Gå til innhold

HASTER! Hvor varmt vann max i varmeflasken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Siden det varme vannet ikke er så veldig varmt på max her, så koker jeg vannet varmere før jeg tar det i varmeflasken, men hvor varmt vann kan jeg max heller i varmeflasken?

Kokende vann er jo 100 grader, så det kan må vel være for varmt, eller tåler varmeflasken det? Ikke noe jeg vil teste ut. Vil ikke ødelegge varmeflasken, trenger den i natt.

Uten noe å måle temperaturen med, hvordan vet jeg om jeg heller for varmt vann i varmeflasken, hvis det er en viss grad den ikke tåler fra?

Jeg kokte opp vann nå, holdt på med noe, så det begynte å koke, så vet liksom ikke nå¨r jeg skal ta sjangsen på å helle vannet i varmeflasken.

Anonym poster: cd5dfe1d80d94773a5a43d3d59cb7b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg hadde blandet halvt om halvt med kokende og kaldt fra springen. Det blir ca 50-60 grader, og det vil jeg tro den tåler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde helt ærlig at vanlige varmeflasker i sånn tykt gummilignende stoff tålte kokende vann, men er du usikker, ville jeg helt på en tredjedel iskaldt vann, og to tredjedeler vannkoker-varmt vann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svarene :) Det er som "Minya" sier, gummilignende stoff, jeg vet ikke, men jeg tror ikke den tåler kokende vann. Jeg tenker kokende vann kan kanskje få den til å smelte/bli ødelagt på innsiden. Så jeg vil selv ikke ta sjansen uten å vite sikkert.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller vann rett fra vannkokeren og over i varmeflasken min, venter bare til det har sluttet å lage boblelyder.

God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jeg heller rett fra vannkoker og i varmeflaske. Varmeflaskene mine har aldri blitt ødelagt.

Eneste jeg ødela var når jeg glemte meg helt bort og skulle ha varmt vann på vanlig plastflaske for å legge inntil et nyoperert dyr :klaske: Den flaska var ikke mye hel etterpå :le:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WendyClear

På min står det klart og tydelig at en ikke skal bruke kokende vann. Står ikke forklart hvorfor, men det kan jo ha med både at flaska ikke tåler det eller at huden ikke burde utsettes for så sterk varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg heller vann rett fra vannkokeren og over i varmeflasken min, venter bare til det har sluttet å lage boblelyder.

God bedring :klem:

Jeg har ikke vannkoker, så jeg må koke opp vann i en kjele.

Takk :) Men er ikke noe særlig, bare en muskel eller noe som er litt vond i enkelte bevegelser, varmeflaske hjalp, men henger litt i enda, så blir varmeflaske i natt også.

På min står det klart og tydelig at en ikke skal bruke kokende vann. Står ikke forklart hvorfor, men det kan jo ha med både at flaska ikke tåler det eller at huden ikke burde utsettes for så sterk varme.

Ok, da vet jeg det. Informasjonen står der for en grunn, kokende ville vært for varmt og ligge med også, uansett. Men vet du hvor mye den tåler maks?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...