Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig nysgjerrig på hva andre kvinner gjør med intimbarbering o.l. Selv er jeg 34 år gammel. Jeg pleier å barbere alt med jevne mellomrom, men får da flere dager med stikkende stubber før jeg får det jeg egentlig liker best - litt hår, men ikke helt busk. Trives ikke når det blir for mye hår, for det vokser så mye "inni" sprekken, om dere skjønner. Ubehagelig for meg og kan bare så vidt innbille meg hvordan det ville vært å slikke.

Men problemet er egentlig den perioden med stubber! Fint å time den med mensen, men det er jeg ikke så flink til. Får man stubber etter voksing? Og er det mulig å få bort alt når jeg har så mye inni sprekken. Høres skummelt intimt ut!

Hva gjør dere andre egentlig? Og har dere tips til meg?

Anonym poster: 357fa40e19083a1a69c47e760920b414

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og denne havnet visst under helt feil kategori! Kanskje noen kan flytte den for meg?

TS

Skrevet

Vel jeg foretrekker å være helt glatt, så jeg barberer meg slik at jeg holder meg glatt :) sånn som beina :) hvis du tar brasiliansk voks tror jeg de skal få bort det aller meste :) det skal ikke bli stubbete ved voksing, da får man jo ut hele hårrota, så det som vokser ut igjen vil bli mykt og ikke stivt som ved barbering :)

AnonymBruker
Skrevet

Vel jeg foretrekker å være helt glatt, så jeg barberer meg slik at jeg holder meg glatt :) sånn som beina :) hvis du tar brasiliansk voks tror jeg de skal få bort det aller meste :) det skal ikke bli stubbete ved voksing, da får man jo ut hele hårrota, så det som vokser ut igjen vil bli mykt og ikke stivt som ved barbering :)

Det har jeg tenkt på, men blir veldig nuppete og sår av barberingen, så jeg kan ikke barbere stubbene. Da ser jeg ut som et kvisete tenåringstryne nedentil og det er heller ikke særlig atraktivt.

TS

Skrevet (endret)

Man får ikke stubber etter voksing. Altså - man vil jo få hår i den lengden. Men det er tynnere, mykere og stikker ikke i det hele tatt.

Det er mulig å få vekk alt ja. Det er utrolig skummelt - du føler den varme voksen i nærheten av klitten din og du forbereder deg på et helvete. Men det går egentlig veldig fint. H*n som gjør det sprer leppene dine litt (eller ber deg å gjøre det), du har olje på huden som gjør at voksen kun fester seg i hårene og det gjør ikke så vondt siden det er betydelig færre hårstrå der.

Ellers ser jeg egentlig bare positive ting med brasilliansk. Det går fort, du slipper smerter lenge etterpå (jeg blir alltid sår med nupper etter barbering), og man får kjøpt spray/krem som gjør at det for hver gang vokser ut færre hår :)

edit: vil bare legge til at jeg ble veldig kvisete der nede første gangen fordi huden ble så sår. Men har ikke hatt det problemet siden (og har ingen arr etter det eller noe sånt)

Endret av melly666
AnonymBruker
Skrevet

Har lyst til å prøve voksing, men det er en ekstremt høy terskel å la noen slippe til så intimt. I tillegg er det litt dyrt for meg akkurat nå, men det økonomiske endrer seg snart.

TS

Skrevet

Jamen det tror jeg du kan unngå ved voksing, mange sier så. Mindre irritasjoner. det er vel litt forskjellig fra person til person, men jeg har hørt fra mange at man slipper de nuppene når man vokser. Har vurdert å vokse jeg og, er bare smerten som holder meg tilbake :P

Skrevet

Jamen det tror jeg du kan unngå ved voksing, mange sier så. Mindre irritasjoner. det er vel litt forskjellig fra person til person, men jeg har hørt fra mange at man slipper de nuppene når man vokser. Har vurdert å vokse jeg og, er bare smerten som holder meg tilbake :P

Det er ikke så ille faktisk :) Ja det er ganger hvor du knyter nevene og tenker "helvete!". Men det er over etter 10-15 min og det er ikke noe vondt etterpå :) jeg personlig tar det fremfor å ha vondt i 4 dager etter barberingen :P

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bruke epilator? Da får du jo ikke slike stubber

Anonym poster: 8728e7e198f4c69d783b5974a5fb1310

AnonymBruker
Skrevet

Jeg, som mange andre, har ikke råd til å få voksing utført. Det høres også litt vel intimt ut for min del, men det største hinderet er nok økonomien. Er det noen som har tips om hva man kan gjøre for å i størst mulig grad unngå nupper når man barberer?

Anonym poster: 48adaebede6df87d3b67f61c8b5085b9

Skrevet (endret)

Jeg, som mange andre, har ikke råd til å få voksing utført. Det høres også litt vel intimt ut for min del, men det største hinderet er nok økonomien. Er det noen som har tips om hva man kan gjøre for å i størst mulig grad unngå nupper når man barberer?

Anonym poster: 48adaebede6df87d3b67f61c8b5085b9

Det er de vanlige rådene - rett etter varm dusj, nytt skarpt blad, med hårene ikke mot (hvordan skal man da få vekk alt?) og alt det der. Ingenting har hjulpet på meg. Kondomeriet selger en gel som skal hjelpe. Har hørt flere si den hjelper, men det funket ikke på meg.

edit: denne

edit 2: kondomeriet selger også en hårfjerningskrem som kan brukes der nede. Når jeg brukte den og barberte etterpå slapp jeg stortsett nupper, men det vokser jo ut veldig fort igjen.

Endret av melly666
  • Liker 1
Skrevet

Vokset en gang, synes ikke stubbene ble så annerledes eller kom så mye senere.

TS burde gjerne trimme med en hårtrimmer slik hun fremstiller det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde alt mulig for å unngå nupper og sår etter barbering, men ingenting hjalp. Jeg fant til slutt ut at jeg barberte meg for hardt. Ved å barbere forsiktig så blir det ikke sår og nupper lenger, men det tar kanskje litt lengere tid å få bort alt.

Anonym poster: ea579f6b208bce8986a5591e2b53579d

Skrevet

Voksing er tingen for meg, og jeg syns ike det er så dyrt. Jeg betaler rett under 400 kr hver 4.-5. uke.

Det er intimt ja, men det går fort. Alt hår blir tatt. Selv syns jeg at det er vondest akkurat på "kanten" på leppene, og rett foran klitoris. Det varierer litt etter hvor jeg er i syklus. Etterpå smører jeg med en krem som egentlig er for sprukne heler (i samråd med hudpleier) og har ingen kviser nedentil lenger. :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Til TS;

Epilator går greit, - om du har helt grei smerteterskel.

Før du tar første runde så bør du bruke høvel og så vente inntil hårlengden er passende for epilatorbruk.

Så biter du tennene sammen. Du kan regne med at første gangen er det vondt, akkurat som første gangen du epilerte leggene.

Kjøp deg en epilator som er egnet til bruk i dusjen, det varme vannet vil dempe smertefølelsen noe, men vil ikek fjerne den (bare så det er opplyst om det også).

Det er lurt å legge noen kroner i å kjøpe en god epilator.

Når du er ferdig så bruker du f.eks. Unirens fra Kondomeriet.

Ja, det svir, men svien er meget kortvarig og den virker.

Skrevet

Jeg barberer alt! Jeg liker ikke hår der nede i det hele tatt. Jeg aner ikke hvor ofte, men lar det vokste litt, så fjerner jeg alt med høvel. Kanskje jeg skulle vurdert voksing. Vet noen av dere hva dette koster? Om man kan få det billig? :P

Skrevet

Vokser i velværesalong en gang i måneden. Nå har jeg tatt laser på beina, og vurderer det samme for andre deler av kroppen i den grad det er mulig. Like greit å være kvitt problemet for livet.

Skrevet

Jeg barberer alt! Jeg liker ikke hår der nede i det hele tatt. Jeg aner ikke hvor ofte, men lar det vokste litt, så fjerner jeg alt med høvel. Kanskje jeg skulle vurdert voksing. Vet noen av dere hva dette koster? Om man kan få det billig? :P

Litt avhengig av sted koster det mellom 400-600, men man får ofte pakker som gjør det litt billigere :)

Men man får kjøpt en spray/krem som man kan smøre på etter voksingen. Det gjør at mindre og mindre hår vokser ut for hver gang. Så i førsten måtte jeg vokse igjen etter 3-4 uker - da var jeg skikkelig hårete (sorry, TMI). Nå etter å ha "sprayet" meg i tre-fire omganger har jeg bald spots overalt :P Så sånn sett blir det jo bare billigere og billigere :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokset meg profesjonelt to ganger, men etter det har jeg gjort det selv. Bruker ca 2 pakker fra Veet, og da blir prisen på rundt 130 kroner. Betaler heller det enn de 550 jeg måtte betale for profesjonell brasiliansk her i byen :P

Anonym poster: d9345b0d4931a4592814f41d9985e603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...