Gå til innhold

Hvorfor blir folk sånn som dette?

Ghost Hunter

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2013/03/19/nyheter/utenriks/skoleskyting/skoledrap/26294053/

Og dette er jo bare et eksempel av mange mennesker som gjør andre vondt.

Og noen ganger, så er det ikke noe ordentlig motiv bak handlingen...

det er det jeg ikke forstår.

Har de selv valgt å gå imot samfunnet og skade andre, eller har de så store problemer med seg selv at de verken bryr seg eller forstår hvordan man skal oppføre seg?

Også sitter jeg her da, og blir litt...usikker? På meg selv, som faktisk får vondt av "sånne" mennesker. Jeg tenker liksom at de er alene og egentlig ikke har det noe godt. Men folkene som blir offer for sånne folk får jo heller ikke noe bra.

Men hvorfor tror du at noen folk velger å skade andre? Da tenker jeg ikke på drap osv som til en viss grad er forståelige (ikke misforstå meg nå, ingen drap er okei, men du skjønner sikkert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han hadde nok et motiv, og det var sikkert ikke helt tilfeldig hvem han drepte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fyren har vel rett og slett ingen evne til empati og sympati. Han hatet dem vel, kanskje er han narcissist og bar på raseri over en uheldig kommentar, eller kanskje ble han grovt mobbet av dem. Kanskje ble han født forstyrret, mest sannsynlig er det en kombinasjon av genetikk og oppvekst.

Anonym poster: 425e833d84fe650ed93ea9eb88cd3ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første som faller meg inn er at han har blitt mobbet. Er som regel det som kommer fram under slike saker at den som gikk bananas var ett mobbeoffer som rett og slett fikk nok og ikke klarte mer.

Da har jeg faktisk en viss sympati for den som drepte.

Men, så har du også de som bare vil føle hvordan det er å drepe ett menneske.

Anonym poster: 727f30e6ffefee20634389308b32e8a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som faller meg inn er at han har blitt mobbet. Er som regel det som kommer fram under slike saker at den som gikk bananas var ett mobbeoffer som rett og slett fikk nok og ikke klarte mer.

Da har jeg faktisk en viss sympati for den som drepte.

Men, så har du også de som bare vil føle hvordan det er å drepe ett menneske.

Anonym poster: 727f30e6ffefee20634389308b32e8a2

Ja, og det er de jeg ikke forstår. Altså, de som bare vil føle hvordan det er å drepe.

Om han har blitt mobbet, og de han drepte var de som mobbet han, så synes jeg bare enda mer synd på ham. Jeg er på ingen måte FOR drap eller dødsstraff, men en liten djevel i meg sørger ikke stort over at sånne folk forsvinner. Men det blir allikevel noe annet når jeg ser at en mobber ikke bare er en mobber, men et menneske det også.

Ble litt rotete det her...

Men denne hendelsen var jo bar et eksempel jeg kom over nå, som fikk meg til å tenke litt.

Er jo dumt det skal være sånn? Kunne ikke alle bare hatt det bra liksom. OG oppført deg ordentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig hjerneskade, eller adhd. Eller mishandlet og misbrukt som barn selv? Ingen omsorg og kjærlighet tipper jeg også. Han var en liten baby engang han og, men trolig fikk han ikke nok kjærlighet.

Anonym poster: c7e69e0e139a249ef3c8f27ccf8039f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...