AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Er det noen som har erfaring med husbygging? Jeg har blitt antydet muligheter for å overta nabotomten til mine foreldre gratis. Dette er i en storby her i Norge. Jeg lurer på om dette må tinglyses, om jeg evt må betale arveavgift på tomten (tomten blir da mest sannsynlig forskudd på arv). Et problem kan bli at det er vanskelig å komme nærmere tomten med bil enn ca 5-10 meter uten å endre på nabotomta. Hvor mye har det å si på verdien av tomta? Hvordan er det med byggelån, om tomta blir overdratt til meg, kan et evt byggelån stå med tomta som sikkerhet? (har noe egenkapital, men har ikke spart opp nok). Hva vil et hus bli å koste? Etter det jeg har lest vil et nøkkelferdig hus komme på ca 25000 pr kvm, og om jeg skal bygge vil jeg ha et med litt plass så da har jeg ikke råd på noen år. Jeg kan godt male og sette opp kjøkken og badeinnredning selv og male innvendig ol, men jeg vil ikke legge gulv selv. Jeg vil forøvrig ikke ha parkett eller laminat, men heller furugulv. Har også sett på tømmerkasser(gamle tømmerhus) som man kan kjøpe, demontere, og sette opp selv. Noen som har erfaring med det? Mange spørsmål, men satser på om noen har noe svar Anonym poster: d92b7eba7dc7042486b73ae384f7e60c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå