tre timene etter bhg/skole de må tilbringe med barna. Herregud! Tror dere ikke barna også kan være slitne etter en hel dag i bhg? Men gjett hvem som er glad for å tilbringe tid med deg... Hva er det med folk? Hvorfor får man barn hvis man ikke vil tilbringe tid med dem og syns de er en plage? Og unnskyld meg, men har du tid til å sitte halvannen time på en kafe å klage på at du har dårlig tid så burde du kanskje prioritere annerledes..
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 For det førse så kan den halvtimen hun satt der være den første halvtimen hun har for seg selv på 2 år. For det andre er ikke alle mødre sammen med fedrene til barna. For alt du vet så har denne moren en sykdom som gjør at hun ikke kan jobbe mer en 50%. Kanskje ett av barna har ett handikap eller en sykdom? Syns ikke du skal sitte på din høye hest å dømme folk du ikke vet noe om. Anonym poster: 0301b2895cd135d37346c582ea8bd1e6 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #3 Skrevet 20. mars 2013 KMM? Kos Med Misnøye? Jeg er enig i at kombinasjonen 50% jobb, kafetur, og masse klaging over mangel på alenetid og at man er så sliten, høres merkelig ut. Ikke noe som gir umiddelbar sympati med dama, i hvert fall. Men hun var kanskje ute med venninne og hadde en klagerunde, da, sånn som mange ofte har? De single klager over at de er single, de gifte klager over mannen sin, mødre klager over barna sine. Ikke at jeg ser hva som er så positivt med masse klaging, men uvanlig er det jo ikke. Og noen klager, samme hva. Jeg har en kollega som har voksne barn, som er godt gift, tjener bra, og har et fint hus, og jeg har toppen tre ganger hørt henne si noe positivt om noe som helst. Kan tenke meg hun var fæl å lytte til da barna var små... Anonym poster: 8820d5ed11132bc32e632a613e082365 1
Gjest Gjest_jente Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 For det førse så kan den halvtimen hun satt der være den første halvtimen hun har for seg selv på 2 år. For det andre er ikke alle mødre sammen med fedrene til barna. For alt du vet så har denne moren en sykdom som gjør at hun ikke kan jobbe mer en 50%. Kanskje ett av barna har ett handikap eller en sykdom? Syns ikke du skal sitte på din høye hest å dømme folk du ikke vet noe om. Anonym poster: 0301b2895cd135d37346c582ea8bd1e6 Hun snakket om alle barna mens hun var der og ingenting som tydet på at barna var funksjonshemmede på noen måte. De hadde alle full barnehage eller skole med sfo. Hun var samme med faren for hun nevnte han ved flere anledninger. Hun sa selv at hun ikke orket å jobbe 100 % fordi hun hadde nok med hus og barn. Tror ikke venninnene var videre happy over all klagingen heller for å si det sånn. Folk blir aldri fornøyd tydeligvis...
Gjest Gjest_jente Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 KMM? Kos Med Misnøye? Jeg er enig i at kombinasjonen 50% jobb, kafetur, og masse klaging over mangel på alenetid og at man er så sliten, høres merkelig ut. Ikke noe som gir umiddelbar sympati med dama, i hvert fall. Men hun var kanskje ute med venninne og hadde en klagerunde, da, sånn som mange ofte har? De single klager over at de er single, de gifte klager over mannen sin, mødre klager over barna sine. Ikke at jeg ser hva som er så positivt med masse klaging, men uvanlig er det jo ikke. Og noen klager, samme hva. Jeg har en kollega som har voksne barn, som er godt gift, tjener bra, og har et fint hus, og jeg har toppen tre ganger hørt henne si noe positivt om noe som helst. Kan tenke meg hun var fæl å lytte til da barna var små... Anonym poster: 8820d5ed11132bc32e632a613e082365 Haha sjarmerende folk er.. Det kan faktisk hende. At hun klager bare for å ha noe å prate om og "kose" seg med. Aldri skjønt det der.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #6 Skrevet 20. mars 2013 Hun snakket om alle barna mens hun var der og ingenting som tydet på at barna var funksjonshemmede på noen måte. De hadde alle full barnehage eller skole med sfo. Hun var samme med faren for hun nevnte han ved flere anledninger. Hun sa selv at hun ikke orket å jobbe 100 % fordi hun hadde nok med hus og barn. Tror ikke venninnene var videre happy over all klagingen heller for å si det sånn. Folk blir aldri fornøyd tydeligvis... Nei da er det jo en annen sak Sånne kvinner er det dessverre mange av! Ble bare litt i forsvar siden jeg godt kan bruke den ene halvtimen jeg har for meg selv til å klage litt på barna. Nå er jeg verken sammen med barnefar og jeg har ett barn med diagnose. Anonym poster: 0301b2895cd135d37346c582ea8bd1e6
Gjest Gjest_jente Skrevet 20. mars 2013 #7 Skrevet 20. mars 2013 Nei da er det jo en annen sak Sånne kvinner er det dessverre mange av! Ble bare litt i forsvar siden jeg godt kan bruke den ene halvtimen jeg har for meg selv til å klage litt på barna. Nå er jeg verken sammen med barnefar og jeg har ett barn med diagnose. Anonym poster: 0301b2895cd135d37346c582ea8bd1e6 Da er faktisk saken en hel annen. Jeg skjønner godt at alenemødre, foreldre som har barn med diagnoser eller selv har diagnoser klager. Kjenner en del foreldre som har barn med ganske omfattende funksjonshemninger eller som selv er syke og der hører jeg så og si aldri noe klaging. Rart med det.
Gjest celine Skrevet 20. mars 2013 #8 Skrevet 20. mars 2013 Tror dere ikke barna også kan være slitne etter en hel dag i bhg? Men gjett hvem som er glad for å tilbringe tid med deg... Godt poeng! Enkelte mennesker klager da på alt, uansett om de er mødre, fedre eller barnløse...
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #9 Skrevet 20. mars 2013 Jeg forundrer meg mest over at du orket å sitte og høre på en person du ikke kjenner sitte å klage i 30 minutter, mens du samtidig fikk med deg alle detaljer over både mann og barn Hvis man virkelig misliker klaging finner man seg vel et annet sted å sitte, setter på litt musikk eller rett og slett bare går Det er i alle fall det jeg hadde gjort, så hadde jeg sluppet å klage over andre mennesker på et forum senere Anonym poster: 2a981e5ded048350b6a6147e9499cdba 3
Gjest Gjest_jente Skrevet 20. mars 2013 #10 Skrevet 20. mars 2013 Jeg forundrer meg mest over at du orket å sitte og høre på en person du ikke kjenner sitte å klage i 30 minutter, mens du samtidig fikk med deg alle detaljer over både mann og barn Hvis man virkelig misliker klaging finner man seg vel et annet sted å sitte, setter på litt musikk eller rett og slett bare går Det er i alle fall det jeg hadde gjort, så hadde jeg sluppet å klage over andre mennesker på et forum senere Anonym poster: 2a981e5ded048350b6a6147e9499cdba Når du sitter ute og spiser, du allerede har bestilt mat og det ikke er noen andre ledige bord så hadde nok du også spist opp maten din. Hun snakket ikke akkurat lavt, var omtrent umulig å ikke høre henne. Mannen min ble også mildt sagt irritert.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #11 Skrevet 20. mars 2013 Man blir sliten av barn og noen ganger må man få litt utløp og klage og prate om det. Du klager faktisk selv Ts. Har du tenkt på det? Det var ingen som tvang deg til å lytte til samtalen. Satt selv på kafé i går og snakket om samlivet etter fødsel. Det var deilig å dele erfaringer, og så fikk jeg luftet problemet mitt slik at jeg kunne få gode råd av min veninne. På bordet ved oss satt det faktisk to damer med lange ører. Sprøtt at folk er så nysgjerrige at de må sitte å lytte når andre har en samtale.. Anonym poster: 145ff2b5d22c8b38c94780db26c8e957 1
Gjest Gjest_jente Skrevet 20. mars 2013 #12 Skrevet 20. mars 2013 Man blir sliten av barn og noen ganger må man få litt utløp og klage og prate om det. Du klager faktisk selv Ts. Har du tenkt på det? Det var ingen som tvang deg til å lytte til samtalen. Satt selv på kafé i går og snakket om samlivet etter fødsel. Det var deilig å dele erfaringer, og så fikk jeg luftet problemet mitt slik at jeg kunne få gode råd av min veninne. På bordet ved oss satt det faktisk to damer med lange ører. Sprøtt at folk er så nysgjerrige at de må sitte å lytte når andre har en samtale.. Anonym poster: 145ff2b5d22c8b38c94780db26c8e957 Enkelte mennesker trenger man ikke lytte på, de snakker så høyt at det er umulig å ikke høre hva de sier.. Kanskje damene trengte tips...
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. mars 2013 #13 Skrevet 20. mars 2013 Kanskje du traff henne på en dårlig dag. Kanskje hun hadde behov for å lufte tankene og få ut alt det negative. Kanskje hvis hun hadde blitt spurt om alt som er bra i livet hennes hadde hun sittet der i flere timer. 1
lillevill Skrevet 20. mars 2013 #14 Skrevet 20. mars 2013 (endret) Enkelte mennesker trenger man ikke lytte på, de snakker så høyt at det er umulig å ikke høre hva de sier.. Kanskje damene trengte tips... Hvorfor får du klage men ikke hun? Nei, dette var unge jenter, ikke mødre. Endret 20. mars 2013 av lillevill
Harlekin Skrevet 20. mars 2013 #15 Skrevet 20. mars 2013 Hvorfor i alle dager starter du en tråd med tittel "hvorfor klager mødre sånn?", når dette var snakk om EN mor? Skriv heller "hvorfor klager denne moren?", så kan man diskutere det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå