AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Heisann Jeg har kommet inn i Forsvaret fra høsten av, noe jeg har drømt om lenge, og jeg har i lang tid trent hardt opp mot dette. Men under de spesielt harde treningsøktene (som intervalltrening), så blir jeg så sliten både fysisk og psykisk at jeg har lyst til å gi faen i alle planene og drømmene mine. Jeg tenker at jeg ikke kommer til å klare de harde kravene der og at alt kommer til å bli en fiasko. Blir skikkelig pessimistisk rett og slett! Dette varer også en stund etter endt treningsøkt, og da blir jeg i tillegg emosjonell og føler for å gråte og sutre over livet mitt. Så går det noen timer, jeg får dusjet og roet meg, og jeg tenker "Hmm. Det var da ikke så ille likevel" og jeg begynner å glede meg til høsten igjen. Det jeg er mest redd for er vel egentlig at denne tankegangen kommer til å følge meg når jeg er i Forsvaret også. At jeg kommer til en hard øvelse, blir sint på meg selv, ikke klarer å fullføre den og må avslutte alt sammen... Er det flere som har det sånn og finnes det råd??? Anonym poster: 3e67f81be9445311b75bd40d98034758
Gjest *Maja* Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Hvor lenge har du kjørt denne hardtreningen? Jeg vet det kan være tøft i starten inntil fysikken blir sterk nok. Da er det lett å kjenne på følelsen av at det var for tungt og hardt og "kommer formen aldri til å bli bedre"? Men så plutselig løsner det og fysikken er på plass. For min del var det mer psyken enn kroppen som gav opp når jeg skulle presse meg. Og det var først da jeg gav faen i at hjernen skrek nei og var negativ, og bare lot kroppen overta, at jeg knuste alle mine egne forventninger om hva kroppen min faktisk kunne oppnå.
Supraspinatus Skrevet 20. mars 2013 #3 Skrevet 20. mars 2013 Den følelsen kommer du til å få i Forsvaret og. Jeg lover deg. Press deg gjennom den fasen. Det er ikke festlig å slite, men husk på at du angre dersom du gir deg tidlig!
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 Hvor lenge har du kjørt denne hardtreningen? Jeg vet det kan være tøft i starten inntil fysikken blir sterk nok. Da er det lett å kjenne på følelsen av at det var for tungt og hardt og "kommer formen aldri til å bli bedre"? Men så plutselig løsner det og fysikken er på plass. For min del var det mer psyken enn kroppen som gav opp når jeg skulle presse meg. Og det var først da jeg gav faen i at hjernen skrek nei og var negativ, og bare lot kroppen overta, at jeg knuste alle mine egne forventninger om hva kroppen min faktisk kunne oppnå. Jeg har kjørt hard trening sporadisk de siste årene. Tror ikke det har noe med fysisk form å gjøre, da jeg merker fremgang, men intervalltreninger skal jo være såpass harde at jeg presser meg uansett hvor god kondisjon jeg har. Jeg gir ikke opp, jeg presser meg gjennom treningen, men jeg blir så fryktelig pessimistisk og vil eegentlig gi opp. Anonym poster: 3e67f81be9445311b75bd40d98034758
Gjest Belle Gunnes Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 Spiser du riktig? Mat har mye å si på psyken og energien. Noen reagerer kraftigere på dette også.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #6 Skrevet 20. mars 2013 Jeg er i samme situasjon som deg, TS! Er helt jævlig altså. Anonym poster: f58b714af130bb67a555fc66dde8e4ac
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #7 Skrevet 20. mars 2013 Presset du vil oppleve i forsvaret vil være betydelig større enn hva du klarer å legge på deg selv. Om ikke du klarer å håndere presset du legger på deg selv vil du støte på store problemer i tjenesten. Du vil bli presset langt utenfor din comfort zone fysisk og psykisk, og du må virke med andre for å løse oppdrag. Om du ikke klarer å bidra i gruppe vil du bli en belastning for gruppen, og de andre vil legge et enda større (psykisk) press på deg. Med slike utfordringer blir mestringsfølelsen desto høyere, du vil lære hva skikkelig sliten vil si og jeg kan love deg du har ikke opplevd sliten som 18åring i norge idag. Du vil bli overrasket hvor langt du kan presse deg så lenge du står på og ikke gir opp. Anonym poster: 6b6fa4e8cb7784337869edac9ab65fac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå